دولت سایه سعید جلیلی به دنبال مدیریت قطعی و قطع برق است



جلسه کارشناسی با حضور سعید جلیلی ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و کارشناسان کارگروه دولت سایه جهت ارائه تصمیمات اجرایی در مورد مدیریت بار برق به دولت برگزار شد. در این جلسه دو نماینده مجلس و مدیر عامل شرکت توانیر نیز نظرات خود را ارائه دادند.

جلیلی با بیان اینکه علاوه بر راه حل های مدیریت وقفه بلند مدت ، باید راهکارهای کوتاه مدت نیز ارائه دهیم ، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انرژی یک مزیت نسبی کشور ما است ، نباید در این زمینه تهدید شویم بلکه باید از این فرصت برای مازاد “جستجوی داخلی را نیز صادر کنید.

وی افزود: “رویكرد مدیریت در كشور ما باید حداكثر مشاهده فرصت ها باشد. اگر با استفاده از فرصت صد در صد به مشکلات نگاه کنیم تا از فرصت ها بیشترین استفاده را ببریم ، بسیاری از اولویت ها تغییر می کنند و مشکلات کمتری را شاهد خواهیم بود.

یکی از اعضای شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان با اشاره به جلسات متعدد این شورا درباره صادرات برق و تبدیل ایران به مرکز مبادله و ترانزیت گفت: موضوع برخی از برنامه ها سخت افزاری است که در در دراز مدت ، اما برخی اقدامات کوتاه مدت که باید آنها را اجرا کنیم. مربوط به سازوکارها و نرم افزارهای مدیریتی.

جلیلی افزود: آیا باید به این سوال پاسخ دهیم که آیا کسوف اخیر اجتناب ناپذیر بود یا با اقدامات قبلی می توانستیم جلوی آن را بگیریم؟ و اکنون در کوتاه مدت چه اقداماتی را می توان برای تعادل بخشیدن به شبکه تولید و مصرف برق انجام داد؟

بیشتر بخوانید  آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی خصوصی شیراز

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت انرژی در حوزه برق باید توجه ویژه ای به جذابیت و درآمد اقتصادی در زمینه تولید و مصرف داشته باشد ، توضیح داد: برنامه 1 بر این اساس برای مدیریت مصرف در برخی از گروه های انرژی ارائه شد ، از جمله برق ، به عهده مصرف کننده گذاشته شود تا درآمد اقتصادی وی برای خودش باشد و الگوی مصرف برای منافع کل کشور بهینه شود.

یکی از اعضای شورای تشخیص تأکید کرد: علاوه بر مسئله مصرف ، تولید کننده خصوصی برق (نیروگاه) نیز باید جذب شود تا مایل به سرمایه گذاری در این زمینه باشد.

در این جلسه مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه بخشی از مشکلات تولید برق به دلیل قیمت آن است و این مشکل برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد مشکل می کند ، گفت: در بخش مصرف کننده ، فرانسه مدل تعرفه ساعتی را معرفی و تقسیم کرده است سه دسته سفید ، آبی و قرمز تعرفه های فروش برق را در روزهای قرمز تا شش برابر افزایش دادند که منجر به کاهش 45 درصدی مصرف برق در کشور شد.

متولی زاده در این رابطه گفت: سالانه 855 هزار کولر به شبکه اضافه می شود که 80 درصد آنها استاندارد نیستند و در صورت استاندارد بودن کولرهای گازی 6 هزار مگاوات صرفه جویی می شود. همچنین 18 میلیون کولر آبی در کشور وجود دارد و استاندارد سازی آنها باعث کاهش 2000 مگاواتی بار می شود.

وی در پایان با بیان اینکه مدیریت گاز و برق باید یکپارچه شود گفت: دولت منتخب در چهار حوزه ، مدیریت بار تابستان ، گازرسانی به نیروگاه ها در زمستان ، اصلاح مدل مصرف و کنترل هوشمند مصرف بار باید برنامه ریزی بیشتری داشته باشد. بودن.

بیشتر بخوانید  دستگاه کارتخوان مشمول مالیات نیست

۲۷۲۱۹

دیدگاهتان را بنویسید