مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دهم بهمن و آخرین اخبار کرونایی استان ها

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سایت طلا ، نشان به آن نشانی که ۱۸ دی ماه گذشته پس از ۶۱۴ روز شمار موارد مبتلایان شناسایی شده سه رقمی شد و به ۷۰۱ نفر رسید اما دقیقا از روز یکشنبه (۱۹ دی ماه) تاکنون که دهم بهمن است، موارد شناسایی افزایشی شده و به مدار چهار رقمی بازگشته است.

امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان به ۱۳۲ هزار و ۴۲۴ نفر رسید و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۹۹۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۰۹ نفر از آنها بستری شدند.

آنطور که هر روز افزایش شمار مبتلایان در کشور را به کرونا داریم و اخبار رسیده از گوشه و کنار کشور ، زمزمه های نگران کننده بودن سویه اومیکرون بیشتر به سمت جدی تر شدن پیش می رود و دست اندرکاران بهداشت و درمان کشور برای رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی توسط هموطنان بیشتر تاکید می کنند و هشدار می دهند.

وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در خصوص رنگ های کرونایی شهرهای کشور اعلام کرد که هم اکنون هفت شهرستان در وضعیت قرمز، ۴۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۸۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

اگر بخواهیم به رنگ های کرونایی جزیی تر بنگریم می توانیم به اخبار رسیده از اقصی نقاط کشور اشاره کنیم که مثلا امروز اینطور اعلام شد : ۱۰ شهرستان خوزستان زرد و مابقی نقاط استان آبی کرونایی هستند.

به گزارش سایت طلا، آخرین وضعیت کرونا در لرستان در شهرهای خرم‌آباد نارنجی، در بروجرد، الیگودرز و دلفان ، زرد و کوهدشت، دورود، سلسله، چگنی، ازنا، رومشکان و پلدختر آبی است.

چهار شهرستان استان زنجان ، رنگ زرد کرونایی به خود گرفته اند و چهار شهرستان دیگر نیز همچنان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر اساس اعلام رنگ بندی جدید، در استان زنجان شهرستان‌های زنجان، خدابنده، ماهنشان و ایجرود رنگ زرد و ابهر، خرمدره، سلطانیه و طارم آبی هستند.

از استان البرز هم این خبر روز یکشنبه رسید که چهار شهرستان دیگر این استان به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹ به رنگ زرد کرونایی درآمدند.

به گفته سخنگوی قرار ستاد مقابله با کرونا البرز شهرستان های ساوجبلاغ ، چهارباغ ، نظرآباد و اشتهارد به علت افزایش شمار مبتلایان به کووید۱۹ از حالت آبی به رنگ زرد کرونایی تغییر وضعیت داده اند. همچنین شهرستان های طالقان و فردیس در وضعیت آبی کرونایی باقی مانده اند .

در زمان حاضر از ۳۳ شهرستان خراسان رضوی، شهر مشهد و ۲ شهرستان دیگر از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی، ۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی قرار دارند.

هم اکنون وضعیت کرونایی چهار شهرستان بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و باشت از آبی به زرد تغییر یافته است و مابقی شهرستانها در وضعیت آبی قرار دارند که با توجه به روند افزایشی مبتلایان احتمال نارنجی شدن وضعیت کرونایی این چهار شهرستان وجود دارد.

کیش را نارنجی اعلام کرده اند یعنی ابتدای ماه بهمن جزیره کیش در وضعیت آبی قرار داشت اما روز دوشنبه چهارم این ماه به رنگ زرد و روزجمعه هشتم بهمن به رنگ نارنجی از لحاظ شیوع ویروس کرونا تغییر رنگ داد.

همچنین در هرمزگان هم نسبت به شیوع بالای سویه اومیکرون در این استان هشدار داده شده چرا که از قرار معلوم در جدیدترین نقشه رنگ بندی شیوع کرونا، شمار شهرستان‌های نارنجی هرمزگان از یک شهرستان به پنج شهرستان افزایش یافته است.

اکنون شهرستان‌های بستک، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان و جاسک در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند و شهرستان‌های میناب، رودان، سیریک، بشاگرد، قشم، حاجی آباد و بندرخمیر نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند و شهرستان بوموسی تنها شهرستان آبی استان هرمزگان است.

بیشتر بخوانید  3 فرق اساسی بین مردم فقیر و ثروتمند + ویدیو

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و هفت شهرستان این استان در وضعیت زرد و سه شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) هستند. شهرستان فردوس خراسان جنوبی که هفته گذشته رنگ زرد (خطر متوسط) داشت از ابتدای هفته جاری به قرمز (خیلی پرخطر) تغییر رنگ داد.

و اما از رنگ ها کرونایی خراسان شمالی باید این خبر را داد که طبق تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک مربوط به وزارت بهداشت، شهرستان های بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین و رازوجرگلان در وضعیت زرد کرونایی و۲ شهرستان مانه و سملقان و جاجرم نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

در زمان حاضر اصفهان در وضعیت نارنجی (پر خطر) و ۱۴ شهرستان در وضعیت زرد (خطر متوسط) همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد. این در حالی است که هفته گذشته فقط یک شهرستان زرد در استان اصفهان داشتیم و بقیه شهرستان ها آبی (کم خطر) بود و به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، احتمال قرمز شدن برخی از شهرستان‌های این منطقه تا ۲ هفته آینده زیاد است.

بنا به اعلام مدیر گروه مقابله با بیماری های واگیر دار مرکز بهداشت آذربایجان شرقی ، رنگ کرونایی ۱۰ شهرستان از ۲۱ شهرستان استان، معادل حدود ۵۰ درصد آنها، زرد شده و وضعیت نگران کننده است.

شهرستان های ایلام، چوار، مهران، ملکشاهی، ایوان، سیروان، هلیلان، بدره، دره شهر و آبدانان در وضعیت آبی و شهرهای دهلران و چرداول در وضعیت زرد قرار دارند.

در پی افزایش شمار مبتلایان، از ۲ روز پیش شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشکین‌شهر، بیله‌سوار، سرعین و کوثر در وضعیت زرد و شهرستان‌های گرمی، نیر، نمین و خلخال در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز جمعه هشتم بهمن وضعیت کرونایی ۱۳ شهرستان مازندران شامل ساری ، بابل ، بهشهر، آمل، عباس آباد، گلوگاه، نکا، قائم‌شهر، جویبار، فریدونکنار، محمودآباد، نور و کلاردشت زرد شد و شهرستان سوادکوه و رامسر نیز به وضعیت نارنجی و پرخطر رسیده اند.

رنگ های گیلان هم بدین شرح است : شهرستان لاهیجان در رنگ بندی نارنجی کرونایی قرار دارد، لنگرود، ماسال، فومن، آستانه‌اشرفیه، سیاهکل، رشت ، خمام، آستارا، رودبار، رودسر، بندرانزلی، رضوانشهر زرد و تالش، صومعه‌سرا، شفت و املش آبی هستند.

کودکان زیر پنج سال، درصد زیادی از بستری های اومیکرونی را تشکیل می دهند

درست است که این روزها مرگ و میر ناشی از ابتلا به اومیکرون کمتر از ماه های گذشته است اما مساله این است که کودکان اگر قبلا در سویه های قبلی کرونا ناقل بودند و کمتر مبتلا می شدند به نظر می رسد در سویه اومیکرون ، بیشتر در معرض خطر ابتلا هستند .

آنطور که دکتر محمدحسین سرمست، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفته است از قرار معلوم حداقل در خوزستان درصد زیادی از افراد بستری مبتلا به اُمیکرون کودکان زیر پنج سال هستند. همچنین میزان ابتلا به اومیکرون در کودکان زیر پنج سال بسیار بیشتر از سویه های قبلی کرونا است.

سرپرست علوم پزشکی جندی شاپور در خصوص ظرفیت پذیرش بیمارستانی از مبتلایان به کرونا اظهارداشته است: با توجه به اینکه ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان رازی اهواز در حال تکمیل است، احتمال ورود بیشتر بیمارستان‌های اهواز به چرخه پذیرش بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد.

مراکز درمانی اصفهان امکانات لازم برای پذیرش شمار زیاد اطفال کرونایی را ندارند

قبل از پرداختن به اصفهان ، بد نیست به این نکته اشاره کنیم که میزان تست‌های مثبت و قطعی کرونا در استان اصفهان در یک ماه گذشته افزایش یافته و به ۴۵ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید  150 میلیارد تن خسارت خشکسالی تصویب شد / وزارت نیرو حق آب تالاب را اعطا کرد

به گزارش ایرنا در راستای اینکه کودکان در شیوع کرونا بیشتر مبتلا می شوند ،دکتر بیژن ایرج، مدیر گروه داخلی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان امروز در جلسه فوق العاده ستاد استانی کرونا در استانداری اصفهان اعلام کرد: مراکز بهداشتی و درمانی این استان امکانات و متخصصان لازم برای پذیرش بیماران اطفال را ندارند.

ایرج این را هم اضافه کرده است که میزان و درصد بستری اطفال در شهرهایی که روزهای گذشته در وضعیت قرمز قرار گرفتند، خیلی بالاست و به سرعت و انفجاری افزایش پیدا می‌کند. همچنین اینکه مراکز بهداشتی و درمانی این استان تاکنون تجربه هجوم بیماران اطفال را نداشته اند چرا که کرونا در پنج پیک گذشته بیشتر، بزرگسالان را درگیر و مبتلا کرده بود و ارتباطی با اطفال نداشت.

ابراز نگرانی از سرعت گرفتن شیوع اومیکرون در آذربایجان‌شرقی

ابراز نگرانی ها از سرعت گرفتن شیوع اومیکرون امروز نیز در خروجی ایرنا منتشر شد . به عنوان مثال سیمین خیاط زاده، مدیر گروه مقابله با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت آذربایجان‌شرقی از سرعت شیوع امیکرون در استان ابراز نگرانی کرد.

خیاط زاده با اشاره به شناسایی موارد مثبت امیکرون در ۱۳ شهرستان آذربایجان شرقی گفت: با این روند به زودی همه شهرستان های استان درگیر این ویروس می شوند.

جنوب فارس در وضعیت خطرناک کرونایی است

دیگر آنکه وضع جنوب فارس بنا به اعلام مسئولان خطرناک است. زیرا ۱۶۸ نفر طی یک روز در گراش به کرونا مبتلا شده‌اند،۹ نفر در بخش کرونایی بیمارستان امیرالمومنین این شهر بستری شده ، ۲۰ شهر و روستا درشهرستان های لارستان،خنج و اوز در وضعیت خطرناک قرار گرفته اند.

کرونا در لارستان، خنج و اوز هم اوج گرفت

شناسایی مبتلایان سویه جدید اومیکرون در شهرهای جنوب فارس هم رشد گرفته است و مسئولان امر و دانشکده های علوم پزشکی لارستان و گراش نسبت به بحرانی شدن وضعیت در روزهای آینده ابراز نگرانی کرده اند.

وحید یگانه ، معاون بهداشتی دانشکده پزشکی لاستان هم اعلام کرد که وضعیت در شهرستان های زیر مجموعه این دانشکده شامل لارستان، خنج و اوز همچنان شکننده و نگران کننده تر از گذشته شده است.

یگانه اظهار داشت: هم اینک ۲۰ شهر و روستای این شهرستان در وضعیت فوق قرمز و قرمز و یا نارنجی کرونایی قرار گرفته اند و در صورت ادامه این روند باید محدودیت های شدیدتری نسبت به برخی صنوف و مجموعه های اداری و اماکن عمومی اعمال شود.

افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

دکتر محمد پهلوان، دبیر کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش بیماران سرپایی کرونایی در خراسان رضوی خبرداده و اینکه شمار آنها به هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافته است.بیماران سرپایی مراکز منتخب کرونا در خراسان رضوی به ۱۷۰۰ نفر در روز افزایش یافت.

آنطور که دبیر کمیته رسانه و اطلاع رسانی مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده است ، شمار بیماران سرپایی با علائم مشکوک به کرونا طی ۱۰ روز گذشته روند افزایشی داشته و هر روز در حال افزایش است.

در حال حاضر بطور میانگین روزانه یک هزار و ۷۰۰ بیمار با علائم مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته جامع سلامت زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی مراجعه می‌کنند.

تداوم روند افزایشی بستری مبتلایان کرونا در استان اردبیل

دکتر علی محمدیان اردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل هم امروز اعلام کرد که روند افزایشی بستری مبتلایان به کرونا در این استان ، افزایشی است طوری که مجموع بستری مبتلایان به کووید.۱۹ در استان اردبیل طی شبانه روز گذشته به ۹۶ نفر افزایش یافته است که ۲۰ نفر بیشتر از آمار هفته گذشته است.

بیشتر بخوانید  تیم مخترعین هرمزگانی برای اختراعات به مسابقات جهانی اعزام می شوند

بر اساس اظهارات این مقام مسئول در استان اردبیل طبق پیش بینی‌ها موج ششم شیوع کووید.۱۹ در استان آغاز شده است.

رشد ۱۰ برابری مبتلایان به کرونا در قزوین

طبق اظهارات، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین ، این استان مانند اغلب نقاط کشور وارد پیک ششم کرونا و تعداد مبتلایان نسبت به هفته گذشته ۱۰ برابر شده است.

بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی؛ بیشترین رقم طی ۲ هفته اخیر

از دیگر خبرهای ناراحت کننده می توان به اظهارات علی افشانی رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی اشاره کرد که امروز گفت: بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۲۹۵ نفر رسید که بیشترین رقم طی ۲ هفته اخیر است.

به گفته افشانی: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۲ نفر دیگر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۴۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند.

تشدید محدودیت های کرونایی ستاد مقابله با کرونای مازندران

همزمان با وارد شدن مازندران به وضعیت پرخطر رنگ‌بندی کرونایی و سه رقمی شدن مجموع بستری‌های روزانه ، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان محدودیت‌های کرونایی را تشدید کرد که از جمله آن تعطیلی دو هفته‌ای مشاغل اجتماع محور نظیر تالارها ، رستوران‌ها و سینماها است.

به گزارش ایرنا ،ستاد مقابله با کرونای مازندران در تازه ترین نشست خود همچنین مصوب کرده است که مدارس و دانشگاه ها در شهرستان های دارای رنگ بندی نارنجی و زرد کرونایی به مدت یک هفته صرفا به صورت مجازی برگزار شود و آموزش حضوری تعطیل شود.

طبق این مصوبه ، سینماها و آمفی تئاترهای شهرستان های زرد و نارنجی مازند ران هم ه مدت دو هفته تعطیل است و رستوران ها و اماکن پذیرایی تنها به صورت بیرون بر می توانند فعالیت داشته باشند.

مدرسه کدام شهر ها تعطیل است؟

به گزارش ایرنا در زمان حاضر مدارس شهرستان های مهریز، اردکان و یزد تعطیل شده است.

دکتر بیژن ایرج ، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز هشدار داده است:پیک انتقال سویه اومیکرون بصورت انفجاری است و به یک مرتبه همه شهرها از وضعیت آبی به نارنجی و قرمز تبدیل می‌شوند و احتمال اینکه کلانشهر اصفهان امروز در وضعیت قرمز قرار بگیرد وجود دارد و باید پیش از اینکه اصفهان در وضعیت قرمز قرار بگیرد، مدارس را تعطیل کنیم.

کلاس های حضوری در مدارس شهرستان لارستان روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در همه مقاطع تعطیل شده اند و البته مسئولان امر در حال اتخاذ تدابیر لازم و اعمال محدودیت های جدید در مناطق پرخطر هستند.

مدارس ابتدایی در جزیره کیش هم به صورت غیر حضوری برپا می شود .

مدارس ابتدایی استان قزوین تا پایان هفته جاری غیرحضوری خواهد بود و مدارس متوسطه نیز باید با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند.

بر اساس گزارشی که از بروجرد منتشر شده است ، اضطراب والدین از بازگشایی مدارس همزمان با آغاز موج ششم کرونا و سویه جدید اُمیکرون دوچندان شده است و بسیاری از آنان خواستار برقراری کلاس‌های برخط شده اند.

با وجود واکسیناسیون این گروه سنی باز هم دلهره های والدین بسیار زیاد است، زیرا ابتلا به سویه اُمیکرون بسیار سریع بوده و همین موضوع نیز باعث نگرانی شده است، خانواده ها در این شرایط خواهان لغو حضور فرزندان خود در مدارس و برقراری دوباره کلاس های مجازی شده اند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *