دلتا کرونا با بستری شدن در بیمارستان 305 بیمار دارای تاج در اردبیل حاضر شد – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



شهرام حبیب زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، در گفتگو با گزارشگر بیشتربا بیان اینکه کلیه پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در رستوران ها ، سالن ها و عروسی ها باید کاملاً رعایت شود ، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از عفونت جمعی ، باید ظرفیت اتاق های تصفیه آب در سرعین ، مشکین شهر و اردبیل و تالارهای عروسی را رعایت کرد.

وی افزایش مسافرت در داخل و خارج استان را هشدار دهنده گسترش گسترده موج پنجم عنوان کرد. ویروس کرونا وی افزود: در تعطیلات پیش رو و عید قربان باید اقدامات لازم برای ممنوعیت تردد انجام شود و همچنین شهروندان باید از دوره هایی مانند کلوپ شبانه ، عروسی و ویزیت های عمومی خودداری کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر لزوم ادامه استفاده از ماسک حتی پس از واکسیناسیون ملی تأکید کرد و گفت: ویروس کرونا برای گذراندن دوره انتقال بیماری ، توصیه می شود که شرایط قرنطینه را در خانه دقیقاً رعایت کنید و از مسافرت در جامعه خودداری کنید.

حبیب زاده به آخرین آمار مربوط به تزریق واکسن ویروس کرونا وی در استان نیز پرداخت کرد و افزود: 104 هزار و 972 دوز واکسن از 22 بهمن ماه سال گذشته است ویروس کرونا برای گروه های هدف در استان اردبیل ، 73،040 دوز واکسن در دور اول و 31،932 دوز واکسن در دور دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

دلتا ویروس کرونا با علائم سرماخوردگی آشکار می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به اینکه در این هفته شاهد پذیرش 305 بیمار کرونر در بیمارستان های استان اردبیل بود صبح وی اظهار داشت: دلیل افزایش قابل توجه تعداد بستری ها تاخیر مراجعه بیماران به مراکز درمانی استان اردبیل است و شهروندان در صورت مشاهده علائمی مشابه سرماخوردگی باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید  تمایل به طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن ادامه دارد

وی تعداد کشته شدگان را به این دلیل نسبت داد ویروس کرونا وی همچنین با اشاره به این هفته ، افزود: امروز شاهد کشته شدن دو نفر دیگر از استانهایمان در 24 ساعت گذشته هستیم. صبح با در نظر گرفتن تلفات این هفته ، تعداد تلفات ناشی از ویروس کرونا در استان اردبیل به 10 نفر می رسد.

حبیب زاده با تسلیت و تسلیت به خانواده های داغدار بیماران کرون از آنها خواست که در حرم جمع شوند. سلام استان اردبیل باید از برگزاری هرگونه مراسم ختم خودداری کرده و با شرکت در امور خیریه و قرائت فاتحه روح عزیزان خود را شاد کند.

وی از پذیرش 41 بیمار دیگر در بیمارستان های استان اردبیل خبر داد و افزود: در حال حاضر 57 بیمار مبتلا به بیماری جدی در بخش مراقبت های ویژه هستند و کلیه بخش های اورژانس و اورژانس تاج کامل شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در 24 ساعت گذشته 36 بیمار مبتلا به بیماری کرونر قلب از بیمارستان مرخص شده اند اما باید روند درمان و بهبودی را در قرنطینه منزل انجام دهند و از حضور در جلسات خودداری کنند.

وی از شهروندان خواست به طور کامل از محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی این بیماری پیروی کنند ویروس کرونا در این مواقع دشوار به پزشکان و پرستاران کمک کنید تا حجم کار کادر پزشکی اردبیل را کاهش دهند.

حبیب زاده ادامه داد: در حال حاضر شهر اردبیل قرمز رنگ است ، شهرهای پارس آباد و مشگین شهری در ایالت اورنج و شهرهای خلخال ، گرمی ، آره سوار نیر، نهس سرعین ، کوثر ، اصلاندوز آنها به رنگ زرد هستند.

بیشتر بخوانید  اتهامات بحرین علیه چندین بانک ایرانی هیچ مبنای قانونی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید