مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دلیل روشن نشدن فر برقی چیست؟ مشکل کجاست؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دلیل روشن نشدن فر برقی با محلول

1. خرابی فیوز

فر برقی وسیله ای کاربردی در آشپزخانه است که برای انجام بسیاری از کارهای آشپزی از گرم کردن و یخ زدایی تا پخت انواع غذاها و شیرینی ها از آن استفاده می کنید. بنابراین خرابی این دستگاه مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. گاهی اوقات با کمی تحقیق مشکل به راحتی حل می شود. اما در برخی موارد ممکن است یکی از قطعات سوخته یا آسیب ببیند که در این صورت فر توکار شما نیاز به بررسی های تخصصی تری دارد. اما در هر صورت دانستن علت خرابی و روشن نشدن دستگاه می تواند کمک شایانی به پیشگیری از این مشکل و یا حتی رفع آن کند. در این مقاله دلگرم کننده به بررسی برخی از دلایل روشن نشدن فر برقی می پردازیم و راهکارهای رفع آنها را توضیح می دهیم.

وقتی فر برقی توکار خود را روشن می کنید، اما روشن نمی شود، باید به دنبال علت باشید. در مرحله اول مطمئن شوید که جریان به دستگاه می رسد. ساختمان ممکن است قطعی برق یا پریز برق یا کابل داشته باشد. این موارد را می توان کاملاً پیش پا افتاده در نظر گرفت، اما یکی از رایج ترین دلایل روشن نشدن فر برقی است. اگر منبع تغذیه به دستگاه رسید، اما باز هم روشن نشد، باید به سراغ قطعات دیگر و معاینات تخصصی تری بروید. ممکن است جریان ورودی به یک قسمت از فر قطع شود یا بخشی از آن آسیب دیده باشد و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد.

چون فر برقی روشن نمی شود

2. متلاشی شدن عناصر

در ابتدا، ما قویاً توصیه می کنیم که همیشه ایمنی را رعایت کنید. زیرا با یک وسیله برقی سر و کار دارید و احتمال برق گرفتگی وجود دارد. یکی دیگر از نکات سپاهان ست برای شما این است که قطعه ای را بدون اطلاعات کافی در مورد آن باز یا تعمیر نکنید. این نه تنها دستگاه شما را درست نمی کند، بلکه می تواند مشکل بزرگی ایجاد کند و هزینه بیشتری نیز به همراه داشته باشد. برخی از دلایل اصلی روشن نشدن فر برقی به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید  تاریخ شروع دهه دوم فاطمیه در سال 1399 چه روزی است ؟

اساس کوره های الکتریکی بر پایه حرارت است که توسط عناصر تعبیه شده در قسمت بالا و پایین تولید می شود. آسیب دیدن المان ها یکی از مهم ترین دلایل روشن نشدن فر برقی است. اگر المنت روشن نشود و گرما تولید نکند، طبعا فر شما روشن نمی شود و غذای داخل آن پخته نمی شود. این می تواند دو علت داشته باشد. یا برق المنت ها قطع شده یا خود المان ها معیوب هستند.

راه حل این است که ابتدا منبع تغذیه المنت ها را با بررسی صفحه پشتی فر بررسی کنید. منبع تغذیه ممکن است به طور کامل قطع شود یا ممکن است المان ها کوتاه شوند. اگر اتصال کوتاه یا خراب پیدا کردید، آن را تعمیر کنید. البته قبل از هر کاری باید فر را از برق بکشید. اگر منبع تغذیه مشکلی ندارد، سلامت خود عناصر را بررسی کنید. عناصر ممکن است سوخته یا آسیب ببینند. یا حتی ریشه کن شود. در این صورت باید عناصر را تعمیر یا تعویض کنید. نکته مهمی که همیشه باید به آن توجه کرد این است که هنگام تمیز کردن فر توکار مراقب باشید تا به قطعاتی مانند المنت یا سیم آسیب نرسانید.

باید بخوانید:

لیست قیمت فر توکار

لیست قیمت فر توکار

در این قسمت قیمت انواع فر توکار (برقی، گازی) شامل: زیگما، داتیس، اخوان، آلتون، استیل البرز، آاگ، بوش، تکنو گاز، لامیرا، میک، آریستون، بیمک، مکث، (

3. خرابی ترموستات و فر روشن نمی شود

ترموستات مسئول حفظ دما در سطحی است که با اتصال و قطع برق ورودی به المنت ها تنظیم کرده اید. حال اگر ترموستات به درستی کار نکند دو حالت وجود دارد. یا فر برقی بیش از حد گرم می شود و غذا را می سوزاند. یا اینکه فر اصلا روشن نمیشه. البته عمر ترموستات معمولاً بسیار زیاد است و به ندرت پیش می آید که دلیل روشن نشدن فر، خرابی این قطعه باشد. برخی از ترموستات ها را می توان کالیبره کرد. اما اصولا تعمیر این قطعه سخت است و خرابی ترموستات منجر به تعویض آن می شود.

بیشتر بخوانید  مقدمه ای بر نقاشی

چرا فر برقی روشن نمی شود؟

4. روشن نشدن فر برقی به دلیل ایراد در شیر اطمینان

این احتمال وجود دارد که شیر اطمینان اجاق گاز شما روشن نشود. این قسمت به عنوان شیر تامین گاز نیز شناخته می شود. وقتی فر را با فندک روشن می کنید، وقتی به دمای معینی برسد مقداری گاز مشتعل می شود. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، اجازه ورود گاز به دستگاه داده نخواهد شد. اگر سوپاپ اطمینان آسیب دیده است که به ندرت اتفاق می افتد، بهتر است تعمیر را به دست افراد درگیر بسپارید.

5. خرابی سنسور دمای فر

سنسور دما همانطور که از نامش پیداست دمای داخل فر برقی را تنظیم و اندازه گیری می کند و آن را به عنوان داده به کنترل پنل ارسال می کند. اگر دمای فر در سطحی که تنظیم کرده اید نباشد، کدهای خطا را مشاهده خواهید کرد. دقت سنسور دما را می توان با اهم متر اندازه گیری کرد. اگر سالم باشد با افزایش دما باید مقاومت آن افزایش یابد. اگر این اتفاق نیفتد، سنسور دما مشکل دارد و باید آن را برطرف کنید.

6. کنترل پنل الکترونیکی فر

کوره های برقی مدرن دارای صفحه کنترل الکترونیکی هستند. این بخش وظیفه دارد طبق دستوری که شما صادر کرده اید عناصر را درج و حذف کند. همچنین قابلیت نمایش عیوب و خطا در قسمت های مختلف فر را دارد. اما اگر برد الکترونیک اصلا روشن نشود ممکن است برق ورودی قطع شود یا مشکل دیگری پیش بیاید. برای بررسی برق ورودی برد الکترونیکی باید دستگاه را به برق وصل کرد. پس خیلی مراقب باشید. اگرچه نصب فر توکار مشکلاتی دارد اما اگر تخصص لازم برای تعمیر آن را ندارید، برای حفظ سلامت خود و جلوگیری از آسیب بیشتر به فر، این کار را به متخصصان بسپارید.

بیشتر بخوانید  فواید اسپند (اسفند) برای دور کردن بلا و چشم زخم

7. خرابی فیوز

برخی از فرها دارای یک یا چند فیوز هستند. خرابی یا اتصال کوتاه در هر قسمت از فر باعث قطع شدن این فیوزها می شود. این به شما کمک می کند تا به راحتی همان قطعه را شناسایی، بررسی و تعمیر کنید. اما گاهی اوقات فر برقی روشن نمی شود زیرا خود فیوزها خراب می شوند. در این صورت باید فیوزها را تعویض کنید. هنگام تعویض فیوزها به مقاومت و سایر مشخصات فیوزهای جدید توجه کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *