دمشق: غرب با سرپوش گذاشتن بر کمک های بشردوستانه درصدد نقض حاکمیت سوریه است


به گزارش گروه بین الملل آژانس فارس ، امروز شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا سازوکار ورود کمک های بشردوستانه را گسترش داد سوریه به مدت شش ماه در یک گذرگاه مرزی به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (ساناشورای امنیت پیش نویس قطعنامه ای راجع به معرفی کمکها به سوریه از طریق گذرگاه باب الحوی تصویب کرد ، قطعنامه 2533 را در سال 2020 برای مدت شش ماه تمدید کرد و پس از آن برای شش ماه دیگر ، در 10 ژوئیه 2022 تمدید کرد.

پسام صباگ ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ، پس از رأی شورای امنیت در مورد پیش نویس قطعنامه ، گفت: “هیئت های روسی”. چین و سایر هیئت ها تلاش کردند تا با توجه به اصول کارگروه سازمان ملل در زمینه کمک های بشردوستانه اضطراری و حمایت از اقدامات ضد اپیدمی سوریه ، در زمینه های مهم با هدف بهبود اوضاع بشردوستانه و کمک به نیازمندان در سوریه کمک کنند. ویروس کرونا و عواقب آن در جنبه های مختلف زندگی و لغو تحریم های یک جانبه.

وی افزود که هیئت ها همچنین تأکید کردند که فعالیت های بشردوستانه گسترده تر از کمک های اضطراری به آسیب دیدگان است و باید شامل پشتیبانی از خدمات اساسی از طریق پروژه های آب ، بهداشت ، آموزش و پناهگاه برای بازگشت پناهندگان و آوارگان داخلی باشد. خانه آنها باشید.

صباگ اظهار داشت: کشورهای عربی با تمرکز تلاش های خود برای گسترش این سازوکار که مطابق با منافع و دستورالعمل های آنها است ، بی تفاوتی خود را نسبت به رنج مردم سوریه نشان داده و نشان دادند که از طریق این مکانیزم آنها به حرکت خود ادامه می دهند به سمت سوریه. “آن را بگیرید و مدیریت کنید که آنها ملت را زیر پا می گذارند و محاصره می کنند.

بیشتر بخوانید  موتورسیکلت جذاب دوکاتی

وی تأکید کرد که توصیف اغراق آمیز برخی از جنبه های مکانیسم کمک “شریان زندگی” در واقع گمراه کننده بود تا با احساس افکار عمومی و باج خواهی عاطفی بازی کند.

صباگ بر موضع قاطع و اصولی سوریه در رد این سازوکار تأکید کرد و گفت: “این سیاست زدایی نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است به دلیل عدم شفافیت ، نظارت و عدم اطمینان در مورد کمک به افراد نیازمند ، نه گروه ها.” تروریسم ، نه معتبر؛ در عین حال ، این سازوکار منافع مالی برای ترکیه و پشتیبانی از گروه تروریستی دارد جبهه النصره در نظر گرفته شده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل در پایان با تأکید بر تعهد کشورش در ارائه کمک های بشردوستانه به شهروندان خود برای کاهش اثرات منفی جنگ تروریستی این کشور ، گفت: دمشق از کمک های سازمان ملل و شرکای ملی و بین المللی خود استقبال می کند.

انتهای پیام


دیدگاهتان را بنویسید