دلیل کاهش یارانه برخی مستمری بگیران چیست؟ + نحوه اعتراض



به گزارش سلام نو؛ کار کودکان به معضلی برای بازنشستگان تبدیل شده است. این را می توان از اظهارات اخیر یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دریافت.

محمدعلی بندپی روز گذشته در حاشیه مراسم تجلیل از بازنشستگان منتخب کشوری در واکنش به لغو یارانه برخی از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری گفت: رئیس جمهور بر کسانی که یارانه آنها لغو شده است، تاکید کرد و معتقد بود که یارانه آنها باید پرداخت شود. متصل شوند تا مجدداً برای یارانه خود اقدام کنند

وی گفت: این موضوع را از طریق بازیگری پیگیری خواهم کرد. البته ما هم می توانیم از اختیارات شورای اسلامی استفاده کنیم و به این موضوع ورود کرده ایم و قطعا آن راه را خواهیم رفت.

پیش از این روح اله متفکر زاد نماینده مجلس با انتقاد از این موضوع گفت: گاهی شنیده می شود به دلیل محاسبه کل درآمد خانوار حتی یارانه جزئی به والدین خانوار که سرپرست خانوار محسوب می شوند تعلق می گیرد. خانواده قطع شد که غیرقابل قبول است.

پرداخت یارانه افراد واجد شرایط

این در حالی است که اخباری مبنی بر توقف یارانه برخی مستمری بگیران و عدم پرداخت یارانه جدید به گوش می رسد در حالی که رئیس جمهور در نیمه تیرماه امسال تاکید کرد: هم پرداخت یارانه به ثروتمندان و هم تعلیق پرداخت. آنها نسبت به نیازمندان بی انصافی هستند و باید با تسلط کامل در این زمینه انجام شوند.

سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی کشور، پس از گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره روند رسیدگی به اعتراضات کسانی که در اجرای طرح همگانی سازی یارانه ها یارانه آنها کاهش یافته است، گفت: : بررسی های دقیق و با نگاه مثبت و اعتماد به خوداظهاری ها و تفکیک حساب های تجاری و شخصی انجام شود تا حقوق ملت به طور کامل رعایت شود و حقوق کسی تضییع نشود.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره خرید برند آماده

وی تاکید کرد: یارانه افرادی که صلاحیت آنها در بررسی های دریافت یارانه تایید شده است باید سریع و بدون وقفه پرداخت شود.

رئیسی همچنین تاکید کرد: وزارت تعاون باید شرایط و تمهیدات لازم را برای جداسازی اعضای خانواده، بررسی درخواست‌ها و اعلام نتایج به متقاضیان بر اساس برنامه زمانی تعیین شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کند.

بازنشستگی به یک چالش تبدیل شده است

در همین راستا حمید حاج اسماعیلی کارشناس بازار کار درباره لغو یارانه برخی مستمری بگیران گفت: اتفاقات چند سال اخیر به ویژه در حوزه اقتصادی و اجتماعی کشور واقعاً موضوع را برگردانده است. بازنشستگی و بازنشستگی به چالش بزرگی در کشور تبدیل شده است.

وی افزود: مردم سال ها در نقاط مختلف کشور کار کردند، با این انگیزه که پس از مدت ها که در ایران به طور متوسط ​​30 سال بازنشستگی است، بتوانند زندگی آسوده ای داشته باشند، چرا که شرایط ویژه ای برای آن فراهم شده است. انتظارات و توقعات آنها را از کشور برای برآورده کردن انتظارات بالا می برد.

وی افزود: در صورت ادامه بی توجهی به بازنشستگان و ایجاد این شرایط در کشور اولین آسیب را در جوانان خواهیم دید. جوانان می بینند که بعد از سال ها کار، وقتی می خواهند از مزایای سنوات و جوانی در دوران بازنشستگی استفاده کنند، دولت به آنها توجهی نمی کند، حقوق کامل به آنها نمی دهد، امکانات و تجهیزات آسان و راحت برای آنها فراهم نمی کند. زندگی

این کارشناس بازار کار تصریح کرد: این موضوع انگیزه جوانان را از بین می برد. وقتی جوانان انگیزه نداشته باشند و امید خود را نسبت به آینده از دست بدهند، قطعاً احساس تعلق خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید  فال کائنات امروز | قدرت کائنات در دستان شماست! | از این سفر معنوی غافل نشوید + تفسیر دقیق

حاج اسماعیلی تاکید کرد: سن بازنشستگی نباید با ابهام و تردید مواجه شود. با این حال، مستمری بگیران مشکلات بزرگی دارند و ما به آنها ظلم جدی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چالش هایی که به ویژه در چند سال اخیر در بخش های اقتصادی برای بازنشستگان ایجاد شده است، می تواند برای کشور فاجعه باشد.

این کارشناس بازار کار با اشاره به نیازهای بهداشتی بازنشستگان و بی توجهی به این موضوع گفت: حقوق و دستمزد متناسب با شرایط بازنشستگان را برای رفع نیازشان نمی بینیم. اتفاقاتی که در رابطه با مستمری بازنشستگان در کشور رخ داده است واقعاً یک بحران است. زیرا این گروه علاوه بر نیازهای وجودی مستأجر بوده و نیازهای بهداشتی و درمانی دارند. یعنی برنامه مشخص و جدی برای بازنشستگان برای این بخشها نداریم.

حاج اسماعیلی افزود: وقتی به طور کلی نیاز مستمری بگیران در دوران سالمندی و همچنین سایر افراد را می بینیم، قطعا در بخش های مختلف با نارسایی مواجه خواهیم شد.
وی تصریح کرد: هرگونه ضعف در تامین مطالبات و معیشت و حفظ قدرت خرید مستمری بگیران می تواند کل جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

اعشار یک نقص جدی دارند

این کارشناس بازار کار در عین حال در رابطه با لغو یارانه برخی مستمری بگیران نیز گفت: واقعاً بانک اطلاعاتی کشور برای پرداخت یارانه ها مورد انتقاد قرار گرفت; علیرغم اینکه دو دهه است در کشور یارانه پرداخت می کنیم، هنوز توزیع یارانه و تخصیص یارانه به خانواده ها و افراد مختلف با مشکلات و کاستی های جدی مواجه است.

حاج اسماعیلی افزود: افراد زیادی هستند که از توان مالی، امکانات و درآمد بالایی برخوردارند اما در حال حاضر یارانه می گیرند. در همین حال، یارانه گروه دیگری از افراد نیازمند به کمک کاهش یافت.

بیشتر بخوانید  مدارس نباید تعطیل شود

وی با بیان اینکه دولت می گوید در حال حاضر در حال پرداخت یارانه به صدک 9 است، اظهار داشت: این واقعاً با آنچه در جامعه می بینیم و نظراتی که از مردم می شنویم در تضاد است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: فکر می کنم در حال حاضر بخش بزرگی از جامعه یارانه دریافت نمی کنند و بسیاری از حقوق بگیران واجد شرایط (مجموعه ای از کارمندان، کارگران و مستمری بگیران) یارانه دریافت نمی کنند.

حاج اسماعیلی خاطرنشان کرد: مشکل جدی این است که وقتی این گروه نسبت به عدم دریافت یارانه اعتراض می کنند، با پاسخ های تهاجمی دولت مواجه می شوند، مثلاً به آنها می گویند درآمد یا گردش مالی خاصی دارید یا فلان سفر رفته اید.

وی ادامه داد: این سوالات منطقی نیست چرا که همه این پاسخ هایی که از این طریق به مردم داده می شود می تواند بخشی از نیازهای روزمره مردم باشد.

این کارشناس بازار کار تاکید کرد: به نظر من بخش زیادی از مستمری بگیران متأسفانه از یارانه و حمایت محروم هستند و این نشان می دهد بانک اطلاعاتی در کشور بسیار ناقص است و باید بازنگری شود.

دیدگاهتان را بنویسید