دشمنان افسردگی


اگر دائماً افسرده هستید و پزشکتان تشخیص افسردگی داده است، بهتر است از غذاهای خاصی استفاده کنید که افسردگی را درمان می کنند.

دشمنان افسردگی

بادام ها: به گزارش بهداشت نیوز، بادام منبع عالی منیزیم است. کمبود منیزیم منجر به افسردگی می شود. منابع دیگر عبارتند از اسفناج، لوبیا سیاه و سیب زمینی.

غذای دریایی: استرس باعث ایجاد رادیکال های آزاد می شود که یکی از دلایل اصلی افسردگی است. رادیکال های آزاد سلول های زنده و طبیعی را از بین می برند. مصرف منظم غذاهای دریایی مانند سالمون، ماهی تن و غیره. همچنین با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و افسردگی را کنترل می کند.

دشمنان افسردگیشیر نر: شیر سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث کاهش رادیکال های آزاد در بدن می شود. بنابراین مصرف شیر یا لبنیات را افزایش دهید و از افزودن کافئین به شیر خودداری کنید. کافئین به مرور زمان افسردگی را بدتر می کند.

مرغ: مرغ سرشار از پروتئین حاوی اسید آمینه ضروری به نام تیروزین است که باعث پاکسازی ذهن و ایجاد انرژی در طول روز می شود.

کربوهیدرات ها: کربوهیدرات ها را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف نکنید. زیرا نتایج چندین مطالعه نشان می دهد که کربوهیدرات ها به دلیل داشتن ماده شیمیایی به نام سروتونین نقش موثری در بهبود خلق و خو دارند. بنابراین کربوهیدرات های ناسالم مانند شکر را از شیرینی ها و نوشابه ها حذف کنید و کربوهیدرات های سالم موجود در غلات کامل و سبزیجات را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

شکلات تلخ: کاکائو موجود در شکلات تلخ دارای خواص ضد افسردگی است زیرا حاوی مقدار زیادی سروتونین، دوپامین و فنیلامین است. ویتامین B موجود در آن برای حفظ سلامت مغز نیز مفید است.

بیشتر بخوانید  طب سوزنی یک راهکار درمانی اثربخش برای انواع بیماری‌ها

منبع: آفتاب


دیدگاهتان را بنویسید