دنیای بانکداری با ظهور فین تک تغییر کرده است



به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، علیرضا ماهیار در این نشست با بیان چالش های حوزه فناوری اطلاعات در نظام بانکی کشور و صحبت های اجباری بانک ها در این حوزه گفت: نمی توانیم. بحث در مورد نوآوری نادیده گرفته شده است و بانک ها باید با روند جهانی پیش رو سازگار شوند.

وی با اشاره به دوران پسا کرونا در کشور افزود: کرونا باعث رشد چشمگیری در شبکه بانکی به ویژه بانکداری الکترونیکی شده است و بسیاری از فرآیندها مانند احراز هویت دیجیتال در این مدت با سرعت بیشتری قابل دستیابی هستند.

ماهجار گفت: اکنون در زمینه تجهیزات و زیرساخت ها از جمله اپلیکیشن های بانکی یا نرم افزاری از کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای دیگر جلوتر هستیم اما در حوزه هوش مصنوعی باید بیشتر تلاش کنیم.

عضو هیأت عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در ادامه با اشاره به برخی چالش های نظام بانکی از جمله اعمال کارمزد مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تراکنش های بانکی در بسیاری از کشورها از طریق پیامک نیست، بلکه ابزارهای دیگری از جمله این است. به عنوان اپلیکیشن اطلاع رسانی شود و بانک های داخلی باید در این مسیر حرکت کنند.

سپس معاونان فناوری اطلاعات سایر بانک ها به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

ضرورت افزایش تنوع محصولات دیجیتال در حوزه بانکداری، گذار به بانکداری پلتفرم و چالش های آن برای بانکداری دیجیتال، شبکه بانکی مبتنی بر داده، چالش های جذب و حفظ منابع انسانی در فناوری اطلاعات و از جمله موارد مهم مطرح شده است. در آن جلسه بود.

بیشتر بخوانید  اظهارات خاخام درباره تیم مذاکره کننده هسته ای تکذیب شد

دیدگاهتان را بنویسید