مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دوقطبی بیش از حد در بورس / مشکلات بورس چه زمانی حل می شود؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



شاخص کل بورس در هفته گذشته 4.1 درصد کاهش یافت. روند کاهشی بورس از ابتدا تا پایان هفته جاری ادامه داشت و در نهایت بورس روز چهارشنبه با اندکی افزایش به کار خود پایان داد.

اظهارات رئیس سازمان بورس مبنی بر خروج نیمی از سهامداران در سال 99 از سود خشم آنها را برانگیخت و واکنش های منفی را در پی داشت. پس از بی توجهی مسئولان و شدت ریزش بورس، شاخص کل این کانال در روز سه شنبه یک میلیون و 300 هزار واحد کاهش یافت. فعالان و سهامداران بورس با هشتگ اولویت اول بورس در توییتر در اعتراض به سقوط بورس، وعده اولویت بندی بورس را به ابراهیم روسی یادآوری کردند.

پول زیاد در بازار سهام

محمدخبری زاد، کارشناس بازار سهام گفت: دوقطبی بیش از حد در بورس دیده می شود. عدم تمایل به ورود پول به بازار توسط افراد جالب. درست است که ما یک ابهام به نام برجام داریم، اما همه اتفاقات خوبی که در بورس افتاده است و تکلیف بسیاری از ابهامات مشخص شده است.

وی ادامه داد: اساسا بازار مشکلی ندارد. اما پول نیست و مسئولان بورس باید تمام تلاش خود را برای جذب پول به بازار انجام دهند. دولت باید پولی را که قرار بود وارد صندوق تثبیت کند و بورس را از این وضعیت کسادی نجات دهد.

خبريزاد ادامه اين روند را براي بازدهي بورس با مشكل مواجه مي كند. با توجه به پتانسیل رشد بازار سهام، هر چه زودتر وارد بازار پول شود، بهتر است.

ایمان رئیسی کارشناس بورس گفت: سهام از شاخص کل پیروی کردند، شاخصی که خودش دستکاری شد و نباید عدد درستی باشد. سهامی مانند ششاد و بسیاری دیگر 90 درصد از حداکثر تاریخی خود سقوط کرده اند و همچنان فشار و هیجان در این سهام وجود دارد. ترس و ناامیدی بازار را به سمت نادیده گرفتن ارزش ذاتی و تحلیل ها و نمودارها سوق داده است.

بیشتر بخوانید  اهدای گوشت قربانی برای نیازمندان در گرگان - عکس از اخبار تسنیم

وی ادامه داد: در این شرایط رئیس سازمان بورس همه چیز را به گردن مردم می اندازد و می گوید نیمی از سهامداران با سود رفتند. این شایعات خلاف واقعیت است. واقعیت این است که 90 درصد سهام در دست دولت است. اگر دولت بخواهد بازار تغییر می کند و اگر نخواست تغییر نمی کند. درست نیست تقصیر را گردن مردم انداختن. مردم با دست خود سرمایه را نابود می کنند تا از این بازار خارج شوند.

ادامه روند منفی بازار در هفته آینده؟

پیام الیاس کردی کارشناس بازار سهام گفت: با وجود اینکه بازار در روز چهارشنبه رشد داشت اما تفاوتی با هفته گذشته و هفته جاری ندارد. ارزش معاملات همچنان پایین است و روند منفی است. میانگین ارزش معاملات 2200 میلیارد تن است و امروز تفاوتی نخواهد داشت.

وی افزود: تفاوت بازار امروز افزایش قیمت نفت در دنیا و رشد نمادهای پالایشی است. اما از آنجایی که نقدینگی در بازار وجود ندارد، انتظار می رود هفته آینده به دلیل افزایش قیمت جهانی نفت، پالایشگاه ها با فشار فروش مواجه شوند.

مصطفی مجد، کارشناس بازار سهام گفت: بسیاری از شرکت ها گزارش های 9 ماهه خود را منتشر کرده اند. در این میان گزارش برخی شرکت های بزرگ مانند بانک ملت، فولاد ارفع و ذوب آهن گزارش های خوبی نبود.

وی ادامه داد: نگاه بازار به چند شرکت باقی مانده از جمله پالایش نفت تهران، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی زاگرس معطوف است. در صورت مثبت بودن گزارش های این شرکت ها، بازار روز شنبه روندی متعادل و رو به رشد خواهد داشت و در غیر این صورت بازار شنبه خون ریزی خواهد شد.

بیشتر بخوانید  سفیر ایران به وزارت خارجه آلمان فراخوانده شد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *