دورکاری ۲ هفته‌ای کارمندان بانک



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: همزمان با تشدید اپیدمی امیکرون در کشور، وزارت بهداشت در نامه ای به رئیس جمهور خواستار تعطیلی یک هفته ای ادارات و بانک ها در شهرهای سرخ شد. این در حالی است که پیش از این بانک های خصوصی از استخدام برخی از کارمندان بانک ها از راه دور خبر داده بودند.

کارکنان کدام بانک ها از راه دور مشغول به کار هستند؟

با تصمیم کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی، سه گروه از کارکنان بانک های خصوصی به مدت دو هفته مشغول به کار شده اند.

زنان باردار، مادران شاغل در بانک های خصوصی، کودکان تا 5 سال و کارمندان مبتلا به بیماری های زمینه ای شدید از 23 بهمن لغایت 5 اسفندماه مشغول به کار خواهند بود. البته مشروط بر اینکه تعداد کارکنان هر واحد با احتساب مشمولان مرخصی استعلاجی 70 درصد کاهش نیابد.

بر این اساس، کارکنان شاغل در بانک‌های خصوصی که دارای شرایط فوق هستند، می‌توانند برای انجام کار از راه دور به بانک مراجعه کنند و این بانک‌ها می‌توانند با توجه به شرایط متقاضی و به شرط حضور 70 درصد کارکنان در محل کار، درخواست 30 درصد کار از راه دور را داشته باشند. از کارکنان واجد شرایط شرایط موافق است.

شرایط کار از راه دور دو هفته ای برای کارمندان بانک شامل بانک های خصوصی می شود. یعنی کارکنان بانک آینده، اقتصادنوین، ایران زمین، پارسیان، پاسارگاد، تجارت، خاورمیانه، دی، سامان، سرمایه، سینا، بانک شهر، بانک گردشگری، صادرات، ملت، کارآفرین.

بیشتر بخوانید  فیلم/ راه رفتن پسر معلول با لباس رباتیک ساخت پدرش

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک ها و مؤسسات اعتباری خصوصی، گفت: دورکاری دو هفته ای شامل همه کارکنان بانک های خصوصی می شود. یعنی هم کارمندان شعبه و هم کارکنان. اما نکته اینجاست که دورکاری برای کارکنان شعبه ممنوع نیست و دورکاری احتمالا به معنای تعطیلی آنهاست.

اما مهم این است که دورکاری دو هفته ای کارمندان منجر به تعطیلی هیچ شعبه بانکی نشود. زیرا یکی از شروط پذیرش کار کارمندان دورکار این است که حداقل 70 درصد کارکنان بانک در محل کار خود حضور داشته باشند.

بر این اساس، طبق دستور جدید بانکی، شعب بانک ها تعطیل نیستند و تغییر ساعت کاری نیز وجود ندارد.

با گسترش Emicron، فراخوانی برای مقامات دولتی دورکار شده است. اما هنوز به این درخواست پاسخی داده نشده است. به همین دلیل به نظر می رسد در حال حاضر هیچ خبر جدیدی از دورکاری و تعطیلی ادارات وجود ندارد.

البته پیش از این اصناف اعلام کرده اند که طبقه بندی اصناف بر اساس میزان ضرورت فعالیت آنها حذف شده است و با توجه به تداوم تاج، تعطیلی اصناف و مشاغل کار درستی نیست و دولت باید پیگیری کند. یک سیاست متفاوت


بیشتر بخوانید  فرصت 6 روزه فیفا برای پرسپولیس در پرونده کالدرون

دیدگاهتان را بنویسید