دلار نخرید ، قیمت پایین می آید ، چرا؟


دلار نخرید ، قیمت پایین می آید ، چرا؟

دیدارنیوز: افزایش قیمت دلار ، به ویژه از تابستان 1399 ، با واقعیت ها مطابقت ندارد و نوسانات هفته گذشته را نمی توان با منطق اقتصادی مبتنی بر تعطیلات ارزی کشور تحلیل کرد.

برآوردهای انجام شده توسط برخی از کارشناسان مانند احسان سلطانی نشان می دهد که متوسط ​​صادرات نفت خام معادل درآمد ارزی ایران در سال های 1997-1999 حدود 3.6 میلیون بشکه در روز و متوسط ​​صادرات نفت خام معادل درآمدهای ارزی ایران بوده است. در سال های 1397 تا 1399 ، حدود 3.8 میلیون بشکه در روز ، که بالاتر از متوسط ​​بلند مدت است.

وی معتقد است که رسانه های زرد و اقتصاد وابسته کارگزاران در کودتای ارزی ، توجیه و تحریک بازار نقش داشته اند … دولت و بانک مرکزی در 3 سال گذشته ، به جای مدیریت بازار ارز ( عرضه و تقاضا) ، با عرضه مهندسی ، هرج و مرج و مرجع (بازاریابی) و اتلاف منابع ارزی باعث رشد عمدی بیش از 6 برابر قیمت دلار در کمتر از 3 سال شده است که در تاریخ ایران بی سابقه است (معادل آن به حدود 53 سال پهلوی یا 100 سال حکومت قاجار).

در دوره همتی ، بانک مرکزی به بازار ارز تزریق نکرد و نزدیک به 1 میلیارد دلار از بازار جمع کرد ، که مشخص نیست برای تأمین 4200 تن یا ایجاد تقاضای مصنوعی برای افزایش قیمت دلار استفاده شده است. .

افزایش 6.5 برابری قیمت دلار طی سه سال گذشته با واقعیت های ورودی ارز در کشور مطابقت ندارد ، به ویژه پس از آنکه درآمد ارزی کشور در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. بنابراین دلیل این نوسانات چیست؟

بیشتر بخوانید  عکس کودکی بازیگران؛ عکس کودکی و امروز سلبریتی‌های ایرانی و خارجی

خصوصیات رانت ها و دریافت کنندگان دلار 4200 تومانی علاقه مستقیم به نوسانات ارزی دارند و برای پاسخ دقیق به معضل افزایش نرخ ارز طی 15 روز گذشته توسط دولت حسن روحانی ، باید منتظر ماند تا دید سرکوب سیاسی وجود دارد یا خیر. یا علاقه جزئی به منافع اعتدال. ویترین منطقی غالب است.

در صورت از بین بردن سریع بمب تأخیری ، پرداخت 4200 دلار به بهانه عرضه ارزان کالاهای اساسی که باعث بدتر شدن اوضاع و گران شدن قیمت مرغ و روغن از تورم توسط سید ابراهیم رئیسی ، نوسانات ارزی شد. پایان خواهد یافت

دیدگاهتان را بنویسید