به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، علیرضا ماهیار در این نشست با بیان چالش های حوزه فناوری اطلاعات در نظام بانکی کشور و صحبت های اجباری بانک ها در این حوزه گفت: نمی توانیم. بحث در مورد نوآوری نادیده گرفته شده است و بانک ها باید با روند جهانی پیش رو سازگار شوند.
وی با اشاره به دوران پسا کرونا در کشور افزود: کرونا باعث رشد چشمگیری در شبکه بانکی به ویژه بانکداری الکترونیکی شده است و بسیاری از فرآیندها مانند احراز هویت دیجیتال در این مدت با سرعت بیشتری قابل دستیابی هستند.
ماهجار گفت: اکنون در زمینه تجهیزات و زیرساخت ها از جمله اپلیکیشن های بانکی یا نرم افزاری از کشورهای منطقه و بسیاری از کشورهای دیگر جلوتر هستیم اما در حوزه هوش مصنوعی باید بیشتر تلاش کنیم.
عضو هیأت عامل و معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی ایران در ادامه با اشاره به برخی چالش های نظام بانکی از جمله اعمال کارمزد مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تراکنش های بانکی در بسیاری از کشورها از طریق پیامک نیست، بلکه ابزارهای دیگری از جمله این است. به عنوان اپلیکیشن اطلاع رسانی شود و بانک های داخلی باید در این مسیر حرکت کنند.
سپس معاونان فناوری اطلاعات سایر بانک ها به ارائه دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.
ضرورت افزایش تنوع محصولات دیجیتال در حوزه بانکداری، گذار به بانکداری پلتفرم و چالش های آن برای بانکداری دیجیتال، شبکه بانکی مبتنی بر داده، چالش های جذب و حفظ منابع انسانی در فناوری اطلاعات و از جمله موارد مهم مطرح شده است. در آن جلسه بود.