مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دفاع نظام پزشکی از افزایش 60 درصدی / 30 درصدی تعرفه های پزشکی زیر خط فقر است.

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سخنگوی سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه در صورت عدم پرداخت تعرفه واقعی خدمات درمانی، درمانگاه ها تعطیل می شوند، گفت: برای حل این مشکل سهم پرداختی از محل پرداختی کشور است. تولید ناخالص داخلی برای سلامت باید بیشتر باشد.

رضا لاری پور، مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با رادیو سعادت در رادیو تهران درباره افزایش 60 درصدی تعرفه خدمات درمانی در سال آینده گفت: اگر مرکز پزشکی بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد باید این مبلغ دریافت شود.

وی افزود: این تعرفه برای ماماها، پزشکان، پرستاران، دندانپزشکان و هتلداران بیمارستان ها و بسیاری از بخش های مختلف با توجه به تورم سالانه، استهلاک تجهیزات پزشکی، افزایش قیمت تجهیزات پزشکی و شرایط موجود در کشور محاسبه و ابلاغ شده است. هدف از انتشار این تعرفه ایجاد فاصله بین پرداخت واقعی افراد و تعداد واقعی خدمات است.

سخنگوی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این سوال که آیا مبلغ 80 تا 160 هزار تومان برای خدمت رقم مناسبی است؟ وی گفت: عدد واقعی 160 هزار تومان است و الان 80 هزار تومان در حال پرداخت است، چه کسی باید خلأ این قیمت را پر کند؟

لاری پور گفت: میزان ویزیت پزشکان هر ساله توسط شورای عالی بیمه تعیین می شود. پیشنهاد ما برای قیمت سرویس 80 تا 160 هزار تومان است و اگر شخصی بیمه نداشته باشد باید این مبلغ را پرداخت کند.

وی گفت: در صورت عدم پرداخت تعرفه اعلام شده برای انجام کار جراحی ها، جراح تعطیل می شود که در این صورت علاوه بر بیکار شدن 3 نفر، دسترسی مردم به خدمات بهداشتی کاهش می یابد که در این صورت مردم ادامه خواهند داد. عذاب کشیدن.”

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

این مقام مسئول گفت: قطعاً قبول دارم که برخی از پزشکان اخلاق را رعایت نمی کنند و درآمدهای غیرقانونی دارند اما باید به این نکته اشاره کرد که بیش از 30 درصد جامعه پزشکی زیر خط فقر درآمد دارند. متاسفانه الان جراح 15 میلیون تومان و پزشک آمبولانس با 20 شب از 9 میلیون تومان داریم. مردم فکر می کنند وضعیت مالی همه پزشکان خوب است، رسانه ها باید واقعیت را به مردم برسانند.

مطب که وضعیت مالی خوبی دارد همیشه شلوغ است و به این تعرفه ها توجهی نمی شود و جالب اینجاست که مردم همان دکتری را انتخاب می کنند که هر شش ماه یک بار تعیین می شود. برای تامین حقوق عمومی مردم باید برای سلامت هزینه کنیم.

سخنگوی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه دولت هیچ خدماتی به درمانگاه ها ارائه نمی کند، گفت: به این گفته که درمانگاه یک شرکت تجاری است معتقدم و می گویم ارتباط مالی بیمار و پزشک باید قطع شود. خاموش.” یعنی پزشک در مطب خود مانند سایر کشورهای دنیا فقط بیماران را ویزیت می کند و در مسائل مالی دخالت نمی کند و تنها دغدغه پزشک معالجه بیمار است.

سخنگوی سازمان نظام پزشکی در پاسخ به اظهارات سخنران برنامه مبنی بر اینکه در کشورهای غربی بیماران فقط با کارت به پزشک مراجعه می کنند و با مشکلات مالی وارد نمی شوند، چرا به این نقطه نمی رسیم؟ وی گفت: این سوال را از نمایندگان بپرسید که سیستم امنیتی این کشورها چیست و چگونه کار می کنند.

وی تاکید کرد: اشتباهات در حوزه سلامت قابل بخشش نیست زیرا با جان مردم ارتباط دارد. اکنون به دلیل اهمیت این حوزه باید به این حوزه توجه بیشتری داشته باشیم.» سهم پرداختی از تولید ناخالص داخلی کشور در حوزه سلامت باید افزایش یابد، زیرا حق مردم سلامت واقعی است.

بیشتر بخوانید  ویژگی جالب برای واتس اپ / جزئیات اضافه شد

لاری پور گفت: اگر عده ای در جامعه پزشکی تخلف می کنند نباید به کل جامعه پزشکی تعمیم داده شود، آیا قوه قضاییه رشوه خواران خود را به صورت روزانه رسانه ای می کند؟ به نظر من نظرتون رو در مورد جامعه پزشکی عوض کنید اولا از خدمات جامعه پزشکی قدردانی کنید در ایام ولیعهد 200 شهید دیدیم 2 درصد هستند و دلیلی برای تعمیم این 2 درصد وجود ندارد. به کل جامعه

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دستگاه خدمات رسان نباید کمبود بیمه را جبران کند، گفت: بیمارستان دولتی باید به افرادی که نمی توانند این مبلغ را پرداخت کنند خدمات ارائه کند.

لاری پور با تاکید بر اینکه پزشکان هزینه ها، تابلوها و عوارض شهرداری را پرداخت می کنند، تصریح کرد: شهرداری و سازمان مالیاتی برای اطمینان از تفاوت جمع آوری واقعی افراد با تعداد واقعی خدمات ارائه شده، نباید این هزینه ها را از پزشکان دریافت کنند. در این صورت دفاتر تعطیل نمی شوند. دسترسی آسانی خواهد داشت.

هیچ یک از ارائه دهندگان خدمات حاضر به ارتباط مالی با مردم نیستند، در بسیاری از کشورهای دنیا این رابطه مالی حذف شده است. حرف ما این است که فردی که بیمه همگانی می دهد باید این رابطه مالی را هم پوشش دهد، بیماران نگران درمان نباشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *