مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دلایل بوی بد دهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دلایل بوی بد دهان چیست؟

بررسی و تست تنفس سریع نه تنها از شرمندگی در موقعیت های اجتماعی جلوگیری می کند، بلکه جان شما را نیز نجات می دهد. مطالعه ای که در آوریل 2015 در مجله Gut منتشر شد نشان داد که آخرین فناوری در نفس کشیدن، منجر به تشخیص سرطان معده در اولین مراحل توسعه آن دلگرم کننده به روز باشید علت بوی بد دهان آن ها ملاقات می کنند.

دلایل بوی بد دهان چیست؟

تفاوت بین بوی بد دهان و بوی بد دهان چیست؟

اگر نفس شما همیشه بد است؛ این دیگر تقصیر غذای دیشب نیست. بوی بد دهان می تواند ناشی از مشکلات متعددی باشد که ساده ترین آنها عفونت های دهان است. پسندیدن عفونت لثه، دندان های پوسیده و عفونی یا ترمیم ناقص زیر یا بین آنها گیر کرده است، اما اگر بهداشت دهان و دندان خوبی دارید و مشکلاتی مانند سینوزیت یا التهاب لوزه ندارید، این بوی بد می تواند نشانه بیماری ریوی باشد که با جویدن آدامس از بین نمی رود. بیماری ها ریه، آسم یا فیبروز کیستیک همه آنها می توانند باعث بدبو شدن نفس شما شوند. چقدر نفست بوی ترش بیشتر (بوی ترش) این بیماری احتمالاً شدیدتر خواهد بود.

 تفاوت بین بوی بد دهان و بوی بد دهان چیست؟

بسیاری از مردم تفاوت بین بوی بد دهان و بوی بد دهان را نمی دانند. این دو کلمه نیز مترادف هستند. موضوع گوارش یا سرطان یا دیابت یا یه بیماری سیستمیک دوم اینکه به دلیل وجود باکتری در دهان، بوی بد دهان را به موقع درمان نکنید.

اگر بوی بد دهان ناشی از مسواک زدن، دهانشویه و نخ دندان باشد، یا اگر سیگار کشیدن یا استفاده زیاد از سیر و پیاز باعث بوی بد دهان شود یا به دلیل بیماری لثه و پوسیدگی دندان و بوی بد دهان این به دلیل مشکلات گوارشی است که باید با کمک پزشک بررسی شود، هر دهان بدبو بسیار آزاردهنده است و باید به موقع درمان شود.

بیشتر بخوانید  فلودارابین چیست و چه کاربردهای دارد؟

 تفاوت بین بوی بد دهان و بوی بد دهان چیست؟

یک مطالعه توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا نشان می دهد که حدود 90 درصد از مردم به دلیل بیماری های دهان و دندان دچار بوی بد دهان می شوند، اما 10 درصد باقی مانده به دلیل بوی بد دهان است. عفونت های سیستمیک مانند بیماری ریه، آبسه و حتی نارسایی کبدی است.

اقدام فوری

ابتدا باید علت بوی بد دهان مشخص شود. اگر علت خشکی دهان، عفونت سینوسی، عفونت لثه، پوسیدگی دندان و سیگار کشیدن این امر با مراجعه به دندانپزشک مشخص می شود، اما گاهی اوقات بوی بد دهان می تواند نشانه بیماری باشد. بدخیم و کارسینوم حفره دهان تشخیص زودهنگام شانس موفقیت درمان را 50 تا 90 درصد افزایش می دهد، اما اگر دندانپزشک شما به مشکلی در خارج از حفره دهان مشکوک شود. (مثل همین بیماری ریوی) سپس باید به پزشک مراجعه کنید تا شما را از نظر بیماری های ریوی معاینه کند.

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید دلایل بوی بد دهان چیست؟

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

———————————————— —————————

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *