دلالان از مجموعه غیرمجاز خط لوله انتقال نفت شاهرود قطع شدند



به گزارش ایرنا ، محمدرضا فنایی روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: هوشیاری و گزارش به موقع امنیتی منطقه شمال شرقی شاهرود از برداشت غیرمجاز خط لوله 22 اینچی سمنان – شاهرود جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: با رصد روزانه مسیر و مساحت خط لوله انتقال فرآورده های نفتی در این منطقه ، مدیر خط با یک مورد مشکوک تغییر شکل خاک برخورد کرد.

رئیس امنیت خط لوله و شرکت مخابراتی نفت ایران ، منطقه شمال شرق ، شاهرود ، گفت که با جستجوی دقیق تر ، تحقیقات و تحقیقات ، تعدادی از لباس ها و تجهیزات باقی مانده از سارقان کشف و ضبط می شود.

فنایی افزود: با تماس با این سخنران ، همكاران امنیتی به منطقه مورد نظر اعزام می شوند و گودالی غیر معمول در نزدیكی محل مذكور مشاهده می كنند.

وی تأکید کرد: با بررسی شواهد مشخص شد که در این مکان شعبه غیرمجاز وجود دارد.

فنایی ادامه داد: “پس از بررسی های میدانی و تحقیقات بیشتر مشخص شد که سارقان به طرز ماهرانه ای یک شیر بسته دو اینچی را در مسیر خط لوله نصب کرده اند.”

وی در ادامه با بیان اینکه هوشیاری و دقت سخنرانان در نظارت بر مسیر خط لوله در منطقه و اشراف اطلاعاتی بر انگیزه سرقت مجرمان و متجاوزان تأثیرگذار بوده است گفت: سرقت هزار کیلومتر خط لوله در شمال شرق تحت حفاظت از انقلاب تاکنون. به تعداد انگشتان یک دست نمی رسد.

فنایی افزود: یکی از اقدامات پیشگیرانه در سال های اخیر شناسایی منابع و مقاصد مربوط به سرقت ، فروش و ذخیره سازی غیرمجاز فرآورده های نفتی در منطقه شمال شرقی است.

بیشتر بخوانید  فال شمع روزانه دوشنبه 8 آبان 1402

به گفته وی ، با کمک های امنیتی ، انتظامی و قضایی ، اقدامات قانونی علیه اشخاص غیرقانونی صورت گرفته و در نتیجه ، تعداد سرقت های فرآورده های نفتی در این منطقه بسیار ناچیز است.

رئیس اداره امنیت در منطقه شمال شرق گفت: سال گذشته یک باند مسلح برای سرقت فرآورده های نفتی که شبکه آن در جنوب کشور واقع شده بود ، با اقدامی ماهرانه با نفوذ به منطقه خط لوله ، اقدام به سرقت کرد از یک خط 22 اینچی ری سمنان با کمک امامان سرباز گمنام. “در آن زمان اعضای این باند هنگام سرقت دستگیر شدند.

رئیس حراست منطقه شمال شرق خطوط لوله انتقال نفت و شرکت مخابرات تأکید کرد: تولیدکنندگان خط این منطقه با آموزش به روز و بازدیدهای مستمر ، منطقه خط لوله انتقال گاز برای فرآورده های نفتی را از نزدیک رصد می کنند ، که سرمایه ملی سیستم است. خدشه ناپذیری قانونی او شوید.

خطوط لوله انتقال نفت و مخابرات در منطقه شمال شرقی مسئولیت سوخت رسانی به پنج استان سمنان ، خراسان رضوی ، جنوبی و شمالی ، گلستان و بخشی از مازندران را دارند.
از 14000 کیلومتر خطوط نفتی کشور ، 1100 کیلومتر در منطقه شمال شرقی واقع شده است ، از جمله خط 22 اینچی ری به سمنان و شاهرود ، خط 20 اینچی شاهرود به سبزوار ، مشهد و نیشابور ، خط 8 اینچی امام تقی به تربت حیدری ، و خط 12 اینچ از شاهرود به علی آباد و گرگان در استان گلستان است.
همچنین چهار مرکز انتقال نفت در سمنان ، شاهرود ، سبزوار و امام تقی (ع) و هفت منطقه از تأسیسات نفتی در سمنان ، دامغان ، شاهرود ، نیشابور ، تربت حیدریه و مشهد در مجتمع خط لوله و مخابرات شمال شرقی شاهرو قرار دارند.

بیشتر بخوانید  آغاز ریاست ایران بر مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل

دیدگاهتان را بنویسید