دعوای BBC و اینترنشنال بالا گرفت



آنچه دیگران می خوانند:

از شایعه تا واقعیت: هفته گذشته فایل صوتی سخنرانی رعنا رحیم پور گزارشگر بی بی سی منتشر شد که در آن به صراحت از هدف تجزیه و تجزیه ایران خبر می دهد و تاکید می کند که هدف پشت پرده شورش نیست. اما تقسیم! وی به صراحت اعلام می کند که در رسانه های عربستانی ایران اینترنشنال اعلام شده است که تنها با رهبران احزاب (تجزیه طلب) مصاحبه و تریبون داده می شود!

همچنین بررسی های این روزنامه نگار نشان می دهد که در این مدت اینترنشنال 120 مصاحبه با 25 حزب تجزیه طلب انجام داده و پخش کرده است.

حالا پس از انتشار این گفتگو، اینترنشنال که نقشه های خود را توسط بازوی دیگر اپوزیسیون خنثی می بیند، گزارشی تند علیه رعنا رحیم پور و رسانه بی بی سی فارسی منتشر کرده است.

اینترنشنال گزارش خود علیه رعنا رحیم پور را با این جمله آغاز می کند: «وکیل مدافع شیطان یا گزارشگر بی طرف بی بی سی»، سپس هر سند دارد و ندارد بیرون می ریزد.

بعد این رسانه ای که دوست دارد ادعا کند آزادی بیان در حال حاضر، او به وضوح می خواهد به شدت با این خبرنگار و دیگر رسانه های مستقر در لندن تعامل داشته باشد. البته همه می‌دانند که این ژست‌های آزادی بیان از رسانه‌هایی که بن سلمانی هزینه آن را پرداخت نمی‌کند و خاشقجی، خبرنگار مخالف او را به سخت‌ترین شکل می‌کشد، نمی‌آید.

بیشتر بخوانید  بیماری پوستی بهاره رهنما عود کرد

در ادامه این گزارش که حکایت از تشدید اختلاف این دو رسانه لندنی دارد، اینترنشنال با لحن طلبکارانه می گوید بی بی سی از مالیات انگلیسی ها و کارمندان انترناسیونال پول می گیرد.

در قسمت دوم این گزارش 10 دقیقه ای که نشان می دهد اربابان سعودی شبکه بین الملل چقدر از سیاست های خود خشمگین هستند، بارها از بی بی سی با عنوان «آیت الله بی بی سی» یاد می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بررسی عملکرد 5 رسانه بی بی سی فارسی، ایران اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و انسان و تو و صفحات مجازی آنها نشان می دهد که این رسانه ها در 46 روز مجموعا 38003 را گزارش کرده اند. (23 سپتامبر تا 9 نوامبر) دروغ در مورد رویدادها ایران اخیراً اعلام کرده است که 65 درصد بی بی سی فارسی، 64 درصد ایران اینترنشنال و 54 درصد اخبار منتشر شده آنها جعلی بوده است.

منبع: فارس


دیدگاهتان را بنویسید