دومین جلسه ستاد مدیریت بحران سازمان منطقه آزاد قشم تشکیل شد



در این جلسه که ظهر روز 12 مرداد 1401 و به ریاست سید محمد قدسی معاون فنی و زیربنایی سازمان تشکیل شد، دستور آماده سازی کامل صندوق های امدادی و خدمات رسانی برای مقابله با خسارات احتمالی صادر شد.

معاون فنی و عمرانی کشم آزاد سازمان منطقه با اشاره به هشدار اداره کل هواشناسی استان گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی و احتمال آبگرفتگی از بعدازظهر روز دوشنبه 12 مرداد تا پایان روز جمعه 16 مرداد تمامی تعطیلات لغو شده است و ادارات و نهادهای خدمات رسان برای جلوگیری از خسارت و به حداقل رساندن حوادث در صورت بارندگی احتمالی در آماده باش خواهند بود.

وی افزود: مدیریت امور شهری و روستایی به منظور جلوگیری از ریزش آب در مناطق شهری و جلوگیری از سیلابی شدید در معابر از صبح امروز پاکسازی مسیل ها و آبراه ها و بازگشایی پل ها را آغاز کرد.

قدسی همچنین خواستار آماده سازی اماکن اسکان، تامین آذوقه و مایحتاج اولیه برای مواقع بحرانی در صورت لزوم شد و تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی سازمان و شهرستان باید نیروها، کیسه های شن و ماشین آلات خود را در مناطق بحرانی مستقر کرده و آمادگی لازم را داشته باشند. وضعیت .شرایط سیل و امدادرسانی به سیل.

لزوم تسریع در بازگشایی شهرک چابهار در شهرستان قشم

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد کشم با اشاره به تفویض اختیار به شهرداری شهر کشم برای بازگشایی شهرک چابهار از شهرداری خواست تا این اقدام را ادامه و تسریع کند و خاطرنشان کرد: با توجه به تجربیات قبلی، شهرک چابهار یکی از نقاط بحرانی در زمان جاری شدن آب و سیل است و باید قبل از ورود به ماه های پربارش خود را آماده کنیم تا از آسیب های احتمالی به منازل مردم در این شهرک جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید  سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود

قدسی جمع آوری آب در زمان بارندگی به دلیل زهکشی نامناسب را مهم ترین دلیل روان آب های سطحی و جاری شدن سیل دانست و افزود: در حوزه جمع آوری و زهکشی آب های سطحی در شهرهای کشم و درغان نیازمند برنامه ریزی مدون هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام وزش باد شدید، آتش نشانی به دلیل احتمال شکستگی و ریزش درختان و یا نمای ساختمان ها و در صورت لزوم پاکسازی معابر در سطح شهر در حالت آماده باش بماند.

قدسی همچنین از شهروندان خواست در این ایام از تردد در سواحل خودداری کنند و تمهیدات لازم از جمله آب بندی درب و پنجره منازل و عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده یا سازه های ضعیف را در نظر بگیرند.

معاون فنی و عمرانی سازمان مناطق آزاد کشم همچنین بر لزوم حفاظت از محصولات دامی و کشاورزی در مناطق روستایی در زمان معرفی این سامانه در سطح استان تاکید کرد.

وی تاکید کرد: این جلسه طلایه دار هماهنگی بیشتر دستگاه های سازمانی و شهرستانی برای مقابله با شرایط بحرانی در 6 ماه پربارش سال جاری است.

لازم به ذکر است، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، سامانه موسمی از بعدازظهر روز دوشنبه 12 مرداد آغاز و تا پایان روز جمعه 16 مرداد 1401 همراه با بارش باران همراه با رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید همراه با گرد و خاک ادامه داشت. در ارتفاعات و سطح استان دنبال می شود.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کشم

بیشتر بخوانید  وقوع زلزله ۷.۴ ریشتری در ژاپن | هشدار سونامی صادر شد

دیدگاهتان را بنویسید