دو شخصیت ادبی به دلیل تاجگذاری و آغاز ثبت نام تابستانی کتاب ها درگذشتند – Mer Agency | اخبار ایران و جهان



خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و اندیشه: گزارش هفتگی اخبار منتخب برای کتاب ها و انتشارات این هفته شامل 10 خبر است و یک خبر نسبت به گزارش هفته گذشته کوچکتر است. علاوه بر درگذشت حمیدرضا صدر ، نویسنده و پژوهشگر ورزشی که جمعه ، 16 ژوئیه بر اثر سرطان درگذشت ، متأسفانه دو مرگ دیگر در این هفته های یکشنبه و دوشنبه بین افراد از فرهنگ و اد رخ داد.

ما بررسی اخبار این هفته را به احترام آن مرحوم آغاز می کنیم ، با شروع خبر درگذشت آنها و سپس رسیدن به خبر شروع ثبت نام کتابفروشی ها در طرح تابستان کتاب. موضوع لغو مجوز کتاب های جعفر شیرعلی نیا نیز از آخرین اخبار این هفته بود که در گزارش خود به آن خواهیم پرداخت.

انتصاب مدیر اطلاعات برای انتشارات و کمیته پیگیری ایفلا ، پایان فیلم های دوسالانه انیمیشن کتاب و جوایز کتاب پیشرفت ، همراه با معرفی برندگان جوایز شعر بهار و یک مسابقه کتابخوانی پویا از دیگر موارد مهم بود. اخبار حوزه و کتاب و ادبیات این هفته. آخرین اخبار گزارش مربوط به تمدید مهلت شرکت در مسابقه کتابخوانی است.

در ادامه مطلب گزارش مفصل ما یک هفته با کتاب را در آخرین هفته ژوئیه 1400 می خوانیم.

کامران احمدگلی درگذشت

کامران احمدگلی ، مترجم ، استاد زبان و ادبیات انگلیسی و عضو هیئت علمی دانشگاه هراسمی ، که مدتی در بیمارستان بستری بود ، در روز یکشنبه 18 ژوئیه درگذشت ویروس کرونا فوت کرد.

میتبا گلستانی درگذشت

معیتبا گلستانی نویسنده و منتقد ادبی نیز روز دوشنبه این هفته درگذشت ویروس کرونا فوت کرد. گلستانی در سن 40 سالگی در بیمارستانی درگذشت و سید عباس صالحی وزیر دوچرخه سواری و محسن جوادی معاون وزیر فرهنگ وی به گلستانی تسلیت گفتند.

بیشتر بخوانید  ما منتظر توضیح شفاف از سوی ایران هستیم

ثبت نام در تابستان کتاب 1400 آغاز می شود

ثبت نام کتابفروشی ها در پروژه کتاب 1400 از سه شنبه این هفته آغاز شد و در اخباری که این بار منتشر شد ، خانه کتاب و ادبیات ایران ، به عنوان مجری طرح ، اعلام کرد که قبل از اجرای طرح ، ادعاهای به اعضای کتابفروشی پروژه کتاب بهار 1400 پرداخت می شود.

پرونده لغو مجوز کتاب های جعفر شیرعلی نیا

جعفر شیرعلی نیا ، نویسنده و پژوهشگر انقلاب و دفاع مقدس ، این هفته در صفحه شخصی خود در فضای مجازی اعلام کرد که وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی مجوز تمام دائرlopالمعارف های مصور وی را در انتشارات سایان لغو کرده است. بزودی خبر توسط حامد کفاش ، مدیر این انتشارات تأیید شد. اما یک روز بعد ، روز یکشنبه هجدهم ژوئیه ، دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و جهت گیری اسلامی در بیانیه ای به این موضوع پاسخ داد و اعلام کرد که هیچ یک از آثار منتشر شده مربوط به تاریخچه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی توسط سایان منتشر شد. منتشر شده ، لغو نشده است

در بیانیه ای از وزارت شرق گویی آمده است: “دفتر از انتشار آگهی لغو مجوز رسمی متعجب شده و از ناشر انتظار دارد خبر اشتباه را تصحیح کند. این خبر نیز منتشر می شود تا اینکه روز گذشته یکی از کتاب های ذکر شده پیامی دریافت کرد.

انتصاب یک مأمور اطلاعات در کمیته انتشارات و اطلاعات ایفلا

پریسا پاسیار ، بازرس انجمن کتابخانه و اطلاع رسانی ایران و کارشناس تحقیق در بایگانی و کتابخانه ملی ایران ، توسط ایفلا به عنوان مسئول اطلاعات کمیته انتشارات و پیگیری برای دوره 2023-2023 انتخاب شد.

بیشتر بخوانید  مرجان گلچین دادش درآمد استوری مرجان گلچین برای گرانی‌های نجومی

پایان ارزیابی دو ساله کتاب های کارتونی

آخرین جلسه دادگاه از آثار ارسالی به دبیرخانه پنجمین دوسالانه بین المللی انیمیشن کتاب شنبه 27 تیر با حضور مسعود شوجای طباطبایی دبیر این رویداد فرهنگی و هنری و علیرضا ذاکری ، سجاد رفیعی و عارف نیازی از این دوسالانه را در اتاق هیئت مدیره کتابخانه های عمومی ایران برگزار کنید.

پایان ارزیابی و جمع بندی جایزه کتاب برای داستان پیشرفت

جلسه نهایی هیئت داوران آثار در زمینه داستان ، جایزه اول کتاب “یک داستان پیشرفت” ، عصر شنبه ، 26 تیر ، با حضور داوران این بخش ، مصطفی ووشوف کیا ، سردبیر اخبار فرهنگی خبرگزاری مهر، محمدمهدی دادمان ، رئیس مرکز هنر انقلاب اسلامی ، مجید آسودگان ، فیلمنامه نویس ، فاطمه سلیمانی ، نویسنده داستان ، حامد به همراه مروت نژاد ، تهیه کننده فیلم و محمد نمازی ، دبیر علمی جایزه.

ما برندگان جایزه ملکه بهار برای شاعران را به شما معرفی می کنیم

براساس اخبار منتشر شده از سوی م Instituteسسه کتاب و ادبیات ایران ، برندگان چهارمین جشنواره ملی انجمن های ادبی (جایزه شاعر ملکه بهار) روز شنبه این هفته توسط کارگروه انجمن های ادبی معرفی شدند.

ما برندگان چهارمین مسابقه خواندن پویا کتاب را به شما معرفی می کنیم

چهارمین دوره مسابقات کتابخوانی پویا با محوریت مجموعه داستان های “داستانهای شیرین و دلپذیر” توسط مرکز رسانه ای شیرازه با همکاری شبکه های پویا و نهال برگزار شد و در قرعه کشی نهایی برندگان این مسابقه با قرعه کشی اعلام شدند. روز یکشنبه. این هفته

تمدید مسابقه خواندن کتاب “کتاب و زندگی”

بیشتر بخوانید  گاف جدید بایدن در کامبوج ! + فیلم

هشتمین دوره مسابقات کتاب و کتابخوانی با تمرکز بر جلد اول کتاب خود ما دیگر ، نوشته حجت الاسلام محسن عباسی ولادی ، با همت مرکز رسانه ای شیرازه و انتشارات عین فطرت تمدید شد. این دوره از مسابقات کتاب و زندگی خوانی که از 11 مارس 2017 آغاز شده بود ، تا اول آگوست 2014 تمدید شد.

دیدگاهتان را بنویسید