دلار بالا رفت – اخبار آنلاین



شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا بیانیه ای صادر کرد و گفت: برنامه حمایتی فعلی تا بهبود کامل اقتصاد ادامه خواهد داشت. طبق اعلام بانک مرکزی اروپا ، برنامه خرید اوراق قرضه 2.2 تریلیون دلاری تا مارس سال آینده ادامه خواهد داشت. در این بیانیه آمده است که نرخ بهره در سطح فعلی باقی خواهد ماند تا زمانی که تورم به طور کامل در محدوده 2٪ تثبیت شود. در حال حاضر ، نرخ بهره 0.5٪ منفی است که کمترین نرخ بهره تاریخی در منطقه است.

معامله گران ارز منتظر رونمایی از تصمیمات جدید لندن در مورد مسئله ایرلند هستند تا جهت بعدی یورو و پوند را تعیین کنند. دو سال پس از انتخابات ، دو کشور هنوز نتوانسته اند اختلافات خود را در مورد طیف گسترده ای از مسائل ، از جمله گمرک و روابط بانکی حل کنند ، در حالی که ایرلند همچنان جدی است. ایرلند شمالی بخشی از پادشاهی متحده ، ایرلند جنوبی بخشی از اتحادیه اروپا است و دولت انگلیس با مقررات اتحادیه اروپا در مرزهای دو قسمت مخالف است.

پس از کاهش پی در پی ارزهای دیجیتال و ناتوانی طلا در عبور از سطح مهم مقاومت 2000 دلار ، جذابیت بازار ارز برای معامله گران تا حدی افزایش یافته است که حجم معاملات روزانه در بازارهای ارز جهانی تخمین زده می شود با 6.5 تریلیون دلار کار می کند. (برای مقایسه ، ارزش کل ارزهای دیجیتال در بازار کمتر از 1.4 تریلیون دلار است.) در میان ارزهای مختلف ، ارزهای مطمئن هنوز هم مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارند که آنها را به عنوان وسیله ای برای افزایش سرمایه ارزیابی و تعریف می کنند.

اعتماد به دلار از زمان اظهارات رئیس جمهور آمریکا افزایش یافته است. جو بایدن با ابراز اطمینان از توانایی بانک مرکزی در مهار تورم ، به رئیس بانک مرکزی جروم پاول گفت که به استقلال بانک مرکزی احترام می گذارد. جروم پاول در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ منصوب شد و هنوز مشخص نیست که آیا دولت بایدن با تمدید دوره وی موافقت می کند یا خیر. پیش از این پاول با بسیاری از سیاست های ترامپ مخالفت می کرد و همین امر منجر به اختلافات عمیق بین این دو شد.

بیشتر بخوانید  فاجعه انسانی کرونا در ایران؛ مرگ ۵۶۸ نفر در یک روز/ بستری نزدیک به ۵هزار نفر

میزان ابتلا به بیماری کرونر قلب در اکثر کشورهای جهان بار دیگر افزایش یافته و تعداد قربانیان ، به ویژه در کشورهای شرق آسیا ، به سطح بی سابقه ای رسیده است ، در حالی که در ایالات متحده تعداد افراد آلوده از 25000 نفر در روز گذشته است. با افزایش تعداد افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب و ظهور گونه های جهش یافته جدید ، سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه ای به کشورها هشدار داد تا در برداشتن مقررات قرنطینه احتیاط کنند نوع ویروس کرونا دلتا اکنون نوع غالب در اروپا و ایالات متحده است.

وزیر خزانه داری آمریکا با استناد به تداوم تورم در این کشور ، اظهار نگرانی از فشار بیش از حد این تورم بر خانوارهای کم درآمد و افرادی که به دلیل تاجگذاری با کاهش درآمد مواجه هستند ، کرد. با این حال ، جانت یلن با ابراز اطمینان از بازگشت تورم به هدف خود ، گفت كه او تصور نمی كرد ایالات متحده و اقتصادهای جهانی در معرض خطر بحران مالی مانند بحران 2008 و 2009 باشند. به گفته یلن ، چندین مورد طول می كشد. ماه تا تورم در حال عادی شدن است.

روابط چین و آمریکا دوباره متشنج است. پس از اعلام تحریم وزارت بازرگانی ایالات متحده علیه تعدادی از شرکت های چینی به دلیل ارتباط آنها با ارتش چین و نقض حقوق بشر ، قانون گذاران آمریکایی در حال تلاش برای تجارت کلیه شرکت های چینی هستند. از سوی دیگر ، وزارت خارجه چین اقدام روسیه در کاهش سهم دلار از ذخایر ارزی صندوق ملی ثروت را ستود و گفت این همکاری با روسیه برای کاهش وابستگی به دلار را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید  آتش سوزی در بیمارستانی در کربلا - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

نگه داشتن ورودی های سرمایه خارجی در چین در سطح خوب به یوان کمک می کند تا موقعیت مناسب خود را در برابر دلار حفظ کند. طبق داده های منتشر شده توسط وزارت بازرگانی چین ، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در چین در شش ماهه نخست سال جاری به 607.84 میلیارد یوان رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33.9 درصد افزایش داشته است. بیشترین رشد سرمایه گذاری خارجی در این دوره مربوط به کشورهای A. سه بوده است. 50.7 درصد و اتحادیه اروپا 10.3 درصد بود.

اما با افزایش فاصله بین روند واکسیناسیون در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه ، تقاضا برای دارایی های امن دوباره افزایش یافته است. مقامات سازمان بهداشت جهانی از رهبران کشورهای پیشرفته خواسته اند که واکسن اضافی را به نیازمندان توزیع کنند. این درخواست پس از آن صورت می گیرد که ممکن است در برخی کشورها دوز سوم دریافت کرده باشند ، اما بسیاری از موسسات معتبر گفته اند افرادی که دو دوز واکسن دریافت کرده اند نیازی به دوز سوم ندارند.

سیاست گذاران پولی همچنان به تزریق نقدینگی و اعتبار به بازارهای مالی ، به ویژه بازار ارز مبادرت می ورزند تا خروجی شدیدی از رکود تاج داشته باشند. بانک های مرکزی ژاپن ، ایالات متحده و اروپا به برنامه خرید اوراق قرضه خود ادامه می دهند و در چین بانک مرکزی از 150 میلیارد دلار ورود مجدد سرمایه خبر داده است که به گفته برخی از کارشناسان این نگرانی در بین فعالان بازار مالی و سرمایه را برطرف می کند. سرمایه گذاران بین المللی سرعت رشد اقتصادی کشور را کاهش می دهند.

بیشتر بخوانید  16 شهر فارس در وضعیت تاج قرمز قرار دارند

تاکنون بیش از 193 میلیون 97 هزار و 950 مورد تاج گزارش شده است که از این تعداد 4 میلیون و 146 هزار و 985 نفر جان خود را از دست داده اند. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین قربانیان در ایالات متحده با 625،852 ، برزیل با 545،690 ، هند با 419،471 ، مکزیک با 237،207 و پرو با 195،429 بوده است.

جین فولی ، استراتژیست ارشد ارزی RoboBank ، گفت: “ما مدتهاست که شاهد تأثیر مثبت پیشرفت واکسیناسیون در بازار ارز هستیم.” میزان واکسن ها در برابر جهش های جدید بسیار مورد توجه تجار قرار گرفته است. به طور کلی ، اگر معامله گران به این نتیجه برسند که هنوز هدف از بین بردن خطر تاج را دارند ، به نفع دلار به دارایی های امن تری روی خواهند آورد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ ارز را در برابر سبدی از ارزهای جهان اندازه گیری می کند ، در معاملات امروز با رشد 0.92 درصدی در 92.88 واحد بسته شد.

نرخ ارز هر فرانک سوئیس 1087 دلار اعلام شد. (نرخ های فوق براساس ساعت کار بازارهای ارز در نیویورک محاسبه می شود.)

ارزهای اروپایی

در آخرین جلسه معاملات پوند با 0.26٪ به 1،376 دلار معامله شد. یورو پس از باقی ماندن در 1.17 ، 0.43٪ کاهش یافت و به 1.176 دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در بازارهای ارز آسیا دلار با افت 0.14٪ به 110339 ین رسید. در مقابل همتای استرالیایی ، هر دلار آمریکا با قیمت 1355 دلار معامله شد. نرخ ارز دلار نیز برابر با 6470 یوان چین اعلام شد.

223223

دیدگاهتان را بنویسید