دو سرکرده سرشناس داعش در عراق دستگیر شدند



به گزارش ایرنا به نقل از ایرنا، رسانه های عراقی به نقل از یک مقام امنیتی ناشناس از دستگیری دو تن از عناصر برجسته داعش در استان نینوا در شمال عراق خبر دادند.

یک منبع عراقی گفت: نیروهای امنیتی دو تن از سرکردگان داعش را در حین تلاش برای نفوذ و انجام عملیات تروریستی در منطقه الحضر در استان نینوا دستگیر کردند.

وی افزود: با دستگیری این دو تروریست، نیروهای ارتش و امنیتی سلاح و تجهیزات آنها را کشف و ضبط کردند.

هفته گذشته نیروهای اطلاعاتی و امنیتی عراق در غرب این کشور یکی از سرکردگان داعش و فرماندار خودخوانده الانبار به نام «ابومنصور» را به هلاکت رساندند.

نیروهای امنیتی طی یک عملیات کمین در بیابان های استان الانبار این تروریست معروف و جنایتکار را به همراه سه داعشی دیگر هدف قرار دادند و به هلاکت رساندند.

ابومنصور یکی از تروریست های مرتبط با تیراندازی به شهروندان عراقی در جاده بین المللی الرطبه بود که مسئولیت های دیگری در گروه تروریستی داعش داشت و بین عراق و سوریه تردد می کرد.

داعش که در 17 خرداد 1393 به عراق حمله کرد و پس از سه روز موفق شد تقریبا 45 درصد خاک این کشور را اشغال کند، در نوامبر 2017 شکست خورد، اما از آن زمان هسته های خفته این گروه تروریستی همچنان در عراق و سوریه فعال هستند. آنها هر از گاهی در فعالیت های تروریستی شرکت می کنند.

از زمان شکست داعش در سال 2017، ارتش و نیروهای نظامی عراق به ویژه سازمان الحشد الشعبی در حال تعقیب، دستگیری و شکار بقایای این گروه تروریستی هستند که گهگاه به کمین و عملیات علیه شهروندان عراقی می پردازند. و نیروهای مسلح ..

بیشتر بخوانید  هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خواستار مقاومت شد

دیدگاهتان را بنویسید