مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

دعوتنامه عزاداری فرهنگی و هنری اباعبدالله الحسین (ع) – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز و دبیر اجرایی دومین سوگواره ملی فرهنگی هنری اباعبدالله الحسین (ع) روز دوشنبه ضمن اعلام این خبر ضمن اعلام این خبر گفت: به منظور هماهنگی و تلفیق دانشگاه فعالیت ها ، عزاداری فرهنگی و هنری اباعبدالله الحسین (ع) مرکز دانشگاه شیراز برگزار می شود.

علی حافظی توضیح داد: سال گذشته برای اولین بار در دانشگاه شیراز عزاداری ملی فرهنگی و هنری اباعبدالله الحسین (ع) را برگزار کردیم که مورد استقبال بسیاری از علمای سراسر کشور قرار گرفت. دستاوردهای ارزشمند دور اول عزاداری اباعبدالله (ع) ما را بر آن داشت تا دومین دوره عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را به همراه هفتمین اثر ملی بوی سیب در محراب به سر ببریم.

اباعبدالله الحسین (ع) دبیر اجرایی دومین سوگواره ملی فرهنگی و هنری (ع) با بیان اینکه یکی از عواملی که باعث ایجاد هویت ، تنظیم و ارتقا promot توان فرهنگی و درونی جامعه بشری می شود ، نمادهای ملی و مذهبی است: این ظرفیت را به طور م effectivelyثر می توانیم حرکت دهیم و تعالی جوامع را تعریف کرده ایم و بدون شک عزاداری و سوگواری برای امام حسین (ع) یکی از ضروری ترین نمادهای هویت و فرهنگ در جامعه ایران است که در طول قرن ها نه تنها از ظرفیت تأثیرگذاری ، اما شاهد رشد و ارتقا آن نیز هستیم. ما همچنین در حال شکل گیری توسعه سیاسی – اجتماعی بودیم.

وی با اشاره به بعد فرهنگی و هنری این رویداد افزود: هنر ایران هنری جداگانه با هویت دینی و ملی ، قابل توجه ، قدرتمند و تأثیرگذار است که همیشه سهم مهم و شایسته ای در هنر ، فرهنگ و تمدن جهانی داشته است. . “از آنجا که یکی از ویژگی های هنر بیان زیبا ، نافذ و ماندگار بیان هدف و رساندن پیام و اندیشه به مخاطب است ؛ بنابراین وی آنها را آمیخت و با کمک فعالان فرهنگی و هنری ، قیام امام حسین (ع) و محرم ترجمه به زبان هنر ؛ شاید او دوست پیامبر شود. امیدواریم با کمک شهدا و تلاش فعالان حوزه های مختلف فرهنگی و هنری و همچنین با حمایت کارکنان دانشگاه های کشور این اقدام موفقیت آمیز باشد.

بیشتر بخوانید  آغاز برداشت انجیر از ۲۴ هزار هکتار در استهبان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

فراخوان عزاداری فرهنگی و هنری اباعبدالله الحسین (ع) منتشر شده است

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز با تأکید بر لزوم این عزاداری اظهار داشت: این عزاداری فرصت خوبی برای شناخت توانایی های فرهنگی ، هنری و ادبی دانشگاهیان سراسر کشور به عنوان بستر مناسبی برای ارائه هنرمندانی است که آثار آنها ، مفاهیم عالی فرهنگ عاشورا ، از جمله جستجوی قانون ، عدالت ، اخلاق حسینی را ترویج می کند و عرصه ای برای ایجاد انگیزه بیشتر در جامعه دانشگاهی برای ایجاد کار و توجه به تولیدات فرهنگی در قلب و متن حماسه حسینی است.

حافظی به اهداف دیگر برگزاری دومین سوگواره ملی فرهنگی و هنری اباعبدالله الحسین (ع) اشاره کرد و گفت: رسیدن به زبان هنری در یادآوری هدف قیام امام حسین (ع) از دیدگاه امروز نسل ، تبدیل شعارهای مذهبی در نشانه ها و الگوهای هنری ، تولید و توزیع آثار هنری با مضامین دینی ، انتقال واقعیت های دینی و مذهبی به نسل جوان و یادآوری نسل های دیگر از طریق عزاداری و مسابقات فرهنگی و هنری ، با استفاده از ظرفیت واقعه کربلا در خلق آثار تجسمی ، استفاده از توانایی های دانشگاهی برای اشاعه فرهنگ و هنر عاشورا و بیان حماسه عاشورا و انتقال پیام آن ؛ تلاش برای اندیشیدن درباره واقعه کربلا ، تلاش برای حذف خرافات از واقعه کربلا ، مطالعه فرهنگ دینی و به ویژه هنر شیعه ، تقویت روحیه نظامی گری و از خودگذشتگی در میان نسل جوان جامعه ، گسترش مضامین عاشورایی در هنر و ادبیات و شناخت و معرفی توانایی ها هنر و ادبیات جامعه دانشگاهی ایران یکی از اهداف مهم این رویداد ملی است.

بیشتر بخوانید  سقف برداشت از خودپردازها در نوروز ۱۴۰۳ افزایش می‌یابد؟

به گفته مدیرعامل عزاداری دوم ابا ، عبدالله الحسین (ع) ، این عزاداری که برای دانشگاهیان سراسر کشور برگزار می شود ، به چهار بخش تقسیم شده است. هنر (هنرهای تجسمی ، نمایشی ، آوایی و تجسمی) ، 2. ادبی (ادبیات نمایشی ، نثر ادبی ، داستان و شعر) و 3. تحقیق (در قالب مقالاتی درباره موضوعات عزاداری) و 4. کودکان در دانشگاه (با موضوع برای نقاشی ، عزاداری و آثار هنری با موضوع عزاداری) برگزار می شود و در نهایت پس از ارزیابی آثار ، به 4 نفر از برگزیدگان در هر بخش انتخاب شده در این رویداد ، پول و هدایای معنوی اهدا می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *