دلار در لبه پرگاه است



آنچه دیگران می خوانند:

قیمت دلار در روزهای اخیر در محدوده خاصی نوسان داشته است. تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که حجم قابل توجهی از سیگنال های مثبت دلیل تثبیت نرخ دلار در کانال پایین است.

جنجال خبری در بازار دلار ایران

یکی از اخباری که روز گذشته سطح احتیاط خریداران دلار را افزایش داد، ادعای آزادسازی 24 میلیارد دلار ارزهای بلوکه شده بود. با این حال، علی واعظ که در بازار به منابع غربی نزدیک است، شب گذشته در توییتی انتشار ۲۴ میلیارد دلار از دارایی ایران را تکذیب کرد. برخی فعالان اقتصادی گفتند اگر معامله‌گران این خبر را جدی بگیرند، می‌تواند مسیر دلار را تغییر دهد. البته با توجه به مزیت بازارسازان و سایر اخبار مثبت، دامنه نوسان زیاد نیست و حتی اخبار بعدی نیز می تواند باعث آسیب مجدد بازار شود.

پیش بینی قیمت دلار برای امروز

در شرایط کنونی عده ای از تجار منتظر نتیجه نشست هیأت حکام هستند، در حال حاضر قیمت دلار هرات بین کف 50 هزار و 500 تومان و حمایت 50 هزار و 700 تومانی در نوسان است. مقاومت. 51 هزار و 200 تومان همین محدوده گیر کرده و برای یافتن روند جدید یا باید حمایت یا مقاومت خود را بشکند و روزی در محدوده جدید تثبیت شود تا روند جدیدی شکل بگیرد.

برخی از معامله گران می گویند احتمال نزولی بیشتر از صعودی است. توجیه آنها این است که قیمت دلار چندین بار به 51 و 200 رسید اما نتوانست آن را بشکند. بنابراین اگر بتواند از قعر خارج شود، حمایت بعدی از دلار، مرز روانی 50 هزار تومانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید  خبر مهم بانک مرکزی؛ کارت‌های بانکی تجمیع می‌شود؟

از سوی دیگر، گاو نرهای بازار بر این باورند که بازار فروش ندارد و دلار هرات به کف می رسد و سپس شروع به افزایش می کند.


دیدگاهتان را بنویسید