ده کاربرد شگفت انگیز نمک


نمک این غذا که فقط برای طعم دادن به غذا از آن استفاده می کنیم، مصارف مفید دیگری نیز دارد. بسیاری از ما ساعت ها پشت کامپیوتر می نشینیم و از این سیستم که باعث تورم چشم می شود استفاده می کنیم که در این صورت کافی است. یک مشت نمک را در آب ولرم حل کنید و با خیساندن پنبه در محلول و مالیدن دور چشم ورم دور چشم را خیس کنید.

ده کاربرد شگفت انگیز نمک

1- تورم چشم

بسیاری از ما ساعت ها پشت کامپیوتر می نشینیم و از این سیستم استفاده می کنیم که باعث تورم چشم می شود. در این مواقع کافی است یک مشت نمک را در آب ولرم حل کنید و پنبه را به محلول آغشته کنید و دور چشم بمالید تا تورم دور چشم کاهش یابد. رطوبت اطراف چشم را جذب کرده و با کشیدن پوست از میزان تورم آن می کاهد.

2- لکه های سخت را پاک کنید

نمک به ما کمک می کند تا بسیاری از لکه های سخت روی لباس را از بین ببریم، از جمله نیاز به پاک کردن لکه های خون روی لباس با استفاده از محلول نمک و آب سرد و سپس شستشوی لباس ها با آب گرم و صابون. سابق.

همچنین می توان از نمک و آب گرم برای از بین بردن لکه های عرق باقی مانده روی لباس استفاده کرد، همانطور که می توان لباس های سفید را در آب نمک و جوش شیرین خیس کرد تا سفیدی لباس را بازگرداند.

3- چرم نرم

با افزودن کمی نمک به روغن زیتون و مالیدن آن روی پوست به مدت چند دقیقه، می توانید نرمی پوست خود را بازگردانید، علاوه بر این که از طریق پوست وارد جریان خون شده و آن را روشن تر و سریع تر می کنید.

بیشتر بخوانید  علت اصلی هر کدام از ترشحات واژن چیست ؟

4- درمان نیش زنبور عسل

پس از برداشتن نیش زنبور، محلول آب و نمک را به نیش زنبور عسل اضافه کنید و بگذارید خودش بماند.

5- نگهداری میوه

معمولا بعد از مدتی میوه ها در یخچال می مانند، رنگ طبیعی خود را از دست می دهند، مخصوصا برای میوه هایی که نصف آن خورده شده و نیمی دیگر باقی می ماند، در این صورت می توانید محلول آب و نمک تهیه کنید و میوه را در این محلول خیس کنید. می توانید برای مدتی از تغییر رنگ و طعم آنها جلوگیری کنید.

6- حفظ شیر و رفع تلخی قهوه

با افزودن یک قاشق چای خوری نمک به شیر تازه خریداری شده، می توانید ماندگاری آن را در یخچال افزایش دهید و اگر کمی نمک به قهوه اضافه کنید، می توانید از تلخی آن خلاص شوید.

7- نگهداری شمع

برای جلوگیری از آب شدن شمع ها می توانید شمع های جدید خود را به مدت دو تا سه ساعت در محلول نمک غلیظ قرار دهید تا از آب شدن شمع ها جلوگیری شود.

8- ضدعفونی ظروف آشپزخانه

کفگیر آشپزخانه که بیشتر برای شستن ظروف استفاده می شود، تجمع باکتری های زیادی است که یا به آن توجه نکرده ایم یا کمتر به این موضوع توجه کرده ایم، در حالی که محلول غلیظی از آب و نمک را می توان به راحتی تهیه کرد و به سیخ کشید. در آن دو تا سه ساعت، آن را ضد عفونی کنید.

9- به تمیز کردن هر چه بهتر بخاری کمک کنید

اگر یک مشت نمک روی شعله بخاری بریزید، نتیجه سوختن گاز شعله نارنجی است که به کاهش دوده و دود کمک می کند.

بیشتر بخوانید  شربت های گیاهی، پیشنهادی شیرین برای سالم ماندن

10- کاهش گلودرد و دندان درد

با افزودن یک فنجان چای به یک چهارم فنجان آب ولرم و غرغره کردن به مدت 20 ثانیه می توانید درد دندان و گلودرد را کاهش دهید.

منبع: نیوز


دیدگاهتان را بنویسید