دهقانان خراسان شمالی در انتهای جدول درآمدزایی در کشور قرار دارند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



خبرگزاری مهر؛ گروه استان: مرکز آمار ایران روز گذشته گزارشی آماری منتشر کرد و وضعیت درآمد و هزینه خانوارهای این کشور را تشریح کرد.

این گزارش با جزئیات نشان می دهد متوسط ​​کل هزینه سالانه یک خانوار شهری 392،621 هزار ریال است که در مقایسه با شاخص مشابه سال قبل 4 درصد افزایش دارد.

متوسط ​​درآمد سالانه اعلام شده خانوار شهری 764،746 هزار ریال است که نسبت به سال قبل 4 درصد افزایش داشته است..

اما در این گزارش سعی داریم وضعیت درآمد و هزینه خانوارهای خراسان شمالی را بررسی کنیم.

خانوارهای شهرستانی در خراسان شمالی سال گذشته 351 میلیون و 943 هزار ریال هزینه کردند در حالی که 482 میلیون و 560 هزار ریال درآمد کسب کردند.

از آنجا که اکثر شهرهای خراسان شمالی کمتر توسعه یافته و اجاره بهای کمتری نسبت به سایر استان ها دارند ، هزینه پایین خانوارهای شهری در استان قابل توجیه است. اما درآمد خانوارهای شهری در خراسان شمالی به هیچ وجه کافی نیست ، بنابراین فقط یک استان دیگر وضعیت بدتری نسبت به خراسان شمالی دارد.

آب و هوای بسیار مطلوب خراسان شمالی ، ظرفیت غنی کشاورزی و فعالیت صنایعی از جمله پتروشیمی و فولاد در استان از جمله عواملی است که باید شکاف درآمد بین خراسان شمالی و سایر استانها را افزایش دهد ، اما اکنون به دلیل عدم استفاده از این امکانات خراسان شمالی در وضعیت خوبی نیست.

درآمد کم دهقانان خراسان شمالی

این فرصت های عظیم در روستاهای استان افزایش خواهد یافت ، به طوری که کشاورزی در بیشتر روستاها شکوفا می شود و دامداری شغل اصلی مردم است. خراسان شمالی یکی از استان های قطبی کشور است که بیش از حد لازم دام سبک و سنگین پرورش می دهد ، بنابراین درآمد دهقانان خراسان شمالی باید بسیار مطلوب باشد.

بیشتر بخوانید  سه راه برای خوردن کمتر شیرینی

اما برخلاف پیش بینی ها ، سطح درآمد روستاییان خراسان شمالی بسیار کمتر از سایر مناطق کشور است. استان خراسان شمالی با درآمد 254000 ریال پس از سیستان و بلوچستان در انتهای جدول قرار دارد. استانهای دیگر در این آمار حداقل 25٪ وضعیت بهتری نسبت به خراسان شمالی ثبت کرده اند.

حال باید به این س beال پاسخ داده شود که چرا با وجود امکانات کشاورزی و دامی متعدد در خراسان شمالی ، چرا سطح درآمد به ویژه در مناطق روستایی اینقدر پایین است؟

دیدگاهتان را بنویسید