دمشق: سوریه در دفاع از خود دریغ نخواهد کرد



بر اساس آژانس خبری رسمی سوریه (سانا) ، در این بیانیه تأکید شده است که حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه همزمان با حملات تروریستی در حومه حلب و ایجاد اختلال در آب استان الحساکای ترکیه برای پیگیری استراتژی های ژئوپلیتیک توطئه آمیز علیه سوریه است در مبارزه با تروریسم و ​​مزدوران آن در منطقه.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است که رژیم اشغالگر از ساعت 1:13 بامداد پنجشنبه با شلیک موشک از بیروت ، پایتخت شرقی لبنان ، در منطقه القصیر در استان حمص ، حمله هوایی جدیدی را به خاک سوریه آغاز کرده است.

وزارت امور خارجه سوریه تأکید کرد که حمله ناجوانمردانه رژیم اسرائیل دو روز پس از حملات هوایی رژیم به منطقه الصفیره در جنوب شرقی استان حلب و دو روز پس از حمله هلی کوپتر اشغالگر به خانه ای در روستای جاموس در استان الحسکه این حمله دو روز پس از حمله گروه تروریستی جبهه النصره به حومه غربی حلب و شهر نبل در حومه شمالی حلب رخ داد که منجر به کشته شدن یک زن و زخمی شدن یک دختر شد.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد ادامه اقدامات تروریستی مقامات اشغالگر صهیونیست در منطقه بدون حمایت دولت های پی در پی در ایالات متحده و برخی کشورهای غربی و سرپوش گذاشتن بر جنایات آنها صورت نگرفته است.

در این بیانیه آمده است: سوریه تأكید می كند كه جامعه جهانی همچنان از حملات و جنایات اسرائیل چشم پوشی می كند و اخیراً این عمل را شدت بخشیده و آنها را به جنایات اسرائیل و همچنین گروههای تروریستی مانند جبهه النصره ، داعش و سایر گروههای تروریستی مرتبط كرده است. همچنین تأکید می کند که مطابق قانون اساسی و منشور ملل متحد و قوانین بین المللی برای دفاع از سرزمینها ، ملت و حاکمیت خود لحظه ای دریغ نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید  رتبه ششم ایران در آلودگی هوای غرب آسیا

در این بیانیه همچنین بی توجهی سازمان ملل به تجاوزات اسرائیل یادآوری شده و تأکید شده است که دمشق بارها از شورای امنیت خواسته است تا حملات اسرائیل به حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی سوریه را محکوم کند و برای جلوگیری از آنها اقدامات قاطع و فوری انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید