مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دوره های پیراپزشکی چیست و پیراپزشک چه وظایفی دارد؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دوره های پیراپزشکی چیست؟

امدادگران کسانی هستند که می توانند در مواقع بحران به پزشکان کمک کنند. آنها متخصصان آموزش دیده ای هستند که می دانند چگونه با بدن انسان برخورد کنند و به پزشکان کمک کنند. پزشکان متخصص با انجام معاینات، آزمایش ها، معاینات، مشاهدات و درمان های بیشتر، درمان بهتر بیمار را تضمین می کنند.
کسی که هدفش کمک به دیگران، شفای دیگران و نجات جان است می تواند دوره های پیراپزشکی را انتخاب کند. صنعت پیراپزشکی یک سیستم پشتیبانی برای صنعت پزشکی یا مراقبت های بهداشتی است.

مزایای انتخاب رشته پیراپزشکی

دوره های پیراپزشکی دوره های پزشکی حرفه ای هستند. دوره های پیراپزشکی بسیار تخصصی هستند و دانشجویان را برای موقعیت های پزشکی واقعی آموزش می دهند. اهمیت دوره های پیراپزشکی به دلیل نیاز روزافزون به امدادگران آموزش دیده در زمینه پزشکی بسیار بالاست. توجه به این نکته ضروری است که بدون پیراپزشکی، رشته پزشکی فلج خواهد شد. دوره های پیراپزشکی حرفه ای هستند و فرصت های شغلی زیادی را ارائه می دهند.
یکی دیگر از مزایای دوره پیراپزشکی این است که گزینه هایی برای دوره های کارشناسی ارشد، فوق لیسانس، دیپلم و گواهی وجود دارد که مدت آن از 3 سال تا 6 ماه متغیر است. یک فرد می تواند در هر مرحله از حرفه خود در دوره پیراپزشکی شرکت کند.


معرفی رشته های پیراپزشکی

انواع شاخه های پیراپزشکی

دوره های پیراپزشکی به متخصصان پزشکی آموزش دیده در زمینه کمک های پیش پزشکی اضطراری، کمک های پزشکی، آموزش در زمینه فناوری تشخیصی و غیره ارائه می دهد.
پیراپزشکان طیف گسترده ای از دوره ها را در زمینه های مختلف رشته پزشکی ارائه می دهند.
بخش های اصلی دوره های پیراپزشکی عبارتند از:

بیشتر بخوانید  روز جهانی عکاس 2021 در ساعت 1400 چیست؟

تکنولوژی اشعه ایکس

دوره های فناوری اشعه ایکس محبوب ترین دوره در بین دانشجویان پیراپزشکی است. در درمان پزشکی نیز بسیار مهم است. به دانش آموزان در مورد انواع اشعه ایکس، فناوری تصویربرداری مورد استفاده، نحوه بررسی و تفسیر نتایج اشعه ایکس، استفاده از اشعه ایکس در موارد خاص و غیره آموزش داده می شود.

دوره های آموزشی فناوری اشعه ایکس در میان امدادگران عبارتند از:

فارغ التحصیل رشته فناوری پرتو
دیپلم فناوری اشعه ایکس
گواهی تکنسین اشعه ایکس
تکنسین اشعه ایکس
لیسانس فناوری تصویربرداری پزشکی


پیراپزشکی

تکنولوژی بیهوشی

هدف از این دوره آموزش نحوه استفاده از دوزهای بیهوشی برای نیازهای مختلف مورد استفاده در موارد مختلف پزشکی است. بیهوشی مرحله اولیه در اکثر درمان های پزشکی است. پس این یک قدم مهم است. زیرا دائماً سلامت بیمار و واکنش او به ماده بیهوشی را بررسی می کنند.
حقوق متخصص بیهوشی بسیار بالاست و اگر بتوانید به عنوان متخصص بیهوشی قلب متخصص شوید، این مبلغ افزایش می یابد.

فیزیوتراپی

این شاخه از پیراپزشکی به حرکت فیزیکی اندام های انسان می پردازد. برای درمان بیماران از تکنیک های درمانی مختلفی مانند الکتروتراپی، تمرینات ورزشی، تمرینات حرکتی و … استفاده می شود. فیزیوتراپی نیز پس از عمل جراحی و کاشت برای بازگرداندن حرکت طبیعی اعضای آسیب دیده بدن استفاده می شود. فرصت های شغلی فوق العاده ای برای فیزیوتراپیست ها در زمینه ورزش وجود دارد.

دوره های دیالیز

دوره های دیالیز دانشجویان را در زمینه ماشین ها، تکنیک ها و روش های دیالیز آموزش می دهد. دیالیز روشی است که مایعات اضافی و خون ناخالص را در زمانی که بدن به تنهایی قادر به انجام آن نباشد از بدن خارج می کند.

بیشتر بخوانید  برفک

پرورش دادن

بعد از پزشک، مهمترین نقش را کادر پزشکی ایفا می کند. آنها پس از جراحی از بیماران مراقبت می کنند و بیماران بستری در بیمارستان بستری می شوند. آنها همچنین به پزشکان در جراحی ها و اتاق های عمل کمک می کنند. پرستاران در سطوح مختلف سوابق بیمار، تهیه دارو، مراقبت های قبل و بعد از عمل، پانسمان، مراقبت های اولیه، درمان اورژانسی و غیره.


آشنایی با رشته های پیراپزشکی

دوره های آموزشی پرستاری شامل:

پرستار فارغ التحصیل
دیپلم دستیار پرستاری
کارشناسی ارشد مراقبت های بهداشتی جامعه
فوق لیسانس زنان و زایمان
فوق لیسانس مراقبت های روانپزشکی
کارشناسی ارشد مراقبت های بهداشتی
فوق لیسانس مراقبت از کودکان

حقوق کارکنان پزشکی برحسب بخش، بخش خصوصی، بخش دولتی، تجربه، صلاحیت و غیره متفاوت است. اگرچه مشاغل پرستاری یکی از پردرآمدترین مشاغل پیراپزشکی است.

شنوایی شناس و گفتار درمانگر

شنوایی شناس به درمان بیماران مبتلا به اختلالات گفتاری و شنوایی کمک می کند. بیمارانی که با اختلالات گفتاری، لکنت زبان متولد می شوند، با ورزش و تکنولوژی و تجهیزات ویژه درمان می شوند. این دوره ها دانش آموزان را برای درک تکنیک های مختلف تشخیصی، میزان خطا، آشنایی با تجهیزات و غیره آموزش می دهند.


آینده شغلی یک امدادگر

تکنسین های آزمایشگاه پزشکی

آزمایشگاه ها بخش مهمی از درمان پزشکی هستند. تشخیص بیماری به طور کلی با آزمایش نمونه ها در آزمایشگاه ها انجام می شود و نیاز به تکنسین ماهر دارد که در آزمایش و آنالیز نمونه ها و خواندن نتایج مهارت داشته باشد.
همچنین می توانید آزمایشگاه خود را راه اندازی کنید یا به عنوان تکنسین شروع به کار کنید. زمینه های زیادی برای پیشرفت شغلی به عنوان تکنسین آزمایشگاه در زمینه های مختلف پزشکی تخصصی و یک شغل پایدار بسیار امیدوار کننده وجود دارد.

بیشتر بخوانید  مراکز مشاوره روانشناسی شهرکرد + آدرس و تلفن

باید بخوانید:

چرا پیراپزشکی را به عنوان شغل انتخاب می کنیم؟

صنعت پیراپزشکی ستون فقرات صنعت پزشکی و مراقبت های بهداشتی است. همیشه تقاضا برای امدادگران آموزش دیده وجود دارد. این یک گزینه شغلی بسیار هوشمند و سودآور است.
اگرچه حقوق این حرفه چالش برانگیز است، زیرا امدادگران باید در شیفت های طولانی کار کنند. بنابراین به عنوان یک امدادگر باید از نظر بدنی قوی باشید. حتی می توانید برای شیفت های طولانی آماده شوید. بنابراین، با شرایط بحرانی و دشوار مواجه می شوید. همچنین باید از نظر ذهنی آماده باشید.


پیراپزشکی

با توجه به تعداد زیاد فرصت های شغلی در صنعت پزشکی که به سرعت در حال رشد است، بخش بزرگی در بخش پیراپزشکی وجود دارد. بهداشت و درمان صنعتی است که همیشه به امدادگران واجد شرایط نیاز دارد. هر دو بخش خصوصی و دولتی می توانند فرصت های شغلی زیادی را برای امدادگران فراهم کنند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *