دلیل عدم پرداخت سهمیه بنزین به رانندگان تپسیجا و اسنپ چیست؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، به نقل از تجارت نیوز، آخرین باری که سهمیه بنزین رانندگان اسنپ و تپسیجا پرداخت شد مرداد ماه بود. یعنی برخی از رانندگان تاکسی اینترنتی بیش از شش ماه است که سهمیه بنزین دریافت نکرده اند.

البته اتحادیه تاکسیرانی کشور بارها اعلام کرده است که سهمیه بنزین به رانندگان پرداخت شده است اما رانندگان اسنپ و تپسیجا اعلام کرده اند که مشمول سهمیه بنزین نشده اند و سوخت دریافت نکرده اند.

چه نهادی در تعویق سهمیه بنزین تاکسی های اینترنتی مقصر است؟

نه وزارت نفت و نه وزارت کشور مسئول پرداخت سهمیه بنزین این رانندگان نیستند. قرار بود اسنپ و تپسی اطلاعات راننده را وارد کرده و به سامانه ای به نام سماس هدایت کنند. پس از آن وزارت کشور آن را تایید می کند و سپس وزارت نفت موظف است بر اساس میزان تردد به رانندگان سهمیه بنزین بدهد. اما تا امروز این اتفاق نیفتاده و رانندگان همچنان از عدم پرداخت سهمیه سوخت گلایه دارند.

وزارت کشور باید اطلاعات رانندگان را به شرکت ملی پالایش، پخش و پخش فرآورده های نفتی ارسال کند تا این شرکت سوخت گیری کند، اما هر کدام از این نهادها مدام انگشت اتهام را به سمت یکدیگر نشانه می روند.

بر این اساس هفت ماه از سهمیه سوخت رانندگان اسنپ و تپسی خبری نبود. به همین دلیل است که بسیاری از رانندگان ترجیح می دهند در روزهای پایانی سال کار نکنند. برخی دیگر ترجیح می دهند تا زمانی که دکمه “عجله” فشار داده نشده است، مسافران را دریافت نکنند. می گویند 60 لیتر سهمیه ماهیانه برایشان کافی نیست و 3000 حجم بنزین برایشان به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید  پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کشور در فروردین 1401/22 موج گرما در حال انجام است.

این در حالی است که هفته گذشته معاون وزیر نفت گفته بود که طرح آزمایشی بازتوزیع سهمیه بنزین کیش موفقیت آمیز بوده و به نظر می رسد تا سال آینده سهمیه بنزین به طور کامل تغییر کند.

طبق طرح جدید راننده اسنپ فقط در صورت تشکیل خانواده و بچه دار شدن همان 60 لیتر بنزین می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید