دلایل بوی بد فاضلاب



آنچه دیگران می خوانند:

بوی بد فاضلاب در ساختمان ها مشکلی سخت و آزاردهنده است زیرا آرامش افراد ساکن در ساختمان را بر هم می زند. به همین دلیل افرادی که در ساختمان های مختلف اعم از مسکونی و غیرمسکونی با این مشکل مواجه هستند سعی در رفع این مشکل در اسرع وقت دارند و به دنبال راه حلی مطمئن و اساسی می گردند. قصد داریم با ارائه علل بوی نامطبوع فاضلاب و راهکارهایی برای رفع این مشکل شما عزیزان را در رفع این مشکل راهنمایی کنیم و تمامی موارد مرتبط با این مشکل را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. اگر در ساختمان خود با مشکل بوی فاضلاب مواجه هستید، می توانید آن را حل کنید لوله بازکنی جنوب تهرانزنگ زدن.

گاز سپتیک (فاضلاب) چیست؟

ترکیبی از گازهای معدنی شامل آمونیاک، سولفید، هیدروژن، متان، هیدروژن و نیتروژن را گاز سپتیک (فاضلاب) می نامند. لازم به ذکر است که ترکیب این گازها با هم و تماس مستقیم با آنها به دستگاه تنفسی انسان آسیب جدی وارد می کند و در برخی موارد حتی منجر به مرگ می شود. استنشاق این گازها که در واقع بوی نامطبوع فاضلاب محسوب می شود برای افراد بسیار خطرناک و در مواردی کشنده است.

علت بوی بد فاضلاب

دلیل بوی بد فاضلاب مخلوط مواد تشکیل دهنده آن است، البته بینی انسان اغلب قادر به تشخیص غلظت کم این ترکیب نیست.

برخی از این مواد با وجود اینکه بوی بدی نسبت به گازهای متعفن ندارند اما برای انسان بسیار خطرناکتر بوده و سلامت انسان را به طور جدی تهدید می کنند.

آمونیاک و سولفید هیدروژن از عوامل اصلی و مهم در ایجاد بوی نامطبوع هستند.

ورود گازهای فوق به داخل ساختمان از طریق خط لوله معمولا در کف بیشتر احساس می شود و بوی نامطبوع فاضلاب بیشتر به چشم می خورد و به همین دلیل است که مستاجران طبقات اول از این بابت گلایه بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید  با ۹ تا از بهترین هتل های مسکو آشنا شوید - مجله گردشگری

این گازها اغلب از توالت ها، واحدهای امنیتی، زیرزمین ها و … به طبقات بالای ساختمان نفوذ می کنند.

بوی فاضلاب (1)

دلایل بوی نامطبوع فاضلاب در ساختمان

  • شتری با گلوی خشک و بی آب

داشتن U شکل در گلوی شتر به این دلیل است که تجمع آب از ورود گازهای فوق جلوگیری می کند و از انتشار بوی نامطبوع فاضلاب جلوگیری می کند. گازهای آمونیاک، سولفید هیدروژن، دی اکسید کربن، هیدروژن و نیتروژن در آب حلق شتر حل می شوند و از انتشار آنها در ساختمان جلوگیری می کنند.

به دو دلیل عمده کمبود آب و مهندسی غیر استاندارد در شبکه آبرسانی ساختمان، گلوی شتر خشک و بی آب می شود و این اتفاق منجر به انتشار بوی نامطبوع گازهای فاضلاب در ساختمان می شود.

  • مدفوع و مواد جامد در گلوی شتر گیر کرده است

به شکل U، مانند گردن شتر، برخی مواد جامد و مقداری از فضولات گیر کرده و در نهایت منجر به پوسیدگی مواد به مرور زمان و ایجاد بوی نامطبوع در لوله می شود. البته باید توجه داشت که این مشکل خیلی حاد و جدی نیست اما اغلب با فنر برقی و مته حل خواهد شد. بدیهی است که فنر برقی برای بازکردن لوله ندارید و باید از آن استفاده کنید لوله بازکنی در بلوار فردوس زنگ زدن.

باکتری های بی هوازی زباله ها را در چاه های فاضلاب تجزیه می کنند و در نتیجه گازهایی مانند آمونیاک، سولفید هیدروژن، متان، دی اکسید کربن، هیدروژن و نیتروژن تشکیل می شوند. علت بوی نامطبوع فاضلاب ساختمان گازهای ذکر شده با غلظت کم است اما غلظت بالای این گازها همانطور که گفته شد آسیب جدی به دستگاه تنفسی انسان وارد می کند و در مواردی منجر به مرگ می شود. برای جلوگیری از انتشار این گازها در سرتاسر ساختمان، زانو یا گردن شتری را در مسیر لوله قرار می دهند تا گازها در آب حل شده و از آن خارج نشوند.

  • فساد مدفوع و ضایعات مواد غذایی در لوله ها

هنگام استفاده از سینک آشپزخانه، تجمع باقی مانده روغن و مواد غذایی در لوله باعث رسوب در لوله شده و به دلیل پوسیدگی مواد غذایی در لوله، بوی نامطبوعی ایجاد می کند. در مواجهه با چنین مشکلی فنر برقی بهترین راه حل است زیرا با حرکات دایره ای ضایعات غذا، مو، پرز و … را از بین می برد. که در لوله ها جمع شده و پوسیده شده اند. همچنین می توانید از شماره برای رفع گرفتگی سینک استفاده کنید لوله بازکن گیشا با شعبه 24 ساعته در غرب تهران تماس بگیرید.

این یکی از دلایل رایج بوی نامطبوع فاضلاب در ساختمان ها است.

  • خوب نشتی یا پر شدن

گاهی اوقات چاه به دلیل نقص در آن یا کیفیت نامناسب خاک اطراف نشتی دارد که منجر به نفوذ آب فاضلاب به بقیه قسمت های ساختمان می شود. به همین دلیل بوی نامطبوعی در ساختمان متصاعد می شود.

مشکل دیگری که منجر به ایجاد بوی نامطبوع در ساختمان می شود پر شدن چاه فاضلاب است. پیشنهاد ما برای شما در چنین شرایطی استفاده از خدمات تخلیه چاه و تعمیرات مانند کف سازی و لایروبی است.

بوی فاضلاب (2)

دلیل بوی فاضلاب کولر گازی

معمولا دلیل اصلی بوی نامطبوع فاضلاب از یخچال، لوله تهویه غیراستاندارد است. ممکن است بپرسید لوله هواکش چیست؟

لوله هواکش لوله ای است که بوهای نامطبوع و گازهای سپتیک را از داخل ساختمان به بیرون هدایت می کند.

این لوله باید تقریباً دو متر از سطح سقف بالاتر باشد تا گازهای خارج شده از چاه های داخلی ساختمان به داخل ساختمان برنگردد.

نکته دیگر اینکه قرار دادن کولر در نزدیکی این لوله کاملا اشتباه است.

بوی نامطبوع فاضلاب هنگام بارندگی

سطح مایع چاه فاضلاب در هنگام بارندگی بیشتر از مواد جامد و زباله است و باعث افزایش محتویات چاه می شود. در چنین مواقعی لوله تهویه گازهای موجود را از ساختمان خارج می کند. هنگامی که لوله هواکش در جاده مسدود می شود یا بخشی از آن در جاده می شکند، در هنگام بارندگی بوی نامطبوع و بدی منتشر می شود.

علل بوی نامطبوع فاضلاب در خانه های نوساز

شاید برای شما سوال پیش بیاید که دلیل بوی نامطبوع فاضلاب در خانه های نوساز چیست؟

در زیر به شرح مختصر این موضوع می پردازیم:

  • این زمانی اتفاق می افتد که لوله کشی فاضلاب ساختمان در حد استاندارد نباشد.
  • بوی نامطبوع فاضلاب در خانه های نوساز می تواند به دلیل ارتفاع غیر استاندارد لوله تهویه باشد.
  • نقص در سیستم فاضلاب ساختمان می تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع شود.
  • وقتی چاه ساختمانی با مشکل حفر می شود.
  • در خانه های نوساز، لوله های فاضلاب را می توان با مصالح ساختمانی مانند قیر، سیمان، ماسه یا شن مسدود کرد.

در چنین مواقعی مشکل باید توسط متخصص بررسی شود.

روش های از بین بردن بوی بد فاضلاب

برای از بین بردن بوی نامطبوع فاضلاب می توان از روش های خانگی مانند استفاده از محلول سرکه و جوش شیرین، ریختن آب در گلوی شتر، ترکیب آب و مخمر نان یا تهیه محلولی از سرکه سفید، جوش شیرین و جوش شیرین استفاده کرد. .


بیشتر بخوانید  اهانت به خبرنگاران هرمزگانی را محکوم می کنم/اداره کل گمرک هرمزگان باید عذرخواهی کند

دیدگاهتان را بنویسید