دلایل تأخیر در ورود واکسن روسی به ایران اعلام شده است


دلایل تأخیر در ورود واکسن روسی

MeetNews جلالی در صفحه اینستاگرام خود نوشت كه بر اساس همین پیگیری ، در جلسه ای كه روز پنجشنبه با مارگولوف معاون وزیر خارجه روسیه داشتم ، وی اعلام كرد كه پس از بهبود روند واكسن در روسیه ، روسیه به تعهدات خود برای ارسال واكسن کشورهای دیگر.

جلالی خاطرنشان کرد: ایران در مرحله تولید مشترک با روسیه است و این روند گامی به جلو برای جمهوری اسلامی تلقی می شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران پیش از این به ایرنا گفته بود: “مشکلات عروق کرونر بسیاری در روسیه وجود دارد ، بنابراین بیش از 700 نفر در این کشور روزانه قربانی تاجگذاری می شوند و این بیش از 150 تا 200 مورد در ایران است ، بنابراین بیشتر در کشور واکسن تولید می کند. “این برای مصرف داخلی است و روسیه برای تولید واکسن به تولید مشترک اعتماد کرده است.

جلالی افزود: در حال حاضر تولید مشترک ما تحت مجوز روسیه است و روسیه برای انجام تعهدات خود در زمینه ارسال واکسن به ایران ، یک حساب تولید مشترک افتتاح کرده است.

مشاوره در مورد باز کردن مرزهای روسیه برای بازرگانان و دانشجویان را ادامه دهید

کاظم جلالی ، سفیر کشورمان در روسیه ، در مورد موضوع گشودن مرزهای روسیه به روی دانشجویان و تجار ایرانی ، در جلسه اخیر با ایگور مارگولوف ، معاون وزیر خارجه و عضو تیم کرونا روسیه گفت که ما سه معیار برای باز کردن مرزها داریم. و اکنون ایران در این سه ویژگی نمی گنجد.

به نقل از ماان ، وزیر امور خارجه روسیه ، جلالی گفت: “روسیه این ویژگی ها را هر روز به روز می کند و وقتی ایران این ویژگی ها را داشته باشد ، طبیعتاً ما راه را باز خواهیم کرد.”

بیشتر بخوانید  جزییات ۵ وام مسکن؛ تا ۲ میلیارد تومان وام مسکن بگیرید

سفیر ایران گفت معاون وزیر خارجه روسیه مارگولوف گفته است كه دانشگاه های روسیه درخواست حضور دانشجویان در وزارت تحصیلات عالی روسیه را داده اند و این وزارتخانه درخواست ها را به ستاد ضد تاج روسیه ارسال می كند.

جلالی افزود: سفارت ایران قبلاً رایزنی های شدیدی را در این زمینه با دانشگاه های روسیه انجام داده است و دانشجویان می توانند این درخواست را از طریق دانشگاه های خود پیگیری کنند.

وی در جلسه ای بین معاون وزیر خارجه روسیه و سفیر ایران به بازرگانان گفت كه سفارت روسیه باید در مورد آنچه لازم است یادداشت برداری كند و ما باید مركز كرونا را مطلع كنیم تا در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

جلالی اضافه کرد: در جلسه ای با معاون وزیر خارجه روسیه که مهم و سازنده بود ، با توجه به اینکه مارگولوف از اعضای ستاد تاج روسیه است ، وی قول داد که در اولین بازدید خود از ستاد تاج. “

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: “در جلسه با این مقام روس ، من از او خواستم تا در مورد مسائل با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه گفتگو کند. در این رابطه ، وی توضیح داد که لاوروف و نخست وزیر و سایر ارگانهای مربوط کاملاً از تعهدات آگاه هستند. “تعهدات خود را دارند و به زودی انجام خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید