دلیل «قفل کودک» اینترنت نگرانی خانواده ها بود



به گزارش سلام نو، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه کمیته دولت به موضوع قفل اینترنت کودکان واکنش نشان داد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات امروز چهارشنبه 8 تیرماه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره موضوع قفل برای کودکان اظهار داشت: وجود محتوای غیراخلاقی و دسترسی آسان به این محتوا باعث شده تا خانواده ها حرفی برای گفتن داشته باشند. ما با نگرانی جدی در این مورد.

وی افزود: این نگرانی جدی است که با کمک اپراتورهای ارتباطی سرورهایی را برای رفع مشکلات خانواده ها تعیین کرده ایم.

وزیر ارتباطات افزود: دسترسی به محتوای غیراخلاقی و خشونت که خطوط قرمز است حذف شده است.

زارع پور درباره طبقه بندی اینترنتی گفت: چیزی به نام طبقه بندی اینترنتی نداریم. همچنین کودکان و نوجوانان باید به اینترنت دسترسی داشته باشند که جزئیات آن در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

وزیر ارتباطات همچنین به پنجره واحد هوشمند اشاره کرد و گفت: روز گذشته یک دستگاه به 20 دستگاهی که قبلا به این پنجره متصل بودند اضافه شد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون تا پایان شهریورماه همه دستگاه ها باید به این پنجره واحد متصل شوند و حداقل 30 درصد خدمات خود را در این پنجره ملی ارائه کنند اما تاکنون 21 دستگاه وصل شده و 15 دستگاه دیگر در نوبت است. .

زارع پور یادآور شد: این در حالی است که حداقل 200 دستگاه باید به سامانه ملی پنجره متصل شود که این میزان در حال حاضر کمتر از 10 درصد است.

وزیر ارتباطات گفت: به همین منظور هفته گذشته برای تک تک وزرا نامه فرستادم و وضعیت آنها را ابلاغ کردم که برخی از واحدهای این وزارتخانه ها به این سامانه پیوسته اند.

بیشتر بخوانید  جزییات حادثه جنایی در یکی از بیمارستان‌های تهران / ادعای قتل زن سالخورده صحت دارد؟ -

دیدگاهتان را بنویسید