دفتر همگرایی مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد کرمانشاه تأسیس شده است


به گزارش نمایندگی فارس در کرمانشاه ، مراسم افتتاحیه دفتر انسجام ادیان در دانشگاه آزاد اسلامی شعبه کرمانشاه با حضور جمعی از روحانیون و سید حامد علم الهدی مشاور رئیس دانشگاه آزاد ، طلوعی شهردار کرمانشاه ، حجت الاسلام جلیلیان نماینده ولی فقیه در ارتش پیامبر اسلام و … برگزار شد. در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد کرمانشاه.

عبدالرحمن مرادی ، امام جمعه سانمن در کرمانشاه در این مراسم گفت: پس از انقلاب اسلامی ، وحدت بیش از گذشته حاصل شده است و اکنون در نقطه عطفی هستیم که همه می توانیم با هم به وحدت برسیم.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب ، همه مذاهب دشمن یکدیگر بودند ، بنابراین امروز در جمهوری اسلامی ایران چنین روندی وجود ندارد ، پس از 42 سال جمهوری اسلامی ، شاهد تقویت روابط بین مذاهب مختلف در استان کرمانشاه هستیم. با تنوع مذهبی. “تعامل گرم بین مردم نتیجه تلاش دانشمندان بزرگ ما است.

وی افزود: “بعد از اسلام ما دین را قبول خواهیم کرد. اختلافات ما اساسی نیست. همه ما می توانیم برادر باشیم و تلاش های زیادی برای وحدت اسلامی انجام شده است. در کرمانشاه هر غریبه ای که وارد شود متوجه شیعه بودن مردم نیست. و سنی ، و این نشانه اتحاد است. “که بین این دو دین وجود دارد.

وی به حضور گرم شیعه و سنی در انتخابات 1400 اشاره کرد و افزود: برادران شیعه و سنی ما در شرایط سخت متحد شدند و با حضور حداکثری در غرب کشور حماسه انتخاباتی را آفریدند البته دانشجویان سنتی کرمانشاه در عراق. “آنها مطالعه می کنند ، آنها با وحدت اسلامی آشنا هستند.

بیشتر بخوانید  اگر حس می‌کنید خدا صدایتان را می‌شنود اما پاسخی به شما نمی‌دهد، این کلیپ برای شماست +ویدئو

در این مراسم فاضلی ، رئیس م institutionسسه اهل سنت شهر کرمانشاه نیز سخنرانی کرد و در پایان خدمات نزدیک شدن به مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه افتتاح شد.

انتهای پیام / ص


دیدگاهتان را بنویسید