دمشق: گسترش کمک به سوریه در شکل فعلی یک دستاورد است – اخبار آسیای غربی – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیم به گزارش آژانس خبری رسمی سوریه (سانا) ، فیصل مقداد ، وزیر امور خارجه سوریه گفت که تصویب قطعنامه 2585 در مورد تمدید کمک های بشردوستانه فرامرزی به شکل فعلی یک دستاورد است ، زیرا همه جوانب استقبال از طرف غرب کشورها. اونا قبول نکردن.

وی به خبرنگاران گفت: “این قطعنامه بار دیگر اعتقاد راسخ سازمان ملل به تمامیت ارضی و وحدت مردم سوریه را تأیید می کند ، به این معنی که رژیم های ترکیه و آمریکا که از جدایی طلبان در شمال سوریه حمایت می کنند از این بابت راحت نخواهند بود.” این قطعنامه توسط عناصر مسلح و تروریست ها محاصره می شود ، زیرا این قطعنامه در تمام بندهای خود بر لزوم کمک های احتمالی به سوریه ، به ویژه از داخل سوریه تأکید دارد.

وی گفت: “این قطعنامه به این معنی است که ایست های بازرسی خارجی دیگر اصلی ترین وسیله مورد استفاده غرب برای ارسال کمک به سوریه نیست.”

المیکداد افزود که کشورهای غربی می خواهند سه نقطه انتقال کمک دیگر در سوریه افتتاح کنند ، اما فقط با بازگشایی گذرگاه باب الحوی موافقت می کنند. آنها همچنین می خواستند ورود کمکها به گذرگاه را برای یک سال تمدید کنند که دوستان موافقت نکردند و فقط برای شش ماه تمدید کردند.

وزیر امور خارجه سوریه گفت که با قطعنامه جدید ، تأکید بر ورود کمک ها از داخل سوریه ، دولت از نزدیک آنچه را که وارد کشور می شود و مکانهای غذایی و کمک های بشردوستانه را رصد می کند ، و مقابله با تروریست ها برای کشورهای غربی دشوار خواهد بود. . اسلحه بفرستید.

بیشتر بخوانید  پرسپولیس - الدحیل| ساعت ۱۹:۳۰ - ورزشگاه آزادی

مکداد افزود که کشورهای غربی و ایالات متحده و همه کسانی که از تروریسم حمایت می کنند از ایست های بازرسی مرزی برای تهیه سلاح و مهمات به تروریست ها استفاده می کنند.

وی گفت: کشورهای غربی هنوز اصرار دارند که به سوریه کمک نخواهند کرد و نمی خواهند به پروژه های توسعه و بازسازی در سوریه کمک کنند.

شورای امنیت سازمان ملل تحویل کمک های بشردوستانه به سوریه را در آن سوی مرز باب الحاوی در مرز ترکیه به مدت شش ماه تمدید کرده است که می تواند برای شش ماه دیگر تمدید شود.

توسعه سازوکار ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه پس از هماهنگی مشترک بین روسیه و ایالات متحده تصویب شد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید