دلتا ویروس غالب در تهران / واحدهای مراقبت ویژه پر شده است



نادر توکلی با اشاره به وضعیت بیماری عروق کرونر قلب در تهران گفت: در حال حاضر تعداد مراجعه به بیمارستان های ناشی از بیماری عروق کرونر قلب در استان تهران افزایش یافته و در مجموع حدود 6،700 بیمار بستری در استان تهران وجود دارد. همچنین در حال حاضر روزانه حدود 1500 تختخواب جدید در تهران داریم.

بخشهای مراقبت ویژه پر بودند

وی گفت: همچنین تعداد بیماران سرپایی بسیار افزایش یافته است. وی افزود: طبق آخرین آمار ، روز گذشته حدود 8600 بیمار سرپایی و 1300 بیمار جدید داشتیم و در حال حاضر 6700 بیمار در بیمارستان های استان تهران داریم. واحدهای مراقبت ویژه به طور طبیعی در این شرایط پر هستند ، اما ما به طور طبیعی موفق به انتقال یا باز کردن مدارهای مجتمع جدید می شویم. به طور کلی ، ما جلسات مقدماتی را با تمام بیمارستان های استان تهران برگزار کردیم و بیمارستان ها آمادگی خود را برای افزایش ظرفیت تخت های خود اعلام کردند.

توکلی افزود: در عین حال موضوع بستری موقت و معالجه بیماران در کلینیک های تخصصی همچنان به گونه ای فعال است که بیمارانی که خیلی بیمار نیستند مراجعه و داروهای خود را دریافت کرده و به خانه بازگردند.

دلتا ویروسی که در تهران در گردش است

توکلی درباره ویروس در حال گردش در استان تهران گفت: ویروس در تهران در وهله اول ویروس دلتا کرونا یا نوع هند است. بنابراین بر اساس آنچه اکنون می بینیم ، ویروس غالب در تهران Delta Corona است.

وی در مورد وضعیت انطباق با پروتکل های موجود در تهران و اینکه آیا تهران توافق نامه ای درباره شهر سرخ دارد یا خیر گفت: “متأسفانه تهران هنوز توافق نامه شهر قرمز را اتخاذ نکرده است. در حال حاضر در تهران ، میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی حدود 70 درصد است. خوشبختانه ساعت کاری قبلاً از 7 صبح به 3 بعد از ظهر کاهش یافته است که کمی کمک می کند ، ارتباطات راه دور وجود دارد و یک سوم کارمندان در دفاتر کار می کنند که کار اجباری ندارند. این موارد اتفاق افتاده است و ما امیدواریم که وضعیت به تدریج بهتر شود.

بیشتر بخوانید  "آرامش" اولویت اصلی شورای ششم کرمانشاه است

وی تأکید کرد: افراد باید از پروتکل ها تا حد ممکن پیروی کنند تا از بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری کنند. تا زمان واکسیناسیون دیگر نمی توان اقدامی انجام داد.

تجهیزات الکتریکی مناسب اورژانس در بیمارستان ها

توکلی همچنین درباره مشکلات قطعی برق در بیمارستان ها گفت: خوشبختانه مشکل قطعی برق در بیمارستان ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و تجهیزات بیمارستان و برق اضطراری مناسب است ، در حالی که تجهیزات حساس آنها دارای یو پی اس است.

فعالیت سیستم اعلام بیمارستان با تختخالی خالی

وی درباره وضعیت سیستم 6070 که برای اعلام بیمارستان های رایگان در کرونا چهارم قله راه اندازی شد ، گفت: “سیستم 6070 کاملاً عملیاتی است و مردم می توانند با آن تماس بگیرند تا ببینند کدام بیمارستان ها تخت خالی دارند.” این سیستم حداکثر 150 تماس در روز دارد و همه آنها را بدون مشکل پاسخ می دهد. در صورت بروز مشکل در بیمارستان ، افراد می توانند با این سامانه تماس بگیرند.

لازم به ذکر است که توکلی پیش از این سیستم “اعلام بیمارستان های دارای تخت خالی” را اعلام کرده بود ، سیستم تلفنی 6070 راه اندازی شده بود و بیماران در صورت بستری شدن در بیمارستان می توانند بر اساس منطقه جغرافیایی محل سکونت خود با همکاران ما تماس بگیرند آنها را پیدا کرده و به بیمارستانی با تخت خالی ارجاع می دهند. بنابراین با شماره گیری 6070 با کد 021 می توانند از این سرویس استفاده کنند.

۴۷۲۳۷

دیدگاهتان را بنویسید