دلایل اصلی سردرد چیست؟ نحوه پیشگیری و درمان با چند روش ساده و طبیعی



استامینوفن

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ هپاتوتوکسین اصطلاحی برای موادی است که برای سلول های کبدی سمی هستند و استامینوفن یکی از بدترین داروهای بدون نسخه است. NSAID ها می توانند باعث نشت روده شوند، تخمک گذاری را سرکوب کنند، سردرد را بدتر کنند و علت اصلی بیماری های شما را بپوشانند.

یکی از شایع ترین علل سردرد چیست؟

هورمون ها

عدم تعادل هورمون های جنسی، مانند غلبه استروژن، یکی از علل شایع سردرد و میگرن است (اگرچه اغلب نادیده گرفته می شود). آیا متوجه ارتباط بین سردرد و تغییرات هورمونی شده اید؟ به عنوان مثال، آیا متوجه می شوید که سردرد شما در حوالی دوره قاعدگی شروع می شود که سطح هورمون شما به طور طبیعی در نوسان است؟ آیا باردار هستید یا پس از زایمان، زمانی که بدن شما تغییرات چشمگیری در هورمون های جنسی را تجربه می کند و باعث سردرد می شود؟ آیا در دوران پیش از یائسگی یا یائسگی از سردرد رنج می بردید؟ آیا با شروع مصرف قرص های ضد بارداری سردرد و میگرن شما شروع شد (یا متوقف شد)؟

اما هورمون های دیگر نیز می توانند باعث سردرد شوند، مانند غده فوق کلیوی و غده تیروئید. کمبود مواد مغذی مانند منیزیم نیز می تواند دلیلی باشد. پیدا کردن علت اصلی مهم است، و مطمئنا، ایبوپروفن و تیلنول مضر هستند، اما یک دختر هنگام درد چه کاری باید انجام دهد؟


جزئیات بیشتر:
خواص شگفت انگیز مصرف روزانه زنجبیل; از درمان سرماخوردگی و آنفولانزا گرفته تا بهبود سردردهای میگرنی

تفاوت سردرد کرونایی با سایر سردردها + جزئیات

بیشتر بخوانید  رتبه ایران در تولید فولاد: جزو 10 کشور برتر دنیا

15 درمان طبیعی سردرد

ویتامین B2 (ریبوفلاوین)

با دوز 400 میلی گرم ریبوفلاوین در روز، بسیاری از مردم شاهد کاهش تعداد میگرن های خود هستند. ریبوفلاوین عمدتاً یک درمان پیشگیرانه است و باید حداقل به مدت 1 ماه به طور مداوم مصرف شود تا اثرات آن مشاهده شود و حداقل 3 ماه برای ارزیابی درمان است.

اسانس

یک یا دو قطره روغن نعناع و اسطوخودوس مالیده یا ماساژ داده شده به شقیقه ها می تواند سردرد را با خیال راحت تسکین دهد.

بروملین

این از هسته آناناس مشتق شده است و یک راه طبیعی برای شکستن مولکول های التهابی است که باعث ایجاد آن در بدن شما می شود. هنگامی که با غذا مصرف شود، به عنوان یک آنزیم گوارشی عمل می کند. اما مصرف بروملین بین وعده های غذایی می تواند به کاهش درد و التهاب کمک کند. همچنین باعث کاهش تجمع مخاط در سردردهای سینوسی می شود.

هیدراتاسیون

می دانم که واضح به نظر می رسد، اما در واقع، اگر کم آب هستید و مستعد سردرد هستید، احتمالاً دارید. کم آبی بدن یکی از شایع ترین علل سردرد است. روزانه حدود 3 لیتر آب، چای گیاهی، آب استخوان یا آب معدنی بنوشید.

فشار

بسیاری از سردردها می تواند ناشی از استرس باشد و اگر هورمون های شما تعادل نداشته باشند، استرس عوارض خود را به همراه خواهد داشت.

زردچوبه

این ریشه طلایی زیبا روی برخی از مسیرهای التهابی اصلی بدن برای کاهش درد و التهاب کار می کند. شیر طلایی (دارای زردچوبه زیاد) یک نوشیدنی عالی است. زردچوبه را می توان به صورت مکمل در دوز 1000 تا 2500 میلی گرم در روز مصرف کرد.

بیشتر بخوانید  راهنمای سفر به ایتالیا + مراحل اخذ ویزا و تمام هزینه های سفر به رم

EPA

روغن ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که به کاهش التهاب کمک می کند و می تواند به تعادل هورمون ها کمک کند. 2 تا 3 وعده ماهی چرب یا 1000 تا 2000 میلی گرم مکمل در روز را هدف قرار دهید. بله، خانم ها، ساردین می تواند به سردرد شما کمک کند!

حرکت

حرکات کششی و ورزش می تواند تا حد زیادی درد را کاهش دهد. کار با فیزیولوژیست ورزشی، مربی عملکرد، فیزیوتراپ یا سایر متخصصان حرکت را به عنوان بخشی از رژیم پیشگیری از درد در نظر بگیرید.

زنجبیل

این ریشه کوچک با NSAID ها رقابت می کند! نشان داده شده است که به اندازه NSAID ها در کاهش درد موثر است. به طور کلی، دوز 1000 میلی گرم دو بار در روز برای اکثر افراد خوب است. زنجبیل به عنوان یک چای نیز فوق العاده است و می توان آن را با زردچوبه ترکیب کرد تا قدرت ضد التهابی این گیاه را دو برابر کرد. تهوع و استفراغ از علائم شایع میگرن هستند و زنجبیل نیز می تواند در تسکین این علائم مفید باشد.

ماساژ دادن

برای خانم هایی که از سردردهای هورمونی رنج می برند، نمی توان کار بدن را دست کم گرفت. این نه تنها استرس شما را کاهش می دهد، بلکه به سیستم عصبی شما اجازه می دهد تا در حالی که ماهیچه های شما آرام می شوند، مقداری R&R مورد نیاز را دریافت کند.

مراقبت های کایروپراکتیک

مراقبت ملایم کایروپراکتیک می تواند به کاهش درد اسکلتی عضلانی کمک کند.

غذاهای مناسب برای کبد

بیشتر بخوانید  سکه گران شد/ ریسک خرید کدام قطعات بالاست؟

کبد از تجزیه هورمون ها و متابولیسم حمایت می کند. رژیم غذایی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، سبزیجات برگدار، سبزیجات چلیپایی و سبزیجات ریشه ای مانند چغندر، هویج و چغندر از عملکرد سالم کبد پشتیبانی می کند.

حرارت

حرارت را اعمال کنید. همچنین، جایگزینی درمان سرد و گرم می تواند بسیار موثر باشد.

آنزیم های گوارشی

مصرف آنزیم های گوارشی بین وعده های غذایی می تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند.

منیزیم

این ماده معدنی برای جلوگیری از سردرد ثابت شده است. به عنوان شل کننده عضلات عمل می کند و همچنین ضد التهاب است. رژیم غذایی بهترین نقطه شروع است. غذاهای غنی از منیزیم عبارتند از اسفناج، چغندر سوئیسی، تخم کدو تنبل، بادام، لوبیا سیاه، آووکادو، انجیر و موز. منیزیم را می توان به عنوان مکمل نیز مصرف کرد. اگر قبل از خواب مصرف شود، مکمل های منیزیم نیز خواب را بهبود می بخشد و یبوست را تسکین می دهد. و گاهی اوقات، ممکن است فقط به دارو نیاز داشته باشید و این اشکالی ندارد. من همچنان توصیه می‌کنم به دنبال درمان‌های مکمل باشید و با پزشک خود کار کنید تا مطمئن شوید که مکمل‌های مناسب برای بدن خود را مصرف می‌کنید و دوز مطمئنی را حفظ می‌کنید، به خصوص اگر باردار هستید یا در دوران شیردهی هستید.

دیدگاهتان را بنویسید