دولت بایدن متهم شده است که مبالغ هنگفتی را خرج کرده است


به گزارش سلام نو، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و دولت او بر سر آخرین گزارش CPI، که جزئیات قیمت مصرف کننده در ماه ژوئن را نشان می دهد، اختلاف نظر دارند. در ایالات متحده، هزینه نفت، بنزین، برق، غذا و خودرو همچنان ماه به ماه افزایش می یابد.

در این میان کارشناسان معتقدند تورم قدرت سیاسی دموکرات ها را کاهش داده و اکنون جمهوری خواهان می توانند قدرت سیاسی دموکرات ها را به چالش بکشند.

در 13 جولای 2022، پس از انتشار گزارش CPI، کاخ سفید اعلام کرد: نرخ تورم اصلی امروز به طور غیرقابل قبولی بالا است. دولت بایدن افزود: «انرژی به تنهایی نزدیک به نیمی از افزایش ماهانه تورم را به خود اختصاص داده است.

تورم؛  کابوس سیاسی آمریکا؟/ بایدن چند میلیارد به اوکراین کمک کرد؟

تورم مردم را می کشد

دولت بایدن همچنین با سناتور جو مانچین که روز جمعه به مجری رادیوی ویرجینیای غربی توضیح داد که بایدن هنوز در مذاکرات بودجه “درگیر” است، سروکار دارد. مانچین به مجری رادیو گفت که “تورم قطعاً افراد زیادی را می کشد” و او با بخش های خاصی از طرح آب و هوایی بایدن مخالف است.

دموکرات ویرجینیای غربی تاکید کرد که تورم “یک خطر آشکار و فعلی برای اقتصاد ما است.”

این سناتور افزود: در بالاترین تورمی که در 40 سال گذشته رخ داده جای هیچ خطایی وجود ندارد.

در همان روز، بایدن عدم حمایت از قانون تغییرات آب و هوایی دولت را تایید کرد. بایدن، با این حال، خاطرنشان کرد که قصد دارد از “هر قدرتی” که به عنوان رئیس جمهور در اختیار دارد برای ادامه مبارزه با گرمایش زمین استفاده کند.

بیشتر بخوانید  واژگونی اتوبوس پناهجویان اوکراینی در ایتالیا

در بحبوحه تورم فوق العاده، هزینه های دولت همچنان در حال افزایش است. در حالی که بایدن و دموکرات ها در مقابل رسانه ها با جمهوری خواهان مبارزه می کنند، تلاش های دو حزبی هزینه های دولت ایالات متحده را افزایش داده است.

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، بایدن در سال 2023 تقریباً 803 میلیارد دلار برای هزینه های نظامی درخواست کرد و کنگره به طور خودسرانه آن را با 37 میلیارد دلار به 840 میلیارد دلار افزایش داد.

پنج روز پیش، خزانه داری آمریکا و آژانس توسعه بین المللی 1.7 میلیارد دلار دیگر به دولت اوکراین ارائه کردند. برآوردها نشان می دهد که دولت آمریکا حداقل 6.8 میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است که شامل مزایای دیگری مانند دسترسی به هلیکوپترهای Mi-17، هویتزرهای M777، سامانه های MANPAD، موشک های هدایت شونده ضد تانک و چیتا، جاولین، میلان و هارپون می شود.

علاوه بر مخارج دولت ایالات متحده، بانک مرکزی این کشور به ادامه چاپ مقادیر هنگفت دلار متهم شده است، زیرا گزارش ها نشان می دهد وجوه فدرال رزرو هفته گذشته 4 درصد افزایش یافته است. [میلیارد دلاری] به 8896 [تریلیون] دلار رسید.

دیدگاهتان را بنویسید