دلتاکرون، سویه جدید کرونا در کشور شناسایی شد



دانشمندان در قبرس مواردی از سویه ویروس کرون را شناسایی کرده اند که ترکیبی از سویه های دلتا و اومیکرون است.

به گزارش بلومبرگ، لئوندیوس کوستریکیس، استاد زیست شناسی در دانشگاه قبرس، گفت: در حال حاضر شاهد عفونت مضاعف با دلتا و اومیکرون هستیم و سویه ای را شناسایی کرده ایم که ترکیبی از دلتا و اومیکرون است.

اخبار مربوط به یک اپیدمی جدید در قبرس در حال رسیدن است زیرا این کشور در حال حاضر بالاترین نرخ تشخیص ویروس کرونا را در اروپا دارد. سویه جدید که نمونه ای از آن برای تحقیقات بیشتر به انستیتو پاستور فرستاده شد، اکنون «دلتاکرون» نامیده می شود.

به گفته Leondi Kostrikis، این سویه دارای ویژگی های ژنتیکی گونه Oikron و ژنوم یا اطلاعات ژنتیکی سویه دلتا است.

رسانه های قبرس گزارش دادند که تاکنون 25 مورد از سویه های دلتاکرون در این کشور شناسایی شده است. یازده بیمار مبتلا به این سویه در بیمارستان بستری شدند. به گفته لواندیوس کوستریکیس، میزان بالای تشخیص دلتاکرون در میان بیماران بستری در بیمارستان این نگرانی را ایجاد می کند که بین این سویه و افزایش احتمال نیاز به مراقبت های بیمارستانی ارتباط وجود دارد.

یک استاد زیست‌شناسی در دانشگاه قبرس نیز تاکید می‌کند که تنها زمان نشان می‌دهد که آیا دلتاکرون نسبت به دیگر گونه‌های ویروس کرونا سنگین‌تر یا مسری‌تر است.

نمونه ای از سویه جدید روز جمعه به انستیتو پاستور ارسال شد. وزیر بهداشت قبرس قرار است در یک کنفرانس مطبوعاتی در روزهای آینده برای شناسایی سویه جدید شرکت کند.

بیشتر بخوانید  جاده کرج - چالوس و آزاد راه تهران-شمال به سمت مازندران بسته شد

دیدگاهتان را بنویسید