دلار نخرید ، قیمت پایین می آید ، چرا؟



به گفته سردبیران، بزرگ شدن قیمت دلار به ویژه از تابستان 1399 ، مطابقت با واقعیت ها ندارد و نوسانات هفته گذشته را نمی توان با منطق اقتصادی مبتنی بر تعطیلات ارزی کشور تحلیل کرد.

برآوردهای انجام شده توسط برخی از کارشناسان مانند احسان سلطانی نشان می دهد که متوسط ​​صادرات نفت خام ، معادل درآمد ارزی ایران بین سالهای 1997 و 1999 ، حدود 3.6 میلیون بشکه در روز و متوسط ​​صادرات نفت خام نیز معادل درآمد ارزی است. در سال های 1397 تا 1399 ، حدود 3 میلیون و 800 هزار بشکه در روز ، که بالاتر از متوسط ​​بلند مدت است.

وی معتقد است که رسانه های زرد و اقتصاددانان به بهانه ها و انگیزه هایی با کارگزاران در ارتباط هستند بازار آنها در کودتای ارزی … دولت و بانک مرکزی در 3 سال گذشته به جای حاکمیت نقش داشتند بازار واحد پول (عرضه و تقاضا) ، با مهندسی عرضه و تقاضا ، هرج و مرج (بازاریابی) و اتلاف منابع ارزی باعث رشد عمدی بیش از 6 برابر می شود قیمت دلار آنها آن را در کمتر از 3 سال تهیه کردند که در تاریخ ایران بی سابقه است (معادل حدود 53 سال از سلطنت پهلوی یا 100 سال از قاجار).

تحت همتی ، بانک مرکزی تزریق c بازار واحد پول آنها نزدیک به 1 میلیارد دلار نداشتند دلار او همچنین از بازاری جمع آوری کرده بود که به دلیل عرضه مشهور نیست واحد پول 4200 تومان یا به منظور ایجاد تقاضای مصنوعی به منظور افزایش قیمت قیمت دلار

افزایش 6.5 برابری قیمت دلار طی سه سال گذشته با واقعیت های ورود ارز به کشور مطابقت ندارد ، به خصوص پس از آنکه درآمد ارزی کشور در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. بنابراین دلیل این نوسانات چیست؟

بیشتر بخوانید  توزیع اینترنتی سیب زمینی آغاز شد

املاک اجاره ای و دریافت کنندگان دلار 4200 تومانی منافع مستقیم نوسانات ارزی را دارند و برای پاسخگویی دقیق به رمز و راز افزایش نرخ ارز در 15 روز گذشته توسط دولت حسن روحانی ، باید منتظر ماند تا ببینیم سرکوب سیاسی وجود دارد یا منافع حزبی وجود دارد. اعتدال برای ویترین منطقی ، غالب است.

در صورت از بین بردن سریع بمب ساعتی ، پرداخت 4200 دلار به بهانه عرضه ارزان کالاهای اساسی ، که شرایط را بدتر کرده و قیمت مرغ و روغن را از تورم گران می کند ، به گفته سید ابراهیم رئیسی ، نوسانات ارزی به پایان خواهد رسید.

پایان /

دیدگاهتان را بنویسید