دو اقدام مهم وزارت صمت برای فعال کردن بخش معدن



رضا محتشمی پور، معاون امور معدنی و فرآوری مواد وزارت صامت گفت: درگیر پروژه سختی برای فعال سازی مناطق جدید معدنی هستیم که از یک سو آزادسازی مناطق مسدود شده در سه استان سیستان و بلوچستان است. البرز و آذربایجان غربی، جایی که معدنچیان کسانی که مایل به ثبت چند ضلعی و فعالیت تحقیقاتی در حوزه های چند ضلعی جدید هستند، اجازه فعالیت خواهند داشت.

وی ادامه داد: از چند ماه آینده درگیر طرح مزایده ملی 5349 منطقه معدنی خواهیم بود. این پروژه از پنجم مهرماه آغاز می شود و اطلاعات در سامانه دولت مرکزی بارگذاری می شود و معدنچیان می توانند اطلاعات را دریافت کنند.

محتشمی پور افزود: برای کسب اطلاعات بیشتر به استان ها مراجعه و معدنچیان فایل معادن مربوطه را مشاهده کنند. این طرح در 4 مرحله استانی ادامه داشت و تا 5 آذر درگیر هستیم. در این فرآیند مناطق فعال و مجوزهای معدنی بیشتری واگذار شد.

معاون معدن و پردازش مواد وزارت حراست درباره وضعیت مجوزهای متروکه گفت: تعداد زیادی مجوزهای متروکه و چندین گواهی کشف رد صلاحیت شده وجود دارد که به حالت تعلیق درآمده و آماده تحویل به فعالان جدید است.

وی در پایان گفت: کمتر از 6 ماه دیگر حراجی خواهیم داشت که شامل محدوده های فعلی بدون تقاضا است. شامل مناطق جدیدی است که باید اعلام شود.

برنا

بیشتر بخوانید  کرونا، تقاضای هویج را سه برابر کرد

دیدگاهتان را بنویسید