دلیل خروج ناگهانی 150 شهر از حالت قرمز تاج/ آیا به اوج موج ششم رسیده ایم یا نه؟



یکی از اعضای کمیته علمی کرون گفت: ما شاهد کاهش شدید جهت Omicron در سراسر جهان هستیم که برخلاف مشاهدات در جهت دلتا است. ما در شرایط غیرعادی هستیم و از مردم و مسئولان می خواهم شرایط را عادی نبینند.

دکتر مجید مختاری گفت: اکنون در حال گذراندن یک روند ملایم برای کاهش موارد هستیم. البته همانطور که قبلا ذکر شد، میزان مرگ و میر در بیماران مبتلا به کووید-19 حدود 2 تا 3 هفته به تاخیر می افتد. این بدان معناست که میزان مرگ و میر فعلی مربوط به موارد 2 تا 3 هفته قبل است.

اکثریت قریب به اتفاق آن دسته از بیمارانی که فوت کردند واکسینه نشدند و 80 تا 85 درصد از افرادی که در سطح بین‌المللی فوت کردند واکسینه نشده بودند یا بیماری‌های زمینه‌ای داشتند. گاهی این مرگ‌ها بقایای بیمارانی است که هفته‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

کاهش تاج پا؛ احتمالا 2 هفته آینده

وی افزود: به احتمال زیاد در صورت تداوم این روند نزولی در موارد فعلی، انشالله در 2 هفته آینده یا حتی زودتر شاهد کاهش آرام مرگ و میر خواهیم بود. البته این بستگی به رفتار مردم عزیز دارد که تا چه حد به اصول بهداشتی مانند ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و عدم تردد و تجمعات غیرضروری پایبند باشند. اگر در چند هفته آینده به این موضوع توجه شود، می‌توانیم شاهد کاهش عوارض و مرگ و میر باشیم.

آیا به اوج موج ششم رسیده ایم یا نه؟

این فوق تخصص ریه درباره زمان موج ششم تاج گفت: به نظر می رسد خیلی به قله نزدیک شده ایم و امروز یا فردا تاریخ مناسبی است که بگوییم در قله بودیم.

در صورت مشاهده روند کاهشی بیشتر، این نوید وجود دارد که بگوییم قله موج را پشت سر گذاشته ایم. البته به خاطر داشته باشید که تعداد تست های انجام شده در اینجا چندان زیاد نیست. اما اگر با این تعداد تست روند فعلی را در نظر بگیریم، می توان امیدوار بود که در چند روز آینده از اوج عبور کنیم.

بیشتر بخوانید  فیلم کروکودیل آدمخوار (+18) + تمساح آدمخوار – ایران چطور

وی با تاکید بر اینکه زمان کاهش مرگ و میر و حتی دو رقمی شدن میزان مرگ و میر به متغیرهای زیادی بستگی دارد، گفت: اگر در حال حاضر همه متغیرها را ثابت در نظر بگیریم، امیدوارم تا دو هفته آینده میزان مرگ و میر را کاهش دهیم و آرامش نمایان شود. . . آمار دقیق مرگ و میر را نمی توان دو رقمی پیش بینی کرد اما در مجموع کاهش رضایت بخش است.

دلیل خروج ناگهانی 150 شهر از ایالت قرمز در تاج

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره خروج بیش از 150 شهر از تاج سرخ طی روزهای اخیر توضیح داد: اگر همه متغیرها را ثابت نگه داریم باید بدانیم که این روندی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی اتفاق افتاده است. کشورها ..

در حال حاضر در تمام دنیا شاهد یک روند ریزش ناگهانی در جهت آمیکرون هستیم که برعکس آنچه در جهت دلتا مشاهده کردیم است.

به عنوان مثال در دانمارک، هلند، فرانسه و… شاهد کاهش شدید موارد هستیم. در ایران، کاهش شدید تعداد شهرهای قرمز ممکن است همراه با این رفتار ویروسی باشد و اگر به زودی شهرهای بیشتری از وضعیت قرمز خارج شوند، تعجب نخواهم کرد.

جلوگیری؛ بزرگترین سپر در برابر بیماری های عفونی

وی افزود: اگر رفتار کووید 19 ثابت بماند و جهش خاصی وجود نداشته باشد و در این دو گونه اصلی این سویه باقی بمانیم، به احتمال زیاد تعداد زیادی از افراد جامعه به ویژه آنهایی که واکسیناسیون را انجام داده اند بسیار زیاد است. این محصولات ایمن و آنتی بادی هستند. اما اینها دلیلی برای کاهش سپر ما در برابر ویروس نیست.

بیشتر بخوانید  کشف 50 کیلوگرم ماده مخدر شیشه در خرمشهر

بزرگترین سپر ما در برابر بیماری های عفونی پیشگیری است که یکی از آنها واکسیناسیون است. اما اصلی ترین پیشگیری که باید انجام دهیم رعایت اصول اولیه بهداشت است.

مختاری ادامه داد: آنها ویروس، نوروز و رمضان را نمی شناسند و می توانیم با امواج بعدی بی توجهی مواجه شویم.

یکی از شرایطی که می تواند ویروس را قوی کند، تعداد زیاد ویروس است، زیرا وقتی تعداد زیادی ویروس با هم ادغام می شوند، بسیار خطرناک می شوند و کاملاً مشخص است که در صورت تجمعات خانوادگی، جمع های خارج از خانواده، مسافرت و …. ، مطمئناً احتمال جهش ویروس بیشتر است.

از مردم فهیم می خواهم در روزهای بهاری رفتار نکنند تا سالیان سال در چنین روزهای زیبایی غمگین شوند. بهتر است رعایت اصول بهداشتی را رعایت کرده و از سفرهای غیر ضروری خودداری کنید.

ما هنوز در وضعیت «غیرعادی» هستیم

وی افزود: در شرایط عادی نمی توان رفتار غیرعادی داشت و در شرایط غیرعادی رفتار عادی بسیار خطرناک است. از نظر همه گیری هنوز در وضعیت عادی هستیم و از مردم و مسئولان می خواهم که وضعیت را عادی نبینند. ما نباید به مردم بگوییم که در پایان یک بیماری همه گیر رفتار اجتماعی عادی هستیم.

مختاری که در حال حاضر زیرگروه آمیکرون در کشور در حال پخش است، گفت: ما همیشه همه ویروس ها را از نظر انواع مختلف ویروس اندازه گیری نمی کنیم. بر اساس مطالعات بزرگ اروپایی و آنچه در ایران داریم، می دانیم که زیرمجموعه BA2 به آرامی تحت سلطه آمیکرون است.

در برخی از کشورهای اروپایی مانند دانمارک که کشور را باز گذاشتند، حدود 90 درصد سویه ها BA2 بودند. شک ندارم که گونه غالب آمیکرون در ایران BA2 است. قبلاً این ترس وجود داشت که BA2 کشنده تر باشد، اما در مطالعات اخیر این ترس تا حدودی کاهش یافته است، اما BA2 حدود 1.5 برابر بیشتر از BA1 مسری است. اما مطالعات بزرگ نشان نمی دهد که BA2 کشنده تر است.

بیشتر بخوانید  دعوای زنان داخل اتوبوس بر سر حجاب چه بود/ ماجرای عکس دست مجروح؟ + فیلم

تزریق دوز چهارم واکسن کرونا؛ آره یا نه؟

وی در خصوص احتمال تزریق دوز چهارم واکسن کرونا گفت: بحث در مورد این موضوع در کمیته علمی در دستور کار قرار دارد، اما تزریق نوبت چهارم واکسن همیشه مشکوک است. زیرا ابتدا باید میلیون ها نفر را که هیچ واکسنی دریافت نکرده اند پوشش دهیم.
تزریق نوبت سوم واکسن، واکسیناسیون زنان باردار و کودکان و …. بسیار مهم است که در پایان این فرآیند تزریق دوز چهارم را در نظر بگیرید. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که دوز چهارم واقعاً مؤثر یا بی خطر باشد.

زنان باردار باید واکسیناسیون علیه کرونا را جدی بگیرند

وی گفت: تمام مطالعات قبلی نشان داده است که واکسن های تایید شده خطری برای بارداری ندارند و حتی در زنان بارداری که نوزادشان سقط شده است، آنتی بادی و ایمنی خوبی در جنین پیدا شده است.

در زنان شیرده، فرزندان آنها نیز بهتر محافظت می شوند زیرا آنتی بادی ها و آنتی بادی ها همراه با شیر به نوزاد منتقل می شود. پس هیچ مانعی برای واکسیناسیون این گروه وجود ندارد و این افراد باید واکسیناسیون خود را جدی بگیرند. کووید 19 میزان مرگ و میر بالایی در زنان باردار دارد و حتی اگر منجر به مرگ نشود، می تواند باعث نقص عمده جنین شود.

دیدگاهتان را بنویسید