مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دلیل کاهش وزن شما چیست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دلیل کاهش وزن چیست؟

1. نوشیدن الکل و نوشابه های گازدار اگر چه مقدار زیادی چربی در اکثر نوشیدنی های الکلی وجود ندارد اما به دلیل کالری بالای الکل باعث افزایش وزن می شوند. انرژی و کالری موجود در الکل باید به محض اینکه بدن شما مشغول است سوزانده شود. کالری سوزی در این نوشیدنی مکملی وجود دارد، شما چاره ای ندارید جز اینکه بیشتر کالری دریافتی خود را از سایر غذاهای سالم ذخیره کنید. نوشیدنی های گازدار الکل حتی بدتر از نوشیدنی های الکلی است و کالری زیادی از قند اضافه شده مصرف می کند.

دلیل کاهش وزن چیست؟

حتی مصرف نوشیدنی های گازدار معمولی نیز باید استفاده شود به دلیل اثر قند در خون رژیم غذایی خود را محدود کنید. بنابراین، اگر می خواهید وزن کم کنید، بهتر است تا حد امکان نوشیدنی بنوشید. آب معدنی تو استفاده میکنی.

2. ورزش یا فعالیت بدنی کم همه ما می دانیم که برای لاغر ماندن باید ورزش کنیم، اما بسیاری از افراد هنوز به اندازه کافی ورزش می کنند. فعالیت بدنی آنها هیچ برنامه ای در زندگی خود برای سوزاندن یا سوزاندن کالری اضافی ندارند متابولیسم آهسته در تسلط بر خود شما باید بیشتر ساعات بیداری را تمرین کنید یا حداقل سه جلسه در هفته به مدت 20 تا 30 دقیقه تمرین کنید.

اگر اضافه وزن دارید و در ورزش مشکل دارید؛ بهتر است از فعالیت های راحت تر و سرگرم کننده تر استفاده کنید. بسیاری از مردم از رفتن به باشگاه و انجام کارهای روتین مثل همیشه خسته می شوند. وقتی برنامه تمرینی شما خسته کننده می شود، باید سریعا آن را تغییر دهید زیرا انجام تمرینات تکراری و خسته کننده می تواند تجزیه چربی برای لوس کردنت

بدن ما خیلی سریع به ورزش عادت می کند و تکرار چیزی که بدن شما به راحتی می تواند آن را تمام کند هیچ تغییر فیزیکی ایجاد نمی کند. بله، هنوز هم می توانید کالری بسوزانید، اما اگر بدنتان به کالری دریافتی فعلی عادت کند، وزن کم نمی کنید. یک راه عالی برای دستیابی به نتایج این است که بدن خود را با انجام انواع مختلف ورزش ها و فعالیت ها به چالش بکشید. شنا کناسکیت رقصیا حتی کوهنوردی. زمانی که ورزش سرگرم کننده و لذت بخش است، برای مدت طولانی آن را انجام خواهید داد و کالری بسیار بیشتری می سوزانید.

3. کاهش متابولیسم رژیم غذایی رژیم کم کالری در چند هفته اول بسیار خوب عمل می کند، اما بعد از مدتی تاثیری در کاهش وزن نخواهد داشت. این به این دلیل است که متابولیسم شما کاهش یافته و به این مقدار کالری محدود عادت می کنید. اگر به این موضوع با کاهش کالری دریافتی خود پاسخ دهید، احتمالاً این بار فقط عضله از دست خواهید داد و روند کاهش وزن دوباره دچار رکود خواهد شد.

دلیل کاهش وزن چیست؟

این چرخه تا زمانی ادامه می یابد که تصمیم شما برای کاهش کالری دریافتی حل شود و به وضعیت رژیم غذایی قبلی خود بازگردید. اما راز این است که میزان کالری دریافتی خود را کاهش دهید و در عین حال به اندازه کافی از غذای خوب دریافت کنید. پروتئین برای جلوگیری از از دست دادن عضلات استفاده کنید. انجام دادن تمرینات بدنسازی به تسریع متابولیسم و ​​سرعت بخشیدن به چربی سوزی کمک می کند.

بیشتر بخوانید  تاثیر کتوتیفن بر افزایش اسپرم آقایان و درمان ناباروری !

4. وعده های غذایی ساده را نادیده بگیرید به نظر می رسد کمتر غذا می خورید و مطمئناً وزن کم خواهید کرد. در نتیجه بسیاری از افراد برخی از وعده های غذایی را نمی خورند و از گرسنگی جان خود را از دست می دهند و برای حفظ آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن، ماهیچه ها تجزیه می شوند و نتیجه ای جز ریزش ندارد. متابولیسم. همچنین، اگر اجازه دهید قند خونتان خیلی پایین بیاید، حملات شدید گرسنگی را تجربه خواهید کرد و ممکن است پرخوری کنید.

ما سعی خواهیم کرد غذای سالم در 5 تا 6 وعده غذایی در روز مغذی، اما کم و سبک بخورید. روز خود را با یک صبحانه خوب و سالم و سرشار از پروتئین شروع کنید. اگر به این روش غذا می خورید، باید یاد بگیرید که چگونه قند خون خود را تنظیم کنید.

5. مصرف زیاد شکر و نمک زیاده روی در شکر و نمک آنها معمولاً در بسیاری از غذاهای فرآوری شده با هم مخلوط می شوند. قند بیش از حد در یک وعده غذایی باعث افزایش قند خون می شود. بدن باید به این حالت واکنش نشان دهد و دوباره آن را پایین بیاورد. در نتیجه بیشتر قند اضافی به صورت چربی در بدن ذخیره می شود. این سوال بسیاری از افرادی است که عادت به خوردن نوشیدنی های کم چرب دارند و نمی دانند چگونه این ماده می تواند باعث ذخیره چربی در بدن آنها شود.

بنابراین سعی کنید مصرف قند خود را تا حد امکان کاهش دهید. نمک نیز گیج کننده است زیرا کالری ندارد، اما می تواند منجر به افزایش وزن شود. نمک به ذخیره آب در بدن کمک می کند، بنابراین مصرف مقادیر زیاد نمک می تواند باعث شود برخی افراد احساس چاقی کنند. پس سعی کنید از رژیم غذایی استفاده کنید که بیشتر از غذاهای طبیعی و فرآوری نشده استفاده می کند.

6. به طور متوسط ​​در روز آب کافی ننوشید، اکثر مردم به دلیل از دست دادن آب بسیار بیشتر از آنچه در طول روز می نوشند دچار کم آبی می شوند. آنها اغلب این را درک نمی کنند زیرا مرکز تشنگی در بدن خیلی دقیق نیست. گاهی اوقات کمبود آب در بدن می تواند منجر به گرسنگی شود، زیرا بسیاری از ما روزانه مقدار مورد نیاز آب را از غذا می خوریم.

اگر آب کافی نمی نوشید و معمولا احساس گرسنگی شاید شما هوس غذا دارید تشنگی گرسنه نباش آب همچنین به افزایش سطح انرژی بدن کمک می کند، بنابراین می توانید برای سوزاندن کالری و کاهش وزن بسیار بهتر ورزش کنید. بنابراین سعی کنید حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید.

بیشتر بخوانید  خواص عرق

دلیل کاهش وزن چیست؟

7. جیره غذایی نامناسب وقتی صحبت از رژیم های کاهش وزن به میان می آید، این ضرب المثل قدیمی که «کمتر بخورید تا وزن کم کنید» همچنان صدق می کند. اگرچه همانطور که در بالا ذکر شد نباید از هیچ وعده غذایی غافل شد، اما راه حل این است که کمتر غذا بخورید و مرتب غذا بخورید. خوردن وعده های غذایی سبک در طول وعده های غذایی باعث کاهش وزن شما می شود.

8. اهداف غیر واقعی تعیین اهدافی که دستیابی به آنها بسیار دشوار است یا خیلی غیرواقعی، برخی از دلایل شکست تلاش های کاهش وزن شما هستند. وقتی تیپ بدنی شما اندومورفیک است (تیپ بدن ضخیم)، عاقلانه نیست که بدن یک مدل را پیدا کنید. رسیدن به اهداف برای موفقیت شما بسیار مهم است. اگر به اهداف خود نرسید، ممکن است در نهایت احساس کنید که یک فرد شکست خورده هستید، انگیزه خود را از دست داده و ناامید شوید.

سعی کنید اهداف کوچک و به راحتی قابل دستیابی را پیدا کنید که به شما انگیزه برای موفقیت می دهد. از دست دادن همان مقدار وزن در هفته طبق معمول معمولاً بسیار کند است، اما حداقل می توانید بدون هیچ مشکلی این کار را انجام دهید. سپس احساس پیروزی می کنید و یک قدم به هدف کلی خود یعنی رسیدن به وزن ایده آل نزدیک می شوید.

و اکنون پیشنهاداتی برای کاهش وزن

حتما تا به حال متوجه شده اید که هیچ روش معجزه آسایی برای کاهش وزن وجود ندارد. تنها راه برای سوزاندن چربی های اضافی، تغییر عادات غذایی و داشتن رژیم غذایی سالم و پرهیز از چربی ها، خوردن غذاهای شیرین، شیرین و نشاسته ای است. در این بخش پیشنهاداتی برای صبحانه، ناهار و شام برای کمک به کاهش وزن ارائه می شود.

صبحانه شاید هزاران بار شنیده باشید که “صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است.” طبق مطالعات پزشکی، صبحانه کلید کنترل وزن طولانی مدت است. یک مطالعه نشان داد افرادی که صبحانه نمی خورند نسبت به افرادی که صبحانه یک وعده غذایی سالم می خورند وزن بیشتری اضافه می کنند. غذا خوردن در یک ساعت اول پس از بیدار شدن از خواب، سطح قند و هورمون های خون را تنظیم می کند و انرژی مورد نیاز برای فعالیت های بدنی روزانه را تامین می کند که به فرد کمک می کند از پرخوری در ناهار خودداری کند.

همچنین صبحانه متابولیسم بدن را تحریک می کند و در طول روز کالری بیشتری می سوزاند. با این حال، در انتخاب صبحانه مناسب باید مراقب باشید زیرا بیشتر صبحانه ها از مواد ساده ای مانند کربوهیدرات ها (قند و نشاسته) مانند نان سفید، حبوبات و شیرینی ها تشکیل شده است.

این مواد به دلیل اینکه خیلی راحت هضم می شوند باعث افزایش ناگهانی قند خون می شوند و زمانی که قند خون به سطح اولیه خود بازگردد، فرد دوباره احساس گرسنگی می کند. سعی کنید به جای آن از کربوهیدرات ها و پروتئین های پیچیده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  خواص دارویی کشمش

3 پیشنهاد برای یک صبحانه سالم

دلیل کاهش وزن چیست؟

دو برش نان سبوس دار یک قاشق پوره سیب آره بادام زمینی و یک سیب متوسط، نصف فنجان ذرت یا غلات دیگر با یک فنجان شیر بدون چربی، یک عدد نان یکپارچه مربای توت فرنگی کوچک، خامه ای و قاشقی برای پرهیز از آن؟

نان های شکری – شیرینی خامه ای – شیرینی دانمارکی – نان های روغنی ناهار تقریباً به اندازه صبحانه اهمیت دارد، تا حد امکان با استفاده از غذاهای خانگی به جای بیرون از منزل، از احساس گرسنگی و پرخوری در ظهر و عصر جلوگیری می کند. با این حال، سالادها خطرناک به نظر نمی رسند. اگر با مکمل های چرب تهیه شود، می تواند به طور جدی باعث افزایش وزن شود.

نکته این است که تا زمانی که خودتان آن را نپزید، نمی‌دانید چه می‌خورید. اگر مجبورید بیرون غذا بخورید، غذاهای کبابی، غذاهای پخته و پخته را امتحان کنید. بهترین مخلفات برای ناهار نصف فنجان هویج رنده شده، میوه متوسط ​​و یک کاسه کوچک ماست کم چرب است.

3 پیشنهاد برای یک ناهار سالم

دلیل کاهش وزن چیست؟

همبرگر با پنیر بدون نان، کاسه سالاد فصل، رویه گوشت گاو یا سینه مرغ آب پز، پنیر و تخم مرغ با سرکه، روغن زیتون، فلفل، نمک، پودر آویشن، تاپینگ یا چای گیاهی سرد مرغ کباب، فنجان سبزیجات پخته شده، سالاد فصل با سس خردل شام از آنجایی که بدن معمولاً بعد از شام تحرک زیادی ندارد، باید از خوردن زیاد در این وعده پرهیز کنید و از پروتئین، سبزیجات و کربوهیدرات های بیشتری نسبت به کمپلیدا استفاده کنید و به عنوان غذای جانبی شام می توانید ماست کم چرب مصرف کنید.

3 پیشنهاد برای یک شام سالم

دلیل کاهش وزن چیست؟

کوکتل میگو با سس خردل، استیک یا رست بیف، سالاد ژله، سالمون، یک فنجان سبزیجات پخته، نصف فنجان توت فرنگی با خامه سوپ، سالاد سبز با روغن زیتون، یک فنجان سبزیجات پخته، برگ کباب با یک تکه از نان، زندگی خوب به یاد داشته باشید که کلید کاهش وزن و به دست آوردن ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز بدن، خوردن انواع غذاهای سالم است، بنابراین از خوردن غذاهای یکنواخت خودداری کنید.

با ایجاد تغییرات کوچک در عادات غذایی خود می توانید به راحتی وزن کم کنید. کافی است غذای سرخ شده نخورید، به جای سس مایونز از سس خردل و به عنوان دسر به جای کیک شکلاتی از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید تا در اسرع وقت لاغر شوید. به یاد داشته باشید که مصرف زیاد دسرها و تنقلات نیز می تواند منجر به بازگشت عادات بد غذایی و در نتیجه چاق شدن شود.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *