دونباس به اوکراین باز نخواهد گشت



نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت ملی روسیه روز سه شنبه گفت که تمام اهداف تعیین شده توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در عملیات ویژه نظامی برای حفاظت از دنباس محقق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تاس، وی خاطرنشان کرد: همه اهداف تعیین شده به طور کامل محقق می شود زیرا راه دیگری وجود ندارد.

پاتروشف درباره آینده اوکراین گفت: «سرنوشت اوکراین توسط مردمی که در خاک این کشور زندگی می کنند تعیین خواهد شد. با این حال، پاتروشف تاکید کرد که منطقه دونباس به اوکراین باز نخواهد گشت.

وی خاطرنشان کرد که روسیه هرگز سرنوشت کشورهای مستقل را تعیین نکرده است، بلکه برعکس، به کشورهای مختلف کمک کرده است تا از حاکمیت خود دفاع کنند.

او گفت: «ما حتی در طول جنگ داخلی به ایالات متحده کمک کردیم. ما بارها به فرانسه کمک کرده ایم. ما در کنگره وین در سال 1815 از تحقیر این کشور جلوگیری کردیم و دو بار در جنگ جهانی اول پاریس را نجات دادیم. اتحاد جماهیر شوروی به انگلیسی ها و آمریکایی ها اجازه نداد آلمان را در سال 1945 به چندین ایالت تقسیم کنند.

پاتروشف افزود که نقش شوروی در اتحاد آلمان که با مخالفت شدید فرانسه و بریتانیا مواجه شد نیز کاملاً آشکار و شناخته شده است.

رئیس شورای امنیت روسیه در پایان با تاکید بر اینکه غرب امروز در تلاش است تا سهم کشورمان در حفاظت از سایر کشورها را از بین ببرد، گفت.

وزارت دفاع انگلیس امروز با اشاره به تشدید عملیات نظامی روسیه در منطقه دونباس اعلام کرد که کل منطقه لوهانسک در شرق اوکراین تحت اشغال روسیه است.

بیشتر بخوانید  جدیدترین قیمت طلا و سکه در ایران/ پیش بینی قیمت ها در هفته آینده

رئیس سازمان اطلاعات انگلیس گفت: روسیه عملیات خود را در دونباس تشدید کرده است زیرا تلاش می کند سورودونسک، لیشانسک و روبیان را محاصره کند. «در حال حاضر محورهای شمالی و جنوبی این عملیات حدود 25 کیلومتر از قلمرو تحت کنترل اوکراین جدا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید