دولت سیزدهم باید عمدتاً به کمبود آب بیندیشد



خبرگزاری ایسنا در 22 ژوئیه با همایون هاشمی ، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مصاحبه کرد که از این موارد گرفته شده است: به نظر من ، دولت آینده وارث شرایط بسیار متنوع و دشواری خواهد بود که البته امیدوارم با برنامه ریزی دقیق بتواند بر مشکلات مختلف در بعد خارجی و داخلی غلبه کند. مهمترین چالش دولت سیزدهم سیاست خارجی و به اصطلاح است

تنظیم روابط با کشورهای مختلف و به ویژه مسئله برجام برای رساندن وضعیت موجود به مقصد است. همچنین ، دولت سیزدهم باید ایده ای در مورد چگونگی برقراری ارتباط با کشورهای همسایه داشته باشد ، که معمولاً به ما خدمت می کند ، اما در شرایط بحرانی به کشور ما کمک نکرد این یک مشکل بزرگ است که ما در طول تاریخ بسیار به این کشورها کمک کرده ایم ، اما در عمل نسبت به آنها ناشکر بوده ایم ، امیدوارم که دولت سیزدهم در این باره فکر کند.

در داخل مرزها ، چالش اصلی آقای رئیسی سازماندهی مجدد اقتصاد ایران است که از بیماری ناپدید شده است و دیگر امیدی به اقتصاد خرد آن نیست. این وضعیت باعث افزایش نارضایتی در بین مردم شده است که این یک چالش مهم برای دولت بعدی است. دولت آینده باید عمدتاً در مورد اوضاع اجتماعی کشور بیندیشد و برای بسیاری از مشکلات در زمینه کار ، آشفتگی گیج کننده مشکلات در زمینه بیمه و مشکلات زیست محیطی و استرس کمبود آب و کم آبی برنامه ای داشته باشد. دولت سیزدهم باید آسیب های مختلف اجتماعی را برنامه ریزی کند ، که متأسفانه امروز حداقل یکی از آنها را می توان در خانه هر ایرانی یافت ، اما البته بیش از همه ، او باید سیاست های کلان را در این بخش تغییر دهد.

بیشتر بخوانید  تصمیم مهم دولت؛ تکلیف افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۳ مشخص شد+ فیلم

مشکلاتی از جمله طلاق و اعتیاد و وزن منفی عدم تمایل جوانان به ازدواج و نداشتن انگیزه کافی برای این امر و تأثیر آشکار آن در رشد سایر مشکلات اجتماعی در راس این چالش ها قرار دارد. علاوه بر این ، بیکاری و موانع ایجاد شده توسط دولت های قبلی با بخشنامه ها و قوانین دست و پاگیر برای شرکت های نوپا نیز بخشی مهم از مشکلات دیگری است که دولت سیزدهم باید برطرف کند.

هاشمی در پاسخ به سوالی درباره چالش های دولت سیزدهم در واکسیناسیون عمومی تاج ها گفت: در حوزه بهداشت و درمان ، هیچ پیچیدگی خاصی در کار دولت وجود ندارد و راه حل چیزی جز واگذاری کار به متخصصان نیست ؛ واکسیناسیون تنها راه جلوگیری از شیوع بیماری کرونر قلب است. واکسیناسیون ارزانترین و بدون درد است. این داستان مدتهاست که در جریان است و من امیدوارم که دولت آقای رییسی بتواند با تجربه موفق سایر دولتها و با توجه به منطق علمی و تخصصی بهداشت و درمان وضعیت را بهبود بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید