دلیل اینکه آمریکا بیشتر از ایران برای توافق برجام عجله دارد چیست؟


به گزارش سلام نو، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره تاکید وزارت امور خارجه بر اخذ تضمین از طرف مقابل در مذاکرات برجام گفت: پس از امضای برجام، اروپا و آمریکا به تعهدات خود عمل نخواهند کرد، قاعدتاً این است که جمهوری اسلامی در دور جدید مذاکرات برای رفع تحریم ها از غرب ضمانت قاطع و الزام آور دریافت کند.

بخش هایی از سخنان جهان آبادی را در ادامه می خوانید:

*ایران به تعهدات خود عمل خواهد کرد اما می تواند به غرب مدعی شود که شرکت های خارجی تمایلی به سرمایه گذاری در ایران ندارند یا به طور غیرمستقیم آنها را تشویق به سرمایه گذاری در کشور می کند.

* بیشتر کشورهای غربی به دلیل نفوذ در نهادهای بین المللی، ادعاهای نادرستی در مورد بی ثباتی سیاسی و خطر سرمایه گذاری در ایران را مطرح می کنند یا ادعا می کنند که حقوق بشر در ایران نقض می شود تا تمایل شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری. . استوری یا در ایران حذف شود.

اینکه طرف غربی ادعا کند مسائل هسته ای فقط مربوط به ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی است و مسائل بین غرب و ایران فقط مربوط به این دو طرف است، صحیح نیست. چون مذاکرات برای حل مسئله هسته ای است. در غیر این صورت، این احتمال وجود دارد که در آینده غرب از طریق شورای حکام و شورای امنیت که اعضای آن طرف های مذاکره هستند، پرونده جدیدی برای ایران بگشاید تا همه آن مذاکرات و مذاکرات را از صفر شروع کنیم.

بیشتر بخوانید  زمان خداحافظی با دوران کارت به کارت فرا رسید

* به نظر من طرف آمریکایی بیشتر از طرف ایرانی برای پایان مذاکرات عجله دارد. زیرا دولت کنونی آمریکا باید دست خود را برای نفوذ بر کنگره داشته باشد و برای این منظور باید مذاکرات را به پایان برساند.توافقنامه باید بر جنگ روسیه و اوکراین متمرکز باشد.

*آمریکا تلاش می کند آثار مثبت این توافق را بر افکار عمومی آمریکا نشان دهد. زیرا به تعویق انداختن این روند تا انتخابات میان دوره ای کنگره به ضرر دولت فعلی آمریکا خواهد بود.

<п>اعلامیه دلیل اینکه آمریکا بیشتر از ایران برای توافق برجام عجله دارد چیست؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید