دومین جشنواره انتخاب بهترین روستای گردشگری در زنجان برگزار می شود


رضا هادجه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: دومین جشنواره انتخاب بهترین روستای گردشگری توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان با مساعدت و مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار می شود. استان استان زنجان یک جایگزین و در توسعه گردشگری روستایی بی نظیر است ، تلاش می شود با انتخاب دهکده توریستی جهت معرفی به عنوان الگوی مورد نظر در کشور ، ظرفیت و زیرساخت های لازم را فراهم آورد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: بنیاد مسکن نقش مهمی در توسعه این موضوع و رعایت معماری خاص و حفظ بافت سنتی روستاهای گردشگری دارد. در روستاها هر گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می کند و سرمایه گذاری در این بخش آثار و نتایج مثبتی در بخش های مختلف دارد.

وی به تهیه طرح برای روستاهای دارای بافت ارزشمند در هفت روستا و آماده سازی و بهسازی 10 روستای استان برای گردشگری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از 10 روستای گردشگری ، چهار روستادرجین،، للابر،، خوئین و نیر»طرح آماده شده و 6 روستا« لعنتی ، اما ج،، بیا دیگه، علم کندی ، حج سیران و ماری »نیز توسط ستاد تأیید شده است.

خواجه ادامه داد: روستاهای هدف گردشگری نیز با ویژگی هایی مانند طبیعت و آب و هوای بکر ، آداب و رسوم خاص ، معماری یا بافت روستایی از نظر آب و هوا یا پوشش یا جاذبه ای که می توان آنها را منحصر به فرد دانست ، شهرت دارند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان زنجان از همکاری مشترک دو گروه برای برگزاری جشنواره به عنوان بهترین روستای گردشگری استان تقدیر کرد و افزود: روستاهای مختلفی در استان وجود دارد که از ظرفیت و ظرفیت گردشگری بسیار خوبی برخوردارند. این روستاها باید توسعه یابد. “از گردشگری استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  مشهورترین شورشی‌های ایران را بشناسید + تصاویر

وی گفت: این جشنواره با هدف ارتقاء کیفیت گردشگری در روستاهای توریستی از 7 آگوست همزمان با Id Gadir و نتایج این جشنواره همزمان با هفته گردشگری در اکتبر اعلام خواهد شد.
پایان پیام / 73009 / ق


دیدگاهتان را بنویسید