دعا کنید در تهران زلزله نیاید!


دعا کنید در تهران زلزله نیاید!

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص زلزله پایتخت:

🔹 دعا کنید در تهران زلزله نیاید! طبق گزارشی که دوستان منتشر کرده اند، آمادگی تهران برای مقابله با زلزله علیرغم تمامی اقدامات 18.8 درصد است.

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران با موضوع فرماندهی عملیات مقابله با بحران در شهر تهران صبح امروز با حضور محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سازمان مدیریت بحران برگزار شد. تهران پیروز حناچی شهردار تهران اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران و رضا محمدی کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به اینکه پس از وقوع زلزله در دماوند با کارشناسان موسسه ژئوفیزیک و رفتار گسلی تهران جلسه ای داشتیم، گفت: در تهران 88 درصد آمادگی برای مقابله با زلزله وجود دارد. ” “

وی افزود: با وجود ظرفیت های آمبولانس و امداد و نجات در تهران، مشکل باز نبودن راه ها و پیچیده بودن کار در این زمینه است.


 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: دعا کنید در تهران زلزله نیاید

نجار با بیان اینکه 3 استان مشخص برای تهران وجود دارد، گفت: همچنین مناطقی از تهران در این شهر زلزله خیز هستند و انتظار می رود هماهنگی بیشتر و روابط بهتری بین همه مناطق و استان ها برقرار شود.

وی افزود: دعا کنید تهران دچار زلزله نشود و گاه این سخنان مورد تمسخر قرار گرفت و حتی برخی رسانه ها به آرم ستاد ما رحم نکردند. اولین کاری که انجام می دهیم دعا است و بعد از آن تلاش می کنیم و باید آمادگی خود را بهبود بخشیم.

بیشتر بخوانید  یحیی گل محمدی جایگزین کالدرون شد + سوابق کاری گل محمدی

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: ملارد با وجود آموزش رسانه ای در تهران قفل شد.

وی افزود: تلاش زیادی برای آمادگی برای وقوع زلزله در تهران انجام شده است اما به عنوان مثال از 480 منبع آب اضطراری تنها چند مورد بهره برداری نشده است.

نجار ساخت بالگرد در تهران را برای ورود نیروهای امدادی به تهران ضروری دانست و گفت: مشخصات باندها استفاده از ظرفیت های نیروهای نظامی است.

وی ادامه داد: از نیروی هوایی خواسته ایم که از فرودگاه دوشان تپه، فرودگاه مهرآباد و قلعه مرغی حفاظت کند.

نجار خاطرنشان کرد: برای نگهداری باند دوشان تپه 24 سال پیش به برنامه بودجه گفتیم که بودجه ای برای احیای آن اختصاص دهند و هنوز باقی مانده است.


دیدگاهتان را بنویسید