دلیل تمیز کردن منظم نخ


ما دلیل تمیزکاری منظم نخ را برای شما کاربران عزیز مجله دلگرم مجله دلگرم دنبال کنید.

دلیل تمیز کردن منظم نخ

دلیل تمیز کردن منظم نخ

تو تنها نیستی. بسیاری از افراد به دلیل سلامتی خود ترجیح نمی دهند نخ را تمیز کنند. برخی چنین فکر می کنند مسواک زدن دندان ها دندان ها کافی است و متأسفانه برخی از افراد حتی دندان های خود را مسواک نمی کنند. واقعیت این است که استفاده از نخ دندان می تواند از مشکلات عمده سلامتی جلوگیری کند.

هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید، لایه نازکی از باکتری ظاهر می شود پلاک او روی دندان هایش است. برای کسانی که می گویند وقتی غذای ما بین دندان هایمان گیر نمی کند نیازی به نخ دندان کشیدن نیست:

این فقط غذا نیست، بلکه باکتری های موجود در دهان هستند که باعث پوسیدگی دندان می شوند. اگر باکتری ها حذف نشوند، می توانند توده سختی ایجاد کنند. در حین پلاک و جرم زیر لثه بمانید، می توانند تحریک کنند بیماری لثه مثل التهاب لثه. در صورت عدم درمان، ژنژیویت می تواند منجر به بیماری پریودنتال شود، یک بیماری استخوانی که علت شماره یک از دست دادن دندان است. برای از بین بردن باکتری ها و محافظت از دندان های خود در برابر افتادن می توانید از نخ دندان استفاده کنید.

بسیاری از مطالعات ارتباط بین بیماری لثه و شرایط حاد سلامت را نشان داده اند. خطر بیماری لثه بیماری قلبی، تأثیر من تولد نوزادی با وزن کم افزایش.

اگرچه استفاده از نخ دندان برای سلامت بدن مهم است، اما شاید مناسب باشد که بگوییم نخ دندان می تواند در هزینه های زیادی که می تواند نتیجه پوسیدگی یا بیماری لثه باشد، صرفه جویی کند.

بیشتر بخوانید  بیماری کورک چیست؟ چرا دچار این عارضه می شویم؟

دلیل تمیز کردن منظم نخ

از مزایای استفاده از نخ و لزوم استفاده از آن چه می دانید؟

برخی افراد فکر می کنند نخ دندان کشیدن غذا بین دندان ها است، بنابراین اگر غذا بین دندان ها گیر نکرده باشد، نیازی به نخ دندان کشیدن نیست.

از طرفی نخ دندان کشیدن به هیچ وجه بیرون کشیدن غذا از دندان نیست. به این معنی که اگر غذای شما بین دندان هایتان گیر نکرد، باز هم باید حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید.

دندان ها دارای 5 سطح هستند که تنها سه سطح آن با مسواک تمیز می شود. سطح بین دندانی اصلا با مسواک تمیز نمی شود و میکروب هایی وجود دارند که باعث پوسیدگی می شوند.

درست است که در سنین نوجوانی و جوانی، این سطوح بین دندانی بیشتر مستعد پوسیدگی هستند. پس اغراق نیست اگر بگوییم در این سنین نخ دندان کشیدن مهمتر از مسواک زدن است.

آیا می دانید که میکروب ها باعث پوسیدگی دندان می شوند؟ به عبارت دیگر، آیا پوسیدگی دندان یک بیماری میکروبی است؟

پوسیدگی تمام ویژگی های یک بیماری میکروبی را دارد. یعنی پوسیدگی ایجاد نمی شود مگر اینکه میکروبی باشد. با حذف میکروب ها از محیط دهان می توان از پوسیدگی جلوگیری کرد. همانطور که میکروب ها را می توان با آنتی بیوتیک ها از بین برد، داروهای ضد میکروبی نیز می توانند از بین بروند.

بنابراین، اگر بتوانید محیطی را فراهم کنید که در آن میکروب در دهان شما وجود نداشته باشد، پوسیدگی وجود نخواهد داشت. این امر در محیط های آزمایشگاهی نیز تجربه شده است، تا زمانی که میکروب در محیط وجود نداشته باشد، حتی اگر رژیم غذایی پر از قند باشد، دندان پوسیده نمی شود و به محض اضافه شدن میکروب ها به محیط، دندان ها پوسیده می شوند. .

بیشتر بخوانید  موارد مصرف و عوارض قرص ومیگان دینه 

تجمع میکروب ها روی دندان ها یک پلاک میکروبی است که اگر چند روز مسواک نزنیم روی دندان ها یک لایه زرد رنگ جمع می شود. اگر این پلاک را از روی دندان پاک کنیم، میکروب ها را از روی دندان ها پاک می کنیم و دیگر پوسیده نمی شوند.

دلیل تمیز کردن منظم نخ

بعضی ها می گویند دندان های ما تحت فشار غذا می شکند اما هیچ اثری از پوسیدگی روی دندان های ما نیست، علت چیست؟

یک دندان سالم هرگز تحت فشار یک رژیم غذایی معمولی نمی شکند، زیرا بافت های عصبی اطراف دندان از فشار بیش از حد به دندان جلوگیری می کند. هنگامی که یک دندان در حین غذا می شکند، یعنی در زیر ناحیه شکسته، پوسیدگی رخ می دهد و باعث خالی شدن دندان می شود. اکنون که سطح دندان از زیر خالی است مقاومت آن کاهش یافته و تحت فشار می شکند.

این نوع پوسیدگی‌هایی که بین دندان‌ها ایجاد می‌شوند در ابتدا مشخص نیستند، در زیر دندان ایجاد می‌شوند تا زمانی که سطح بالایی دندان‌ها تحت فشار نه چندان زیاد بشکند.

این دسته شامل بیمارانی می شود که می گویند دندان های سالمی داریم اما همیشه تحت فشار می شکنند. در واقع دندان های این افراد ضعیف نیست، اما به دلیل نداشتن نخ دندان، پوسیدگی دندان ایجاد می شود.
اینگونه پوسیدگی ها و عوارض ناشی از آن را فقط با استفاده از بخیه می توان متوقف کرد.

مجموعه: یک مجله اینترنتی دلگرم کننده


دیدگاهتان را بنویسید