مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دفاع کامل سعید محمد از مناطق آزاد و ویژه

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سعید محمد امروز در نشست مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در منطقه ویژه اقتصادی شیراز اظهار داشت: مناطق آزاد و ویژه را دشمن نظام ندانیم. : حتی در برخی جاها این مناطق را قاچاقچی و عامل گرانی ارز می دانند و می گویند مضر است و برخی نمایندگان مجلس از این مناطق صحبت می کنند که باعث وحشت و ذهنیت منفی نسبت به مناطق آزاد و ویژه می شود در حالی که گاهی تفاهم نامه امضا کردیم. تفاهم با ستاد مبارزه با پولشویی و قاچاق انسان و خود افسران ستادی نیز اذعان داشتند که کمترین مشکل را در حوزه قاچاق کالا و پول با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دارند. .

دبیر شورای عالی قضایی افزود: کل واردات این مناطق در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون دلار بوده که بیشتر آن مواد اولیه تولید بوده است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال اعلام کرده اند، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند باید تلاش کنیم که این انتصاب از شعار حذف شود که شعار مقام معظم رهبری به حرکت کند و هیچ کس اجازه گمراهی ندارد.

وی افزود: در سال های گذشته شاهد بودیم که شعار سال به خوبی رعایت نمی شد، به عنوان مثال سال گذشته با وجود اینکه ممنوعیت تولید وجود داشت، اما در خیلی جاها شاهد قوانین و مقرراتی بودیم که دقیقا قطع می شد. . دست و پاهای سازنده تولید بازوها و پاهای سازنده باز هستند و می توانند کار کنند.

بیشتر بخوانید  حمله کور تروریستی به مقر نظامی در راسک! |12 نفر به شهادت رسیدند

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه ما در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بسیار حضور داشته و داریم، گفت: ظرفیت این مناطق بسیار بالاست و کشورهایی که قوانین بازی را رعایت می کنند، بسیار سود می برند. بسیاری از مشکلات، در نحوه این فضاها سنگ پرتاب می شود.

وی با بیان اینکه این گروه گاهی به دنبال منافع جزیره ای کوچک و به دنبال منافع ناپایدار و ناپیوسته و کنار گذاشتن منافع بزرگتر هستند، افزود: اثرات مثبت بر اقتصاد کشور دارد.

وی گفت: متأسفانه با یک سری قوانین موقت و موقت در زمینه مهاجرت، تلاش می کنند درآمدهای کوتاهی برای کشور ایجاد کنند و فشار زیادی ایجاد کنند. ما بر سر این بندها دعوا کرده ایم تا برخی از آنها را اصلاح کنیم و نگاه ویژه ای به این حوزه ها داشته باشیم.

وی افزود: اگر کشوری با 100 میلیارد دلار تجارت بخواهد با 500 میلیون دلار در مبادلات منطقه آزاد و ویژه اقتصادی با بحران ارزی مواجه شود، این کدها کدهای اشتباهی هستند و تنها برای 2500 واحد صنعتی مشکل ایجاد می کند. در مناطق آزاد واقع شده است. ” مضاعف خاص باشید.

محمد گفت: «این تصورات غلط و اطلاعات نادرست تنها باعث می‌شود که به جای تمرکز بر حاشیه‌ها، زمان بیشتری را صرف مدیریت حاشیه‌ها کنیم. اگر این حواشی مدیریت نشود به مناطق آسیب می زند و باعث می شود واحدها به جای اینکه بخواهند در این مناطق حضور داشته باشند به سمت شهرهای صنعتی بروند.»

انتهای پیام/

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *