مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دولت قبل در مقابل دشمن موضع خوبی نداشت/ جمهوری اسلامی امروز در مذاکرات مزیت دارد

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزیر کشور با بیان اینکه دشمن در کنار جنگ امنیتی جنگ عظیم فرهنگی را راه انداخته است، گفت: امروز دشمن از جنگ اقتصادی در قالب تحریم علیه اسلام استفاده کرده است. جمهوری ایران.

احمد وحیدی روز جمعه در بیست و پنجمین اجتماع ائمه جماعات کشور با اشاره به شرایط و فرآیندهای پیچیده جهانی حوادث جهان اظهار داشت: این اتفاقات آثار خود را در عرصه فرهنگ و سایر عرصه ها نشان می دهد، امروز دشمنان در تلاش هستند تا بر آنها تأثیر بگذارند. نفوذ با پل های جدید در این زمینه را بر ما تحمیل کند

وزیر کشور با بیان اینکه دشمن در عرصه های مختلف شکست خورده است، افزود: دشمن جنگ عمومی را علیه ما آغاز کرده است و این جنگ ابعاد مختلفی دارد. جنبه امنیتی آن مبتنی بر وحشت، تخریب و سوار شدن بر موج نارضایتی است. به این ترتیب دشمن تلاش می کند تا در داخل کشور فعالیت هایی انجام دهد که خوشبختانه بسیاری از این اقدامات با تلاش نیروهای امنیتی خنثی می شود. اما با استفاده از ابزارهای رسانه ای، آنها همچنان سعی می کنند در برخی موارد موفق باشند.

وحیدی مشکلاتی را که در حوزه نارضایتی های اجتماعی به وجود آمده را ناشی از بسترها و بسترهای موجود در کشور دانست و ادامه داد: امروز دشمن علاوه بر جنگ امنیتی، جنگ فرهنگی بزرگی را به راه انداخته است که هم فکری و هم نگرشی است. نوع بصیرت و عمل; از این رو دشمن در عرصه فرهنگی سعی کرد با استفاده از روش های مختلف اقدامات گسترده ای در هر سه بعد انجام دهد.

بیشتر بخوانید  ناهار برای قهرمانی لیگ برتر پرسپولیس

وی یکی از محورهای مهم جنگ فرهنگی را تغییر نگرش نسبت به مسائل فرهنگی دانست و تصریح کرد: به عنوان مثال در بحث عفاف و حجاب نگاه انسان گرایانه را به نگاه فیزیکی تغییر دادند؛ در حالی که در بحث عفاف و حجاب، نگاه انسان گرایانه به جامعه تغییر می کند. این در حالی است که ما در جمهوری اسلامی منادی تعالی انسانی هستیم و نباید جایگاه انسان را به خود جسم فیزیکی تقلیل دهیم.

وزیر کشور جنگ دوم دشمن علیه جمهوری اسلامی را در عرصه حقوقی خواند و افزود: دشمن با استفاده از ابعاد مختلف در تلاش است تا جنگی همه جانبه علیه ما انجام دهد. شیوه ای که در حوزه حقوقی در پرونده اخیر حمید نورا بدون دلیل و مرجع قانونی و تنها با ادعای منافقین محاکمه شد.

فضای مجازی بیشترین کارکرد مخرب را دارد

وحیدی جنگ رسانه ای علیه جمهوری اسلامی را از دیگر ابزارهای جنگی دشمن برشمرد و گفت: فضای مجازی موثرترین ابزار دشمن برای حمله به خانواده ها و افکار عمومی است و فضای مجازی مخرب ترین کارکرد را دارد. دشمن سعی دارد از این طریق تمام مرزها را بشکند.

وی جنگ اقتصادی را یکی از ابزارهای دشمن علیه جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز دشمن از جنگ اقتصادی در قالب تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد. متاسفانه دولت قبل در این زمینه برخورد خوبی با دشمنان نداشت. اما اکنون به دستور رهبر معظم انقلاب، سخنگوی کاخ سفید از پشت تریبون رسماً اعلام می کند که ما دچار شکست شرم آوری شده ایم. این در حالی است که اگر تحریم های ایران علیه هر کشوری اعمال می شد، آن کشور سقوط می کرد. اما امروز ما با مشکلات مواجه هستیم و به کشوری مانند روسیه آموزش می دهیم که با تحریم ها مقابله کند.

بیشتر بخوانید  فوت و فن کدبانوگری برای نگهداری عسل در خانه برای ماندگاری طولانی مدت

وزیر کشور در بخش دوم سخنان خود به موضوع نفوذ دشمن اشاره کرد و گفت: نفوذ دو قسمت بود، یک قسمت برای اخلال در تصمیمات مسئولان و مدیران و قسمت دیگر بر روی سطح سیاسی گاهی برخی از مسئولان حرف هایی می زدند که با هیچ منطقی همخوانی نداشت. این سخنان ناشی از آسیبی است که ما در جنگ اطلاعاتی خورده ایم.

وحیدی بر حضور باشکوه مردم در انتخابات تاکید کرد و افزود: مردم ما در فضای بسیار سخت و غبارآلود قبل از انتخابات چنان شجاعت نشان دادند و انتخاب کردند که این انتخابات بر اساس درک عمیق مردم ماست که توانمند هستند. تشخیص خوب از بد این انتخاب شکل خیلی چیزها را تغییر داد. در عرصه سیاسی و مذاکرات، دشمن از مزیت کامل برخوردار بود و برخی می گفتند به هر قیمتی که شده، قبل از واگذاری قدرت، تحت هر شرایطی، توافق ببندند. آن فضا تغییر کرده و امروز جمهوری اسلامی در این مذاکرات مزیت دارد.

وی در قسمت دوم سخنان خود به انتصابات در استانداری ها اشاره کرد و اظهار داشت: انقلابی و مقتدر بودن نیاز اصلی ماست. آنها باید کاری را که به آنها محول شده است انجام دهند. اگر در این زمینه موفق نباشند قطعا به مردم خیانت کرده اند. وظیفه شرعی ما این است که مسئولی را انتخاب کنیم که بتواند مشکلات مردم را حل کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *