ده شیخ در رودخانه وحشی بشار تشنه هستند / 1500 روستایی آب آشامیدنی ندارند – اخبار کهگیلویه و بویراحمد – استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب اسوجکمبود بارندگی در طول سال آبی جاری باعث ایجاد تنش در بیش از 130 منطقه روستایی ، عشایری و شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

اگرچه 10٪ از منابع آب کشور در استان کهگیلوه و بویراحمد واقع شده است ، رودخانه های جاری در مناطق مختلف کشور این استان را به استان های دیگر می سپارند تا تشنگی مزارع و مردم را برطرف کنند.

روستای ده شیخ در منطقه پاتاوه دنا ، فاصله کمی از رودخانه بشار ، امروزه با کمبود آب آشامیدنی روبرو است و مهمترین تقاضای آنها از مقامات در شرایط فعلی تأمین پایدار آب آشامیدنی است.

علاوه بر کمبود آب ، مردم روستای دهشیخ نیز از بی کیفیت بودن آب در این روستا شکایت دارند و انتظار دارند مسئولان در این زمینه چاره اندیشی کنند.

انصاری یکی از اهالی روستای دهشیخ به تسنیم گفت: روستای دهشیخ یکی از پرجمعیت ترین روستاهای شهرک دنا است و کمبود آب در روزهای گرم تابستان مشکلات زیادی را در آن روستا ایجاد کرده است.

وی افزود: برخی از مردم این روستا به دلیل مشکلات تأمین آب آشامیدنی مجبور به ترک روستا شده و این مهاجرت همچنان ادامه دارد.

بهور ، یکی دیگر از اهالی روستای دهشیخ گفت: روستای دهشیخ بیش از 1500 نفر جمعیت و بیش از 250 خانوار دارد و اگرچه نزدیک رودخانه بشار است اما در روزهای گرم تابستان و حتی ماه های دیگر از کمبود آب رنج می برد. سال

علی هوشنود ، رئیس اداره آب و فاضلاب دنا گفت: ما از مشکلات آب آشامیدنی روستای ده شیخ مطلع هستیم و در تلاش هستیم با حفر چاه آب این مشکل را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید  مراسم شیرخوارگان حسینی ۱۴۰۱ تبریز – ایران چطور

وی با اشاره به اینکه راه حل مشکلات آب آشامیدنی روستای دهشیخ با مشارکت بنیاد برکت انجام می شود ، افزود: طی تفاهم نامه ای با بنیاد برکت یک چاه آب جدید حفر می شود و لوله ها منتقل می شوند و متصل به شبکه در روستا. دهشیخ.

هوشنود با تأکید بر مشاهده مدل مصرف آب ، گفت: امسال به ترتیب در برخی از مناطق کشور و در استان کهگیلو و بویراحمد در آب تنش وجود دارد و انتظار داریم مردم در مصرف آب احتیاط کنند. “

انتهای پیام / 541 / ش

دیدگاهتان را بنویسید