دفتر مادر عروس عروسی عزادار شد


مجله دلگرم: زن جوانی که قبل از عروسی دخترش به دلیل تناسب اندام تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، بر اثر اشتباه 100 درصدی پزشک زیبایی و کادر پزشکی جان خود را از دست داد.

اواسط زمستان بود که «ستاره» در حال آماده شدن برای خرید جهیزیه عروسی دختر بزرگش بود. خودش زود ازدواج کرد و حالا در سال های ابتدایی دهه چهارم زندگی اش ازدواج کرده بود.

این ستاره هنوز جوان بود اما به دلیل اضافه وزن از مشکلات جسمی رنج می برد. او بارها پیش متخصص تغذیه رفت و انواع رژیم ها را امتحان کرد اما نتوانست به نتیجه مطلوب برسد و به محض اینکه رژیمش تمام می شد همچنان در همان وضعیت یا حتی چاق بود.

نه تنها او بلکه خانواده اش هم خسته بودند. در آن لحظه چند تن از بستگانش به او پیشنهاد کردند که برای از بین بردن چربی های اضافی جراحی کند. پس از پرس و جوهای فراوان، او را به درمانگاهی در شرق تهران معرفی کردند که این عمل را انجام داد.

چند ماه قبل از عروسی دخترش، دکتر درمانگاه به او قول داد که به زودی از خواب برخیزد. تمامی آگهی های کلینیک و حرفه ای که دکتر گفته اند نوید یک نتیجه فوق العاده و اندام عالی را می دهند بنابراین پس از توافق و مشاوره تاریخ عمل تعیین شد.

«ستاره» در بهمن ماه با دختر بزرگش به درمانگاه رفت. او قبل از عمل بسیار ناراحت بود اما پزشک و کادر پزشکی او را آرام کردند. عمل طبق برنامه انجام شد و زن جوان به بخش منتقل شد.

بیشتر بخوانید  گروهی متشکل از 200 دلفین در سواحل غربی آفریقا تلف شدند

اما با گذشت زمان، به جای بهبود وضعیت او بدتر شد. دختران و همسرش مشتاق دیدن بی قراری “ستاره” بودند، اما وضعیت بالینی او لحظه به لحظه بدتر می شد.

تا صبح، “ستاره” ناگهان نفس خود را متوقف کرد. کادر درمانی که از این حادثه شوکه شده بودند، بیمار را به نزدیکترین بیمارستان منتقل کردند اما تلاش برای نجات او بی نتیجه ماند و زن 43 ساله در سردرگمی خانواده اش روی تخت بیمارستان جان باخت.


عروس غمگین از درمانگاه شکایت می کند

دختر جوان «ستاره» که حالا به جای لباس عروسی سفید شاد، مشکی پوشیده و در کنار بدن سرد مادر بی جان اشک می غلتد، در حالی که هنوز نمی تواند این گرمای شدید را هضم کند، از پزشک و کادر درمانی بیمارستان جویا شد. درمانگاه. زیبایی شکایت کرد.

این پرونده که با گزارش کلانتری شرق تهران به عنوان فوت مشکوک ثبت شد، با حضور در دادسرای جرایم پزشکی و دارویی (ناحیه 19 تهران) توسط این خانواده رسیدگی شد. به این ترتیب جسد «زوزدا» به دستور بازپرس برای مشخص شدن علت مرگ به پزشکی قانونی فرستاده شد و پس از کالبد شکافی برای تشییع به خانواده اش تحویل داده شد.

جلسات کمیسیون پزشکی پس از گذشت چندین ماه از این حادثه برگزار شد و کارشناسان حاضر در جلسه پس از بررسی شواهد، یافته های کالبد شکافی و استماع اظهارات طرفین اعلام کردند که اقدامات درمانی انتخاب شده برای جوانان مناسب نیست. شرایط لازم برای معاینات مناسب پس از جراحی، روند کنترل بیمار به خوبی انجام نمی شود.

بیشتر بخوانید  اعلام برنامه و زمان امتحانات شهریور ماه ۹۹ + نحوه برگزاری

از آنجایی که این حادثه منجر به فوت بیمار شد، پزشک معالج 70 درصد، متخصص بیهوشی 20 درصد و مسئول فنی کلینیک 10 درصد به دلیل انتخاب نکردن روش درمانی و نامناسب بودن این زن مقصر مرگ این زن جوان شدند. درمان جراحی تکنیک.

کیفرخواست صادر و به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2 (مجتمع شهیده کودوسی) به ریاست قاضی محبوب افراسیجاب ارسال شد.

قاضی پرونده پس از بررسی ادله، مستندات و نظریه کمیسیون پزشکی و همچنین استماع اظهارات طرفین، از پزشک (متهم بدوی) خواستار پرداخت 70 درصد دیه کامل زن مسلمان شد. سهل انگاری که منجر به قتل عمد شد و علناً به 2 سال حبس محکوم شد. متخصص بیهوشی و مسئول فنی درمانگاه نیز باید به ترتیب 20 و 10 درصد دیه این زن مسلمان را بپردازند و در مجموع دو سال را در زندان بگذرانند.


دیدگاهتان را بنویسید