دلیل حذف حسن روحانی از مجمع تشخیص مصلحت نظام چه بود؟


به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، انتشار لیست اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام سوالاتی را در ذهن مردم ایجاد کرده است. جای خالی اعضای موثری چون احمد جنتی و علی اکبر ناتیک نوری در ترکیب جدید مجلس تعجب بسیاری از کارشناسان و ناظران را برانگیخت. اما مهمترین بلاتکلیفی در مورد لیست جدید حذف نام حسن روحانی در بین نمایندگان مجلس است.

البته روحانی در دوره قبلی به عنوان رئیس جمهور کارکرد قانونی در مجلس داشت اما خیلی ها انتظار داشتند که در دوره جدید به عنوان یک معاون واقعی حضور داشته باشد. شنیده ها حاکی از عدم حضور حسن روحانی در ترکیب جدید فعلی است اما به گفته کارشناسان به نظر نمی رسد چنین شایعاتی صحت داشته باشد.

ادامه سیاست های قبلی

جلایی پور درباره ترکیب جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نگاهی به لیست جدید اعضای مجمع نشان می دهد که قصد ادامه با همان وضعیت قبلی وجود دارد. به عبارت دیگر هیچ نشانه ای از قصد تغییر سیاست راهبردی خارجی و داخلی وجود ندارد.

این استاد جامعه شناسی گفت: در نظر داشته باشید که کشور کوچک همسایه ما (امارات متحده عربی) به اولین قدرت اقتصادی منطقه تبدیل شده است. اما ایران همچنان گرفتار تحریم ها، تورم، بیکاری و کمبود سرمایه گذاری است. علاوه بر این، ایران با جامعه ای مطالبه گر مواجه است و به آن توجهی نمی کند. پاسخ به خواسته های این جامعه رفتن به سمت «توسعه» با رشد بالای هشت درصدی است. بنابراین می توان گفت ترکیب مجمع تشخیص برای توسعه کشور مجهز نیست.

بیشتر بخوانید  شماره تلفن علیرضا بیرانوند | علیرضا بیرانوند به استقلال پیوست

دلیل برکناری روحانی چه بود؟

جلایی پور با اشاره به جای خالی روحانی در لیست معاونان جدید، به تجارت نیوز گفت: دلیل این امر مشخص است، دوره دوم روحانی قابل نقد است، اما باید توجه داشت که او یک سیاستمدار توسعه‌گرا است (که در عین حال می‌فهمد). ). )”. داریا). تصمیم گیرندگان هنوز ریسک گریز هستند و بازدارندگی برایشان مهم است نه توسعه! بنابراین روحانی برکنار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: البته شنیده ها حاکی از آن است که روحانی عضویت خود در مجلس را شرط تشریفات دانسته که به نظر من شایعه است. شخصیت «پوپولیستی» مثل احمدی نژاد نماینده مجلس می شود اما روحانی نمی شود. چرا؟ چون از همان موضع بازدارندگی می گوید احمدی نژاد در اقشار فرودست پایگاه دارد، خوب است افرادی مثل روحانی و جهانگیری در راستای حرکت ایران به سمت توسعه فردگرایی خطرناک در مجمع نقش آفرینی کنند. . و توسعه

پوچی بهشتی و نور پرحرف

این جامعه شناس یادآور شد: به نظر می رسد دلیل غیبت آقای جنتی سن ایشان باشد. در عین حال کسانی در مجلس هستند که راه آسمانی را ادامه می دهند. آقای. ناتیک با روحانی و خاتمی هم مشکل دارد. او یک سیاستمدار با تجربه، اما واقع بین و آگاه به مشکلات کشور است. او مدت هاست که از سیاست فعلی کشور دفاع نکرده است، طبیعی است که باید برکنار شود.

جلایی پور در پایان خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که در این مجمع افرادی هستند که اگر دولت بخواهد به سمت توسعه حرکت کند می توانند کمک کنند. از جمله این شخصیت ها می توان به افرادی مانند محمدصدر، مجید انصاری، عارف و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  روشن شدن مشعل المپیک زمستانی پکن در سایه اعتراضات سیاسی -

<п>اعلامیه دلیل حذف حسن روحانی از مجمع تشخیص مصلحت نظام چه بود؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید